July 20th, 2019

Ramai juga yang terkejut dengan perceraian pelakon Fizo Omar dan Mawar Karim apatah lagi mereka mengatakan, perpisahan itu berlaku bukan disebabkan orang ketiga atau tiada keserasian.

Timbul pelbagai spekulasi sehingga ada yang menuduh ibu Fizo sebagai punca pelakon itu bercerai.

Kesal dengan segala tuduhan yang dilemparkan kepadanya, ibu Fizo, Hasnah JidinĀ  menafikan dakwaan segelintir pihak dia dan keluarga menjadi punca perceraian anaknya. Malah dia sentiasa menasihati Fizo dan Mawar untuk tidak bercerai.

Ibu mana yang nak anak bercerai. Saya selalu menasihati Fizo dan Mawar supaya selesaikan masalah dengan baik.

Tak nak sampai perlu bercerai-berai. Saya sendiri tak setuju dan menentang keputusan mereka bercerai. Saya dan Mawar pun tak ada masalah semuanya okey.

Menurut Hasnah, dia tinggal bersama Fizo sejak anaknya itu belum mendirikan rumah tagga dan sepanjang tinggal bersama anak dan menantunya itu, dia tidak pernah menyusahkan kehidupan mereka. Kerap berulang alik ke rumah anak-anak lain juga.

Saya tak pernah menyusahkan sesiapa dalam rumah itu. Saya ada ramai anak tapi saya lebih selesa tinggal bersama Fizo. Dia yang menjaga saya sejak arwah suami meninggal dan kami sudah berbelas tahun tinggal bersama.

Tapi sepanjang enam tahun itu, saya bukan duduk di situ sahaja tapi selalu berulang-alik tinggal di rumah anak-anak yang lain juga.

Fizo pula berkata, perceraian yang berlaku adalah di atas persetujuan bersama dan tiada campur tangan keluarganya mahupun Mawar. Fizo berharap dengan kenyataan ini netizen akan berhenti mengaitkan keluarganya dan tidak lagi mencetuskan spekulasi melampau.

Sumber Berita :mStar Online

 


80 responses to “Saya Tak Pernah Menyusahkan Mawar – Ibu Fizo Omar Nafi Punca Cerai”

  1. Kikidoyouwantme says:

    Sembang lebih dia ni..lupa jasa bini dia yg “selamatkan” dia…pandai strategi kejar sampai dapat itu anak org kaya..habis manis sepah dibuang..skg keje ..modal jual air liur..sembang usahawan sana sini..tgk sket produk apa dia ada?? Air liur kotak kot ya???

  2. LULLABIES says:

    laaa.. tgok video Fizo dgn mak dia tu aku faham dah yg Mawar mmg makan hati..klu ye pun niat baik nak backup mak x payahlah tanya “saya tak faham kenapa mawar cakap mcm tu. mungkin niat dia baik tapi netizen manipulasi ayat” ehhhhh…ko ni x paham ke?? ke mmg benak buat2 x paham..klu mawar cakap mcm tu pi lah mntak penjelasan kat mawar. bukan buat PC back up mak. ada sebablah tu knp mawar ckp mcm tu. ko ni mmg x reti jaga hati bini ke? patutlah mawar kata dah cuba pertahankan tapi x berjaya. ko ni x adil kat bini. aku tgok video ko tu aku jadik rasa mcm nk tampar laki x paham hati bini ni..sblum cerai ko x ad ke cuba mengalah cuba berdiplomasi. klu dh mmg mawar berkorban demi ko dgn family ko trylah muhasabah. x payah nak hidup in denial sangat. ego! mmg patutlah mawar mintak cerai sbb ko jenis x paham perasaan orang.. ehh.. aku plak emo lps tgok video tu. dah mawar mengalah smpai trpaksa lepaskan ko ko dh diam2 sana. mawar pun sedih hilang ko. yg mak ko tu sedih dh kenapa? mak ko hilang menantu je. bukan hilang anak. mawar tu hilang suami. ko x kesian ke???

  3. anak ku sayang says:

    ya allah…punye la cantik si mawar ni….kaya pulak…mmg si fizo tolak rezeki….dah tu dah ade anak comel….ya allah….nape la kahwin cerai ni buat macam makan biskut terutama artis ni….cerai2 awal ni dah jd trend ke skang ni….sedih…malas nak salahkan sesiapa tp cuba la dalami perasaan anak yg baru nak kenal dunia tu….dah dah senja tu faham2 la sendiri…

  4. Vivi says:

    Selalunya org yg cakap “Okey” tu sebenarnya dia x ok… Fizo ni jenis x reti nk balancekan kasih ibu dgn kasihkan isteri & keluarga. Jaga mak x semestinya duduk sebumbung… Aku pernah dok dgn mertua, alhamdulillah mertua baik tapi weekend je family2 lain datang rumah so mmg xde privacy lgsg…sedangkan weekend la masa utk ko rest, x yah pakai tudung lepak kt rumah. Duduk sekali, terpaksa la bertudung sbb ada ipar2 lelaki. Lainla if makcik duk dgn menantu lelaki xpe, jrg ada masalah. Pempuan dgn pempuan ni mmg akan ada jgk rasa x best tu. Makcik dah tua tp x leh pk benda mcm ni ke???

Loading...