Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Saya Memakai Kostum Arnab Sewaktu Di Jepun Kerana Tuntutan Kerja – Zahirah Macwilson

Masa kecil-kecil dulu Abang Nara ada bela arnab. Sesungguhnya arnab adalah seekor haiwan yang sangat comel. Kecomelannya memang membuatkan jiwa cair. Apatah lagi apabila seorang wanita secantik Zahirah Macwilson mengenakan kostum arnab. Memang boleh mencairkan mana-mana lelaki yang melihatnya. Namun ada juga yang kurang senang dengan kostum yang dikenakan oleh Zahirah kerana menurut mereka ia terlalu seksi. Hmmmmm.
zahirahMenurut Zahirah, dia menggayakan kostum arnab ini adalah atasan tuntuan kerja ketika berada di Jepun. Buat anda yang tidak tahu, negara Jepun memang terkenal dengan cosplay yang sebegini. Selain arnab, rakyat Jepun juga menggayakan pelbagai kostum daripada anime, binatang-binatang comel dan filem kartun mereka. Jadi ia adalah satu perkara biasa buat rakyat Jepun tetapi mungkin satu kejutan budaya buat rakyat Malaysia yang melihatnya. Kata Zahirah:-

Setiap kali memuat naik sebarang foto dalam media sosial, saya lakukan dengan niat untuk berkongsi perkembangan terkini tentang kerja atau aktiviti harian saya. Ini bukan kali pertama soal pemakaian menjadi isu, jadi saya malas hendak panjangkan perkara ini. Apa yang penting saya tahu apa yang dilakukan dan ia bukan dibuat untuk menarik perhatian secara suka-suka.

Saya faham di Malaysia, sensitiviti soal pemakaian ini agak tinggi dan mungkin mereka tidak tahu tujuan sebenar saya berpakaian begitu atas dasar apa. Sebenarnya saya memakai kostum arnab sewaktu di Jepun kerana tuntutan kerja apabila menjalani penggambaran bersama AirAsia untuk kempen #ThroughTheLens. Ia sebahagian daripada kerja, jadi saya lakukannya kerana ia tanggungjawab saya.

Biarlah mereka hendak berkata apa sahaja kerana mulut manusia memang tidak boleh ditutup. Saya tidak melakukan apa yang dikatakan itu, jadi mengapa perlu terasa hati. Saya ke sana untuk bekerja dan telah laksanakan tanggungjawab saya. Itu sudah memadai.

 

 

View this post on Instagram

 

H A R A J U K U, T O K Y O ???? @airasia #ThroughTheLens #VacaywithAirAsiaX

A post shared by Zahirah Macwilson (@zahirahmacwilson) on

Advertisement

zahirah

Biasalah bila dah jadi selebriti ini pakai baju apa pun memang akan menjadi pertikaian. Semoga Zahirah akan lebih berhati-hati di masa hadapan. Mungkin boleh cuba kostum kucing kerana rakyat Malaysia rata-rata gemarkan kucing. Tak adalah diorang nak membahan sangat kalau macam tue. Hehehe. Sumber Kosmo.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

30 Comments

  1. Keyboard warrior+makcik bawang

    October 30, 2018 at 3:04 pm

    Memang kalau artis.semua alasan atas dasar tuntutan kerja.tapi tuntutan agama ko tak buat pulak. Ambil ringan pasal benda agama ni. Kau tau tak, kalau kau tahu betapa panas dan azabnya api neraka tu mesti kau takkan berani keluar statement camni dik. Api kat neraka tu sampai dah berubah warna 3 kali nak tunggu bakar orang yang tidak ikut perintah Allah. Mula2 warna merah,lepas tu Allah bakar lagi sampai jadi warna putih. Lepas tu Allah bakar lagi sampai jadi warna hitam. Api dekat dunia ni pun telah dibasuh banyak kali baru diturunkan di dunia. Itu pun kalau kena sikit dah menggelupur. Lagi kalau api neraka. Semoga kau berubah dik. Statement jadi bijak sikit boleh tak.

    #Kecamlah aku..Kalau apa yang aku kata ini tidak benar sila kecam.

    #Kutuklah aku. Aku rela dikutuk daripada berdiam diri dari benda ni.

    #Dunia makin parah. Masih ramai orang yang cakap “tak apa” pada benda yang terang2 salah.

    #Yang salah disanjung, yang betul dikeji

    #Mesti ada orang akan komen “kalau tak suka jangan baca”..Well, aku ni tinggal bawah tempurung jadi tak kenal siapa dia ni. Tiba2 tadi kawan ofis sebut pasal dia jadi tangan gatal2 search nama dia. So, ini yang keluar dulu. Jadi bacalah.

  2. nanny

    October 30, 2018 at 11:14 am

    suka hati dia la nak pakai apa. kecoh aa netizen ni. xda kerja lain. semua bajet2 alim

  3. Senahhh

    October 29, 2018 at 5:51 pm

    Ko rase zahirah cantik ke awek ukraine zul yg cantik… Ade yg bgtau jumpa zul n gf dia tu kat klia baru ni.. Katanya cantik sgt n so hot

  4. Gambit

    October 29, 2018 at 5:50 pm

    Ko rase zahirah cantik ke awek ukraine zul yg cantik… Ade yg bgtau jumpa zul n gf dia tu kat klia baru ni.. Katanya cantik sgt n so hot

  5. El

    October 29, 2018 at 5:42 pm

    Aku suka gambar Gambar zahirah di ig die, die memang fashionable And fotogenic, muda dan bergaya

Loading...
To Top