Written by Bella | May 2nd, 2019

Sejak kebelakangan ini, kita dikejutkan dengan berita dimana beberapa artis tidak dapat tahan dengan dugaan dan membuat keputusan untuk membuka tudung selepas bertahun lamanya berhijab. Alasan yang mereka berikan, tidak mahu hipokrit dan iman tidak kuat.

Bagaimanapun, buat pelakon Rozita Che Wan, beliau tidak akan sesekali membuka tudung. Tidak dapat beliau bayangkan segala seksaan dan azab yang akan perlu ditanggung di akhirat kelak. Namun, kenyataan beliau itu bukanlan ditujukan kepada mana-mana artis tetapi sebagai peringatan untuk dirinya sendiri.

Saya rasa kalau buka tudung boleh terus masuk neraka. Itu untuk diri saya. Siapalah kita untuk menghukum manusia lain.

Kita tak boleh hukum dia tu dugaan dia (yang buka tudung) dengan Allah. Kena doa Allah bagi dia rahmat dan hidayah. Kita doa yang terbaik untuk dia

Pada masa yang sama, Che Ta mendedahkan beberapa tips beliau sentiasa istiqamah dalam mengenakan hijab. Menurut Che Ta, beliau menukar cara hidupnya dan mendampingi mereka yang membawa aura positif. Lingakaran rakan-rakan itu penting agar dapat kekal istiqamah.

Bila nak hijrah, tukar circle of friends (lingkaran rakan-rakan) supaya kekal istiqamah. Kita ini kalau nak ikut benda tak elok tu memang cepat. Alhamdulillah adik-beradik semua pakai tudung. Apabila ada masa berkumpul dengan adik-beradik lain kami akan bincang pasal agama.

Jika nak like gambar orang tak pakai tudung pun haram. Sebab tu kalau nak muat naik gambar wanita tak bertudung, saya pakaikan dia tudung.

Kami juga doakan agar Che Ta sentiasa dikuatkan hati dan iman untuk kekal menutup aurat selama-lamanya. Boleh menjadi contoh buat ramai wanita di luar sana.

Sumber Berita : Malaysiakini

19 responses to Saya Rasa Kalau Buka Tudung Boleh Masuk Neraka – Che Ta

  1. hh says:

    memang btl, bkk tudung msk neraka, mslhnye kau pakai baju ketat pon blh msk neraka gk.. baju mcm sarung nangka..

    45

    0
    • Anonymousjugak says:

      Nara selalu copy paste je gossip..nara nara banyak cuti

      5

      1
      • Anonymous says:

        Patut la bermatian nk menang pru Puak2 umno ni… Rupanya Masing2 jadi penyamun.. Dulu masa zaman najib.. SPRM tido mkn gaji buta.. Skrg baru nmpk buat kerja..!!

        4

        3
        • Anonymous says:

          kerja mengikis sikit demi sikit “hak”..

          3

          0
        • Anonymous says:

          Masalahnya masih ramai bangsat tiada akal tu tak ambil kisah sangat tentang kes berpuluh billion dan rasuah di sapu bekas PM , mereka lebih kisah tentang Manifesto PH itu… hahaha! Lucu dan lawak hingga ke luar negara

          9

          1
        • Anonymous says:

          Ada yg lebih terok dri gossip ini adalh.
          Pengusaha blcan di Perak menjemur udg kering. Bhn utama buat blcn adalh udg.
          Udg di jemur di tmpt yg luas dan rendah. Anjing2 berkeliaran dkt tmpt2 udg tu dan ada juga yg menjilat2 udg.
          Kejdian di saksikn oleh penduduk dan telah mnbuat aduan.
          Blcn biasanya mkanan yg sentiasa ada di sudut meja org mlayu . Knpakh kami di perlakukn sebegini rupa. Knpa tidak hormat pada kami. Berita hari ini 8.00pm 2/5..ada memberitahu. Tetapi knpa tak bgi tahu nma produk belacan itu. Alang2 siasat..siasatlh mcm SPRM.
          KNPA ANIYAYA KAMI.
          Anda hati hitam wahai pengusaha. Aku hrp ko dpt bala wahai taukeh blacan.

          1

          0
  2. norak says:

    neng yatimah pernah berpesan kat dia ni, kalau dah bertudung,jangan dibuka sbb nanti anak neng iaitu rose yatimah akan marah..

    1

    7
  3. faraj says:

    bagus che ta ni.. love you che ta

    5

    2
  4. Anonymous says:

    YG BUKA TUDUNG TU MUDA2 BAWAH 35 TAHUN, KO DH NENEK, FAHAM2 JELAH, FIKIR SEBELUM BUAT KENYATAAN, KALAU KO BUKA, MESTI ORG KATA, RUMAH KATA PEGI..KUBUR MARI LAH.
    KO PUN PAKAI TUDUNG DH MASUK 40KAN.

    9

    1
  5. bravoo_girl says:

    Pakai tudung tidak menjaminkan kita masuk syurga Cik Ta… Menutup aurat yang wajib dalam agama kita :)

    21

    0
  6. lala says:

    Seandainya Umno menang pd PRU14; banyak rahsia akn tertutup rapat?? Sebenarnya byk lg kes belum di buka termasuk kes MARA. Apakah rakyat msh buta terhadap apa yang berlaku? Byk mana lg duit negara hendak di korbankan kpd pemimpin rasuah Umno seandai Umno di beri mandat untuk memerintah?? Kita harus bersyukur bila PH dapat memerintah negara ini. Semua tembelang terbongkar satu persatu. eeee..yukk.

    4

    2
  7. abc123 says:

    buka tudung memanglah berdosa. tp..bila dh bertudung biarlah dengan sempurna. jgn di bhgn belakang ja labuh, di depan menampakan bhgn dada. x semestinya buka tudung masuk neraka. berpakaian yang menjolok mata pun sama jg hukumnya. dosa tetap berdosa.

    10

    0
  8. Anonymous says:

    Menutup aurat tersangat bagus. Tapi ia bukanlah penentu segalanya. Hubungan sesama manusia pun harus dijaga :)

    5

    0
  9. naza says:

    Diam la che ta… masa dulu ko g telend pakai seluar pendek had peha ko bangga lak.. lebih baik diam2 je kumpul pahala tu kalu betol dh berubah

    1

    1
  10. Get real says:

    Bukan pkai or tak pkai tudung tu sebab masuk neraka atau syurga. Sma juga ibadah lain, belum tentu sebab utama utk ke jannah. TAPI, it is the BLESSING OF ALLAH yg menentukan kita ke jannah. Segala ibadah dan sunnah yg dibuat adalah supaya kita dpt blessing tu. Blessing is rahmat dari Allah. So jgn kita ingat kita ni buat yg basic spt solat and puasa dah confirm kita masuk syurga. Kalau solat pun x ikut sunnah, buat pun ada ada tidak, puasa tapi mulut dan mata x jaga, or bertudung tapi dok tonjol2 muka utk harap org puji atau jantan lain dok tengok, agak2 nasib kita mcmane? Kadang2 ada yg jahat tapi tetiba niat nak bertaubat dgn ikhlas and dia mati, tapi sebabkan niat tu ikhlas Allah tempatkn dia di syurga hanya krn niat yg ikhlas…ok sama2 kita tanya diri kita dan perbaiki semana boleh inshaAllah

    1

    0
  11. Yekeni says:

    Apa yg takde upload gambar pompuan lain yg tak bertudung? Ada kan… Sembang kencang. Sendiri belum betul, baik senyap. Bertudung pun umur masuk 40an kan, kalau tak silap? Dah puas seksi. Bila bertudung, sembang wow! Haram like gambarlah…

    1

    1
  12. bong cit says:

    ko dh tua che ta…xyah la terikut2 yg muda nak free hair…skrg pun dh sendu..gaya have2 tp duit driver pun x terbayar

    1

    1
  13. Anonymous says:

    tabarruj pun masuk neraka cik ta oiiiii

    1

    0

Leave a Comment

Optional