May 18th, 2017

Kecoh satu Malaysia apabila insiden Mat Over menampar David Teo di hadapan Perdana Menteri menjadi tular semalam. Ia sudah pasti satu insiden yang cukup mengaibkan bukan mereka yang terlibat di dalam bidang seni. Kejadian sebegini menunjukkan seolah-olah tiada rasa hormat dan respek kepada Perdana Menteri yang menjadi tuan rumah kepada sesi Dialog Transformasi Nasional TN50.
david teo mat over

Walaupun mereka berdua telah pun berpelukan dan bersalaman sambil disaksikan oleh Datuk Seri Najib dan Rosyam Nor, Mat Over menyatakan dirinya tidak menyesal dengan perbuatan tersebut. Bagi Mat Over, tindakan David Teo menyuarakan rasa tidak puas hati terhadap Rosyam Nor yang merupakan pengacara program adalah satu tindakan kurang ajar. Kata Mat Over atau nama sebenarnya Sulaiman Yassin:-

Saya tak rasa apa yang saya buat itu keterlaluan kerana tindakan berkenaan untuk mengajarnya cara beradab terutama di hadapan pemimpin yang menjadi tuan rumah pada acara ini.

Saya juga tidak kesal dengan tindakan ini kerana sikap David tidak menghormati Perdana Menteri dan Rosyam selaku moderator. Sepatutnya sebagai rakyat Malaysia perlu ada adab dan hormat-menghormati.

mat over david teo

Secara jujurnya, Abang Nara cukup kecewa, malu dan sedih dengan apa yang terjadi, tanpa mengira pihak mana yang bersalah. Sedikit sebanyak pasti ia memberikan tanggapan negatif kepada Datuk Seri Najib Razak tentang dunia hiburan tanah air sekaligus membuatkan para penggiat seni sukar mendapatkan bantuan dari kerajaan pada masa hadapan. Apa pula pendapat anda? Sumber Harian Metro.


Comments are closed.

Loading...