Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Saya Rela Dipenjara Demi Perjuangkan Hak Dan Masa Depan Rakyat – Ellie Suriaty

Pelakon dan pengarah Ellie Suriaty Omar mengejutkan ramai baru-baru ini apabila beliau sangat aktif menyertai perhimpunan serta demonstrasi menyatakan sokongan terhadap bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Advertisement

Lantang bersuara, Ellie menerusi satu temubual bersama mStar Online memberitahu beliau sangat tekad dengan perjuangannya. menyokong UMNO demi membela hak serta masa depan generasi akan datang.

Apa yang beliau lakukan selama ini bukanlah satu lakonan mahupun dibayar oleh mana-mana pihak, malah Ellie sanggup berdepan risiko dipenjarakan sekiranya beliau dianggap sebagai satu ancaman.

Ada yang tuduh saya terjerit-jerit itu hanyalah lakonan saya, itu tuduhan biadab! Hanya kerana saya seorang anak seni, saya diminta berdiam dan dicemuh kerana hak saya bersuara? Sepatutnya mereka tanya kenapa saya marah? Takkan saya nak marah saja-saja. Untuk membangkitkan perasaan rakyat, boleh ke bercakap seperti dalam kelambu?

Tidak ada sesiapa  yang boleh menghentikan perjuangan ini dan saya sedia dipenjarakan jika dianggap sebagai satu ancaman.

Menerima kecaman yang hebat termasuklah daripada rakan-rakan dalam industri seni, Ellie bagaimanapun memberitahu perjalanan kariernya masih lagi sama. Setakat ini beliau tidak digam oleh mana-mana pihak tetapi sudah bersedia dan tidak terkejut jika beliau kurang menerima tawaran kerja selepas ini. Apa-apa pun, Ellie akan kekal tabah demi perjuangannya.

Sumber Berita : mStar Online

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

102 Comments

  1. Anonymous

    November 23, 2018 at 5:22 pm

    google shjlah tajuk: “Sekolah jenis kebangsaan”, anda akan dpt jawapan bila di tubuh, kenapa ditubuhkan, siapa yg membiayai dahulu”, dan skrg sek.jen.keb ini pun..sudah di biayai oleh KPM. Cuma beza: bahasa penghantar shj.
    jika sekolh keb…bahasa penghantar..bahasa melayu.
    jika sekolh jenis keb..bahasa penghantar adalah bahasa ibunda mereka.

    dri dahulu lagi tidak mahu bercmpur dgn sekolah melayu, kalau bercampur sekolah pasti tiada sek.jenis..keb..tu. Inikah yg dikatakan melayu rasis.

    tpi kalau difikirkan mmg lojiklah sbb, Yap Ah Loy di bandar2. India2 di estet2.
    sbb tulah terbina sekolah jenis tu.

  2. anonymous

    November 23, 2018 at 4:31 pm

    sek tamil dan cina dah berzaman wujud tu yg bk warrior nak jahanmkan melayu sampai ada melayu hntar ank ke skolah cina langsung keliru anak itu,sepatutnya malay sia aku ulang MALAY sia cuma wajib ada sekolah kebangsaan sahaja dan ada mtapelajaran bahasa mandarin ,tamil(tidak wajib)nak ambil bleh tak pun takpa TETAPI bahasa malaysia WAJIB ,tgok lah anak cina skrg 50% saja bleh cakap bm yg sek cina tu dia ‘benci’ nak cakap bm,kalau kau tnya dia siap agung pun dia tak kenal

    • Anonymous

      November 23, 2018 at 5:09 pm

      rukun negara ada 5. Hari2 masa sekolah dulu dibaca selepas menyanyikan lagu negaraku. Nk tanya, adakah sekolah skrg masih mmbaca 5 rukun negara tu sbb aku tiada anak yg kecil skrg..dn aku dh kategori mkcik bwg 40an..”adakah masih ada rukun tu dibacakan dlm 15 tahun yg lepas”.
      ..kalau ada..sudah lupakah apa maksud.
      …kalau x ada…skrg mcm2 minta.

    • Anonymous

      November 23, 2018 at 5:25 pm

      betul bila berckap english diorg okay. bila bahasa malaysia terus diorg cakap maaf i malay not good. last2 diorg cakap cina aku pandang ke langit berejam2.

    • Anonymous

      November 23, 2018 at 5:34 pm

      tapi mesti cuba. lama2 bolehlah.
      “nnti aku jwp ..wa pu cu taw.. je beribu kali..ko jdi naik gila”.
      contoh.

  3. anonymous

    November 23, 2018 at 4:14 pm

    sejak zaman tunku ab rahman kalau di kuatkan tanah melayu hingga kini aku rasa orng melayu dah maju dah baru semangat bangsa melayu tu ada ni tak rasa mcm pengemis dah sekrg nak kena kerja bwh cina nak hadap cina kaya nak bagi servis pada cina nak memohon pd cina ….sedih la

    • Anonymous

      November 23, 2018 at 4:30 pm

      Itulh bangsa melayu kena sedar jgn nnti miskin dinegara sendiri, puncanya satu malas berusaha, tidak tahan cabaran dlm kerja n cari rezeki…fikir jauh sendirilh kenapa bangsa melayu masih mundur kebelakang…suka menyalahkn org lain,suka berhutang takmau bayar,suka berhibur tak tentu hala, kata melayu Islam tapi ramai yg mkn rasuah, lupa solat n tidak bersyukur….hidup tiada dlm keberkatan…

    • Anonymous

      November 23, 2018 at 5:24 pm

      bila org kaya mcm Datuk Aliff, Datuk Vida berniaga dn yg lain2..suruh sabotaj produk timbang kilo..mcm mana nih..nk kaya melayu lagi.

  4. anonymous

    November 23, 2018 at 3:57 pm

    aku hairan sejak zaman tok jib lagi cina dah di beri muka tu pun diorang tak cukup lagi apa lagi nak entah lah,kerajaan ni mcm takut sgt kat cina ni hmmmm hambik lah skrg lagi musnah lah bila pakatan dah mnang terpaksalah tun m bagi jwtan kat cina n hindu sbab nak kesamarataan sbab dah bergabung parti kan,lagi kurang ajar cina dan indu skrg ni kerajaan dah silap byk cnth paling besar sebab ada sekolah cina dan tamil..dari situ lah lahirnya peminpin anti melayu dan islam,sebab cina dan tamil ni diorang tak ‘ditekan’kan tentang hak bumiputera dan raja serta islam ugama rasmi dam bm bahasa rasmi malaysia,kita melayu bk mengalah dgn diorang tapi kita jugak yh dikatakan rasis!

    • Anonymous

      November 23, 2018 at 4:03 pm

      sudah lama tahu. Tpi bukan zmn najib je, padahal dh lamalah.

    • Ttttt

      November 23, 2018 at 4:10 pm

      Sejak bila SEK tamil n cina ni wujud?? Baru skrg ni ke time PH memerintah??? Jawablh para pejuang bangsa…..yg utama sama2lh kita menghormati rukun negara yg dh termaktub dlm perjanjian.

      #taksangkaanakedirejangsekcina

    • ex-fans lofa

      November 24, 2018 at 11:29 am

      mmg sk tamil n cina diwujudkan lama dah.. tapi sejak dap ade kerusi dalam parlimen, derang makin berani mainkan isu-isu hak kesamarataan. dulu derang tak berani nak bangkit isu ni, sejak ph menang, derang mula mainkan isu uitm untuk semua, hak istimewa bumiputera dihapuskan… ya kita orang melayu memang menghormati rukun negara,, tapi derang ? adakah derang hormat rukun negara kita ? entah2 ngafal pun idok..

  5. ex-fans lofa

    November 23, 2018 at 3:44 pm

    pelik kan bila melayu pertahankan hak bumiputera orang dok kata racist. tapi bila cina, india duk mintak hak hak mereka ni tak racist pulak eh? aku heran doh. paling heran bila orang melayu pun sama perjuangkan hak bangsa lain. hampa ni bace sejarah ke tak ?

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top