Saya Bukan Kepala Batu – Rita Rudaini

Hiburan

Saya Bukan Kepala Batu – Rita Rudaini

Walaupun ramai pihak yang menunding jari kepada Aidil sebagai punca penceraian dengan Rita Rudaini baru-baru ini, namun ada segelintir pihak yang mendakwa Rita Rudaini menjadi punca perceraian apabila dia dikatakan seorang keras kepala kerana lewat menghulurkan salam kemaafan kepada keluarga mentua.

rita rudaini baru

Advertisement

Bercakap kepada wartawan Utusan Malaysia, Rita pantas menafikan yang dia merupakan seorang kepala batu. Kata Rita:-

Beritahu saya, keras kepala dari segi apa? Saya dan keluarga mentua dah berjumpa, dah minta maaf dan buang semua yang keruh dan ambil yang jernih. Dah selesai semua. Saya akui pernah berjumpa (keluarga mentua) masa mengandungkan anak (kedua) saya tujuh bulan. Dan masa saya melahirkan anak pun, mak mentua saya ada di hospital. Jadi kenapa kata saya keras kepala?

Ditanya sama ada wujud gangguan daripada keluarga mentua sehingga terjadinya penceraian, Rita berkata:-

Saya tak nak cakap apa-apa. Hanya Tuhan yang tahu segalanya dan boleh balas semuanya. Kebenaran bagi saya akan terbukti jua dan Tuhan tak akan tutup keburukan itu terlalu lama

Rita juga menyatakan yang dia tidak kesal dengan penceraian kali kedua ini:-

Tentu sekali tidak. Saya perlukan lelaki yang tegas untuk melindungi saya dan anak-anak. Walau apa pun yang terjadi atau masalah yang timbul, saya nak lelaki matang, tegas dan tak lari daripada masalah. Tapi bila ada benda terjadi (perselisihan), saya dan anak ditinggalkan. Seorang suami kena kuat, tapi kenapa saya pula yang jadi mummy dan daddy buat anak-anak saya (bila ditinggalkan). Padahal, semua isteri perlukan perlindungan, kasih sayang daripada seorang suami dan bapa pada anak-anak.

Ditanya adakah tiada perasaan cinta dan rasa mahu mempertahankan mahligai rumah tangganya daripada hancur, Rita berkata:-

Apa yang saya boleh cakap, mungkin bahagia itu ada, tapi boleh dikira dengan jari, tapi saya bertahan sebab saya nak yang terbaik, bukan untuk saya tetapi untuk anak-anak. Kalau benar perceraian itu adalah takdir hidup saya, saya reda, bersyukur dan tak nak menyesal. Terima kasih atas segala-galanya buat Aidil, beri saya dua cahaya mata. Saya tak nak bersedih sebab sampai sekarang anak-anak masih di sisi dan merekalah kekuatan dan kebahagiaan saya. Saya nak anak-anak lebih bahagia dan tiada lagi masalah seperti sebelum ini sebab mereka adalah tumpuan saya. Saya nak cari rezeki dan besarkan anak-anak dan saya berdoa tak ada siapa boleh pisahkan saya dengan anak-anak. Hanya Tuhan saja boleh pisahkan kami dan saya tak nak menangisi masa silam sebab saya susah nak menangis dan tak suka menangis,

Apa pun Abang Nara respek apabila mendengar kata-kata Rita yang tampak yakin menempuh kehidupan sebagai seorang ibu tunggal bersama 2 orang anaknya:-

Alhamdulillah, saya masih boleh bertahan sejak hari pertama berkahwin sampai ke hari ini. Jujurnya, saya berkahwin sebab rasa cinta, bukan sebab harta. Saya bukan jenis memilih duit, tapi bila dah berkahwin dan jadi begini saya sedih. Duit boleh dicari tapi kasih sayang tidak boleh dijual beli

Semoga episod duka ini dapat dipadamkan dengan segera di dalam memori Rita sekaligus dapat hidup bahagia di samping anak-anak yang tercinta. Kredit berita Utusan Malaysia.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

269 Comments

  1. mentor

    April 19, 2012 at 11:51 pm

    semoga zaquan n rodoh dpt ank yg x comel….

  2. hantu

    April 19, 2012 at 11:48 pm

    kembar ni memg prangai mcm bangkai..malu aku dpt ank mcm kembar ni…hormati n lindungilah kaum hawa….

  3. mas Joko

    April 19, 2012 at 11:17 pm

    Woi Aidid, ko umur 40 tahun baru boleh kawin.
    Langsung tak matang!
    Tinggal bini, tinggal anak, cerai guna SMS..
    Pebenda ni wei..

    Malang sapa dapat ko ni.
    dulu sanggup ikut kawin lari.
    Skang pengecut plak ke…?

  4. no komen

    April 19, 2012 at 7:04 pm

    Aidil…………….sayangilah isteri dan anak,anak,anak…mohon petunjuk dari Allah… Tak guna muka hensem tapi hati tak ensem….hihihii

  5. lynn

    April 19, 2012 at 5:27 pm

    Bagus rita, jgn mengalah, anda kuat. Buat ape nk tgu lelaki mcm aidil tuh, telor tkde. mcm pondan. asyik nk lari dr masalah jer. anak bini tkmo jenguk, well actually dia tkde hak nk bersuara sbb dia mmg tk matang, tk layak jadi ketua keluarga. pegilah ke keluarga ko aidil, anak mak sangat. buat ape ko kawin? nak dera anak org and anak ko?? bodoh punya org. aku tk kisahlah org nk hentam aku ke hape, tp mmg tk boleh blah tgk org mcm nih, bodoh punya org. semoga rezeki rita bertambah untuk menyara anak2 dia. aku tau si aidil nih mst tak bg nafkah. dasar lelaki dayus.

Loading...