Saya Tidak Bawa IC Kerana Baru Balik Dari Luar Negara – Sajat

Hiburan

Saya Tidak Bawa IC Kerana Baru Balik Dari Luar Negara – Sajat

Semalam usahawan penuh kontroversi, Nur Sajat ataupun nama sebenarnya, Muhammad Sajjad Kamaruzaman telah didakwa di mahkamah berhubung cukai barangan dan perkhidmatan (GST).

Advertisement

Ketika pertuduhan ingin dibacakan, Sajat  gagal untuk mengemukan sebarang dokumen pengenalan diri. Alasan yang diberikan ialah beliau baru sahaja pulang dari luar negara.

Saya tidak bawa IC (MyKad) sebab baru balik dari luar negara.

Bagaimanapun prosiding tetap diteruskan apabila pihak pendakwa menyerahkan salinan kad pengenalan lelaki itu kepada mahkamah. Sajat yang dituduh bawah Seksyen 41(6) Akta Cukai Barang dan Perkhidmatan mengaku bersalah gagal mengemukakan penyata GST empat tahun lalu.

Prosiding pendakwaan Sajat dijalankan di hadapan Hakim Rofiah Mohamad dan dikendalikan oleh Jabatan Kastam Diraja Malaysia selaku pihak pendakwa.

Pendedahan nama lelaki Sajat oleh pihak mahkamah mendapat perhatian netizen kerana sebelum ini beliau sebelum ini bersungguh-sungguh mengakui dirinya seorang wanita tulen.

Sumber Berita : Sinar Harian

Kredit Foto : Utusan Online

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

55 Comments

  1. Tersirat & Tersurat

    December 20, 2018 at 1:24 pm

    Kita tak akn berckp n mengusik sajat andai sajat jujur. Itu saja nk komen. Inilh padahnya selalu ckp bohong.

  2. hamba Tuhan

    December 20, 2018 at 11:10 am

    Sebar dan biakkan DOSA mu sekarang wahai netizen…!!! OK GO..!!!

    • Anonymous

      December 20, 2018 at 11:21 am

      dosa apa nyerkk..mmg dia jantan

    • muslim

      December 20, 2018 at 12:49 pm

      maybe maksud Hamba Tuhan tu
      “dosa mengutuk dia.. walaupun benar ape yang dikata.. tapi kite ni siapa nak kutuk dia”

    • Anonymous

      December 20, 2018 at 3:47 pm

      kita pun tak bole bersubahat terhadap golongan dilaknat Allah… membiarkan aktiviti pondan neraka ni berleluasa

    • Anonymous

      December 20, 2018 at 12:29 pm

      bukan dosa bercakap tentang pondan neraka ni…
      DOSA lupa agama tentang jantina… DOSA tentang berpakaian perempuan… DOSA tentang buang zakar… DOSA pondan bertimbun2… kami dpt PAHALA tau menghentam golongan pondan ni lagipun meraka ni tak anggap umat tau… jahanam lah kau pondan neraka !!!

    • muslim

      December 20, 2018 at 12:50 pm

      kite pun belum tentu ke syurga..

    • Anonymous

      December 20, 2018 at 1:54 pm

      sekurang2 nya tidak ke arah LGBT..selamat dri satu perkara dri neraka

    • Anonymous

      December 20, 2018 at 1:34 pm

      wahhhhhhh yke klo kutuk pondaan dpt pahala besnyaa cmtuh snng kita buat pahala kan huhuhuhu….p.u amin ke nih?bdo tu smpn sikit giler hhahahahahaha siapa kita nk letak kn orang dlam neraka,engat skit kita ade family takut sok ayat tu berbalik kt kita,doakan yg baik2 jer laa….nauzubillahhh

    • Anonymous

      December 20, 2018 at 3:35 pm

      bukan pu amin lah bodoh.. bodoh tu utk kau pondan neraka
      ingat skit jd pondan ni xdpt keturunan… hidup jahanam ko yg di laknat oleh Islam hanya berbalik pd diri ko sendiri.. mati sok ustaz sebut name lelaki bukan name samaran yer…

    • faraj

      December 20, 2018 at 1:47 pm

      Ni la mentaliti membunuh adalah dibenarkan atas sebab sebab tertentu.. *geleng kepala* fikir fikirkan lah yang taksub sangat..

    • Anonymous

      December 20, 2018 at 1:57 pm

      kenapa buang zakar, byk yg memerlukannya. Wanita jepun pun tgh ketandusan mencari zakar sbb org2 bujang lelaki jepun x mau menikah. Maka wanita Jepun mencari di Malaysia yg anggap perkahwenan adalah penting untuk umat akan dtg.Tetapi lelaki jepun sebaliknya..anggap perkahwenan suatu beban.

  3. Insan Yang Lemah

    December 20, 2018 at 10:50 am

    Aib dia di buka di depan umum kerana menidakkan fitrah Allah… hmm takut nak cakap apa2 tapi semoga aib aku dan keluarga ku terus terpelihara oleh Allah S.W.T ..

  4. Wan Maro

    December 20, 2018 at 10:45 am

    Zmn pembohongan dh nk berlalu Tahun dpn 2019 Sajat akn jadi Muhammad Sajjad n InsyaAllah akn gi solat jumaat di mesjid.. Aamiin..
    Tanpa telur pun boleh yg penting sajat redha…kembalilh kpd fitrah sajat sebelum terlambat…moga diberi hidayah…

  5. Anonymous

    December 20, 2018 at 10:28 am

    akhirnya kantoii jgkk..hahaha..masih nk pertahankan jgk ke yg awk tu laki..buat malu jerrr..