Written by AbangNara | May 21st, 2012

Abang Nara dah kata dah. Kalau bercinta jangan lama sangat. Masuk meminang cepat-cepat. Mungkin kerana sudah terlalu lambat, Almy Nadia sudah pun tawar hati dengan Fizz Fairuz. Semalam di BiPop, Almy Nadia membongkarkan betapa jiwanya merana dan kecewa sepanjang bercinta dengan Fizz Fairuz.

fizz fairuz

Untuk makluman, Fizz Fairuz sudah pun membuka mulut kepada media awal tahun ini tentang perancangannya untuk melamar Almy Nadia. Namun untuk pengetahuan anda, Fizz Fairuz tidak pernah memberitahu kepada Almy Nadia tentang perkara tersebut secara face to face. Kata Almy:-

Sana sini orang asyik memperkatakan tentang soal perkahwinan saya dan Fizz, sedangkan saya sendiri tidak tahu sejauh mana kejujuran Fizz. Fizz tidak melamar saya, tidak pernah membuka mulut soal perkahwinan. Dia hanya memberikan kenyataan kepada pihak media. Hubungan kami juga boleh diumpamakan seperti retak menanti belah sejak dua tahu kebelakangan ini. Saya terlalu kecewa, sudah kering air mata apabila terlalu banyak dugaan dan rintangan yang terpaksa dilalui. Tapi, lama kelamaan saya terfikir kenapa saya nak terus menangis dan meratap sedangkan Fizz tidak pernah menghargainya.

Tambah menyedihkan apabila Almy membuka cerita yang Fizz lupa hari jadinya dan tidak menjemputnya ke ABPBH. Serius sedih.

Kami tidak lagi bercakap melalui telfon, jika ada hal penting, saya hanya berbicara melalu WhatsApp. Nombor BBM Fizz pun saya tiada. Jadi adakah ini yang dinamakan cinta? Selama tiga bulan merajuk, Fizz langsung tidak mempedulikan saya, jauh sekali nak menjenguk saya di kampung. Saya juga terasa hati, saya tidak langsung dipelawanya ke majlis ABPBH. Saya teringin nak pergi kerana sudah lama tidak menghadirkan diri ke majlis anugerah, tapi Fizz mahu pergi bersama rakan dan keluarganya saja. Saya mengalah. Tapi, paling buat saya kecil hati, Fizz langsung tidak mengingati hari jadi saya. Bukan nak hadiah besar pun, cukup sekadar mengingati dan mengucapkan selamat hari jadi. Itupun Fizz sudah lupa, jadi apa harapan saya?

fizz almy
Sedih gila kan? Bagi Abang Nara, nampak macam Fizz tak nak kat Almy Nadia langsung. Tambah sedih apabila Fizz hanya menghubungi Almy selepas beberapa hari dia memenangi ABPBH.

Dia cakap pada wartawan, saya adalah orang kedua yang selepas ibunya iaitu insan yang dihubungi Fizz diumumkan menang dalam ABPBH pada malam 8 April lalu. Saya nak gelak mendengarnya, hakikatnya dia menghubungi saya beberapa hari selepas kemenangan itu.

almy

Tak sangka begini rupanya keadaan percintaan Fizz Fairuz dan Almy Nadia. Abang Nara nasihatkan supaya Almy lupakanlah sahaja Fizz. Ramai lagi lelaki di luar sana yang boleh membahagiakan anda. Tak gitu?

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

195 responses to Saya Sudah Tawar Hati Dengan Fizz Fairuz – Almy Nadia

  1. Butterfly~~ says:

    Hmm…amat memahami ape yg almy rase skrg nie..coz aku pnah rase bile org yg kita syg x serius nak kawin ngan kita..tapi boleh tgk dari 2 perspektif samada lelaki tue mmg syg kita cuma die blom ckup duit lg ataupun die mmg x syg kita even duit bkn mslh utamanya..and kes aku dari 1st perspektif..maybe jodoh kitorg mmg kuat and finally we just engaged last week..kawin ujung thn nie insya allah after bercinta 7 tahun..hihi..to almy, kuatkan lah diri tuk hadapi semua nie and byk kan b’sabar..u can feel his love to u if he’s still here for u..but if u feel there is something wrong somewhere with your relationship, maybe there is someone better than him out there..insya allah…

  2. honeywellz says:

    kamu cantik Almy n cute mute buat ape dgn si fairuz pendek n tak hensem tu……………………………..

  3. izat says:

    lupakan je lelaki buruk tu….ramai lagi yang lebih layak buat kau almy.

  4. senduduk putih says:

    mmng susah nak tnggalkan org yg kita syg lebih2 lg kita dh bnyak bkorban untuk dia,tapi kena tekad untuk tnggalkan dia coz nnti dah kawin kita akan tanggung sume ksedihan tu sedangkan dia seronok dgn khidupan yg dia lalui. kalau x tekad dlm hati mmng susah untuk kita lupakan dia..

  5. akula says:

    MAMAT NI MUKE REMPITTTT SYIALL.. SUDAH2 LA TUH KO NAK HADAP KAN.

  6. fizo omar says:

    aku pon cm kes almy ni..dh 2x bfday xde wish pon..lau bfday die ak wish lmbt mrh nye bkn men lg…
    xpe almy lau fizz xmo i kn de…kite kn serasi blakon cinta buat emelda…

  7. pet fairuzz says:

    alahaii pet fairuzz ni, bukan hensem pon.. donut lebih.. almy ni cantik kot kate ko.. haa carik je org lain nokk.. dah menang award pastu putar cita tak jd lak minang almy.. sian minah nih… kang Allah swt tarik blk award ko ape pun x dpt weiiii.. puihhhh