“Saya Tak Halalkan Siapa Yang Guna Nama Alif Untuk Menipu” – Alif Satar Marah Siapa?

Hiburan

“Saya Tak Halalkan Siapa Yang Guna Nama Alif Untuk Menipu” – Alif Satar Marah Siapa?

Penyanyi, pelakon dan pengacara Alif Satar menegaskan dia tidak menghalalkan tindakan mana-mana pihak yang sesuka hati menggunakan nama dan gambarnya untuk mempromosikan produk mereka.

Itu kata selebriti versatil tersebut selepas mendapat tahu ada pihak tidak bertanggungjawab yang menyunting gambarnya tanpa pengetahuannya untuk promosi produk.

Advertisement

alif satar
2 months ago

“Kena Baca Surah Ruqyah Bersihkan Hati” – Individu Pertikai Inisiatif Geng Subuh Macam Jumaat, Ini Respon Alif Satar

 

Tak beretika, berdosa

Ujar pelakon berusia 34 tahun itu, kewujudan akaun yang membuat iklan palsu merupakan satu tindakan yang tidak beretika kerana berniat untuk menipu orang ramai.

Saya rasa benda ini sangat tak beretika. Ini adalah menipu orang dan balasannya berdosa. Saya tak halalkan siapa yang menipu dan menggunakan nama Alif untuk tipu orang.

alif satar

 

Tak serik, sebelum ni guna gambar Khairul Aming

Dalam pada itu, pihak pengurusan Alif meminta agar mereka yang menggunakan penyanyi tersebut sebagai promosi untuk memadamkan hantaran mereka.

Sekiranya pihak mereka berdegil, akan ada tindakan undang-undang menyusul memandangkan, nama dan gambar Alif sudah didaftarkan dengan tanda dagangan (trademark).

Difahamkan, syarikat tidak bertanggungjawab berkenaan sebelum ini pernah menggunakan gambar dan nama usahawan serta pempengaruh, Khairul Aming untuk mempromosikan produk yang sama.

KA

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...