“Saya Nak Bayar Duit Anak, Cikgu Kata Duit PIBG Tak Bayar” – Menangis Diberi Wang RM700, Kisah Lelaki Ini Buat Netizen Sebak

Kehidupan

“Saya Nak Bayar Duit Anak, Cikgu Kata Duit PIBG Tak Bayar” – Menangis Diberi Wang RM700, Kisah Lelaki Ini Buat Netizen Sebak

Dalam dunia ini, semua orang akan diuji tidak kira dari segi kesihatan, kehidupan, pekerjaan, ataupun kewangan dan setiap kesusahan itu berbeza-beza.

‘Saya nak bayar duit anak saya’

Melalui klip video yang sedang di platform X baru-baru ini, kelihatan YouTuber dari akaun FS Channel membeli seluruh putu mayam yang dijual oleh seorang lelaki dan diberi secara percuma kepada orang.

Advertisement

Biarpun harga seluruh putu ayam yang dibeli hanya RM116, tetapi YouTuber tersebut memberi sebanyak RM700 kepada penjual putu mayam itu sebagai sedekah dan ia membuat lelaki berkenaan tidak dapat menahan air matanya.

Dia menangis kerana rezeki yang diterima pada hari tersebut dapat membantunya membayar wang Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) yang sudah diminta oleh pihak sekolah.

Saya nak bayar duit anak saya. Cikgu kata duit PIBG tak bayar.

Dapat tahu bayaran PIBG adalah sebanyak RM400, YouTuber tersebut memberi lagi RM200 kepada penjual itu agar ada duit lebihan.

Netizen tumpang sebak, yuran PIBG mahal

Video tersebut telah meraih perhatian ramai, dimana rata-rata netizen yang menonton tidak dapat menahan air mata daripada mengalir.

Dalam pada masa yang sama, ramai juga pertikai kenapa yuran PIBG terlalu mahal hingga menyusahkan para ibu bapa.

komen

komen

rita rudaini anak-anak
12 months ago

"Sakitnya Tak Sesakit Dikhianat & Ditinggal Dulu" - Kenang Berpisah Setahun Lalu, Rita Rudaini Lega Rayyan Jadi Anak Baik

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : X

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...