Written by AbangNara | September 25th, 2012

Hari ini ialah hari yang amat gembira untuk insan yang bernama Rita Rudaini. Setelah begitu lama menghabiskan masa di mahkamah untuk kes penjagaan anaknya bersama Aidil, hari ini mahkamah telah membatalkan permohonan suaminya itu. Mahkamah telah memutuskan yang Aidil gagal mendapatkan hak penjagaan (hadanah) terhadap 2 orang anak mereka.

rita rudaini menang

Rita Rudaini melahirkan rasa kesyukuran kepada Allah atas kemenangan ini yang sekaligus membuktikan dirinya berada di pihak yang benar. Rita turut berkata yang dirinya tidak pernah membuat salah dan tidak pernah berasa takut dengan apa yang dilakukan oleh Aidil Zafuan. Kata Rita kepada Sinar Harian:-

Saya bersyukur kepada ALLAH kerana kebenaran telah terbukti. Saya benarkan Aidil Zafuan jumpa anak. Selepas tiga bulan beliau menghilangkan diri, Aidil Zafuan pernah bertemu dengan anak sebanyak empat kali. Bukan saya yang keluar rumah bawa anak. Jika dia (Aidil Zafuan) maklumkan kepada saya untuk jumpa anak, saya akan benarkan jika saya dan anak ada di rumah.

Semoga dengan kemenangan ini kehidupan Rita akan lebih selesa, gembira dan selamat di samping anak-anak tercinta. Amin ~~

P.S: Air ketum dijadikan lagu.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

124 responses to Saya Bersyukur Kerana Kebenaran Telah Terbukti – Rita Rudaini

  1. pijot says:

    aku pun tenuk bodoh jugak sebenarnya sebab aku baking si busuk hati ayu ngn zaquan..hhehe.

  2. kepoh kecoh sekampung says:

    Tahniah….
    Esok lusa aidil dah tua jgn nak tuduh rita ajar anak2 ko x hormat ko kalu ko sakit diorg x jenguk n x kesah….
    Sebab ko yg x kesah dgn anak2 ko masa tgh sihat walafiat ni…
    Bila dah tua,anak2 lah yg akan m’jaga dan m’beri kebahagiaan kpd org tuanya…
    Tapi,ko layak ke aidil???
    Sbab ko x penah nak jaga dan bahagiakan anak2 ko….
    Ko tau nak sedap je….
    Benih ko dah m’jadi tktau nk b’tanggungjawab plak…..
    Sedih dgn nasip anak2 keci ni…..

  3. Minah Zimbabwe Anggap Yuna Adik Sekandungdung says:

    yeah yah yeah…

  4. Zahida says:

    dorang ni dah bercerai ke belum? klau blm, laki nya si rita tak payah mintak izin nak tengok anak per…! bila2 bleh gi tengok…! pelik eh…

    • aku kesah says:

      itu gak yg aku terpikir..dorgkan masih suami isteri perluke mintak izin nk tgk anak??explain pliss..

      • doraemon says:

        perlulah sbb kn perintah mahkamah dh bagi hak penjagaan pd rita, xkan adil suka2 hati jer nk dtg klu suka..xnak datang klu benci….. krg xpsl2 ada lg anak no 3

      • diana says:

        tp kalu belum bercerai tuntutan hak penjagaan anak apenye? aku pun da x paham ngan undang2 malaysia tah airku yg tercentaa ni..haihh

      • a.hamid says:

        anak berbinkan bapa ttpi tak blh menjenguk anak sendiri apakah ini benar2 sistem munakahat dlm islam atau perbicaraan yg dijalankan dimahkamah syariah tatacara ikut mahkamah sivil mati nnti jawablah

    • pijot says:

      tak payah nak peliklah cik kamisah oiiiii…dah terang2 si rita tu bodoh nak mampus tk reti nk beza dah cerai ke blm…bguslah…lpas ni tak adalh dengar anjing menyalak lagi….tp…..klaw lh 1 ari nnt anjing ni mnyalak lg….dah pastilh anjing ni meroyan kerana kegesangannnnn..,…hahaha….kita tungggguuuuu je….utk ayu n zaquan…u all dh blh rileks skrg…tkada lg anjing tu mnyalak lg….klaw anjing tu mnyalak lg…u all baling je dgn batu….mmg sesuailh dgn muka RR tu….

  5. mama says:

    tahniah rita. harap lepas ni fokus pd ur career & anak jer la. takyahbalas2 statement kat paper lg…move on. sbb yg penting selepas hari ini adalah anak…ok….! bila drama baru nak keluar nie…rindu tgk rita berlakon…

  6. Mrs. Amar Zulqarnain says:

    Alhamdulillah….akhirnya Rita menang juga hak keatas penjagaan anak beliau. You really deserved it….

  7. Hoi!!!!!!!!!! SIAPA YANG HINA ORANG KRISTIAN TUE? JANGAN DIJOLOK SARANG TEBUAN HAAA!!! NANTI JADI PERANG KAT MALAYSIA NI! NAK JADI MACAM PALESTIN? ISU AGAMA JANGAN NAK BUAT MAIN-MAIN TAU!

    • liz says:

      it’s ok. biarlah dorg. we chrstian xkan cepat sensitive. Just let it be. Forgive n forget. lagipun sorg je yg komen biadap situ. God bless him. I still love my country Malaysia.

  8. sali says:

    belum cerai dh rebut anak??
    ke dah sah cerai.. aku je x tau.??..
    jage anak baik2…
    aidil jaga bola baik2..
    ayu jaga kandungan baik2..
    zakuan jaga bini baik2..
    dan kesemua di atas jaga mak bapak/mentua baik2..
    jaga diri baik2..
    insyaAllah…Allah akan jaga kita baik2..

  9. Balqish says:

    tahniah rita… :) hikmah dari Allah utk anda anak beranak… tp jgn lupa, Aidil juga lalui saat2 sukar di atas kekalahan ini… bermakna Allah juga sygkan dia kerana memberi dugaan kekalahan mndapatkan hak penjagaan..

    kepada Aidil, sabar di atas ujian Allah ini.. Pasti Allah akan beri kan hikmah kemenangan yg lain utk Aidil.. sbb Allah kan Maha Adil :)

  10. Penghuni Alam says:

    aku pun musykillll ceraii ker???? bukan main pompang sna sni x puas….orrr ceraiii jugak akhirnya….ker mahkamah dah putuskan sdri atas byk sgt saman2 diorg yg berbelit sblum ini

  11. Maryam says:

    Salam semua/ Nara/ Rita,
    Saya amat memahami (wpun xmengalami) apa yg Rita rasakan.. semoga perjalanan seterusnya menjadi lebih baik bg diri RR.. dan moga sentiasa di dalam lindungan dan rahmat Allah hendaknya. (utk Aidil jugak)

  12. X cerai lg…
    Tp aidil yg mulakan dulu….
    Belum cerai tp dia dah failkan kat mhkamah hak pnjagaan t’hadap anak2 dia….
    Sbb tu mhkamah putuskan hak pnjagaan kpd rita sbb aidil senyap n lari dari mnyelesaikan….
    Bkn ke bodoh tu….
    X cerai lg dah sibuk nk failkn hak pnjgaan….
    Ayah mcm mna tu???

  13. padan muka kau jantan HAMPEH!!! says:

    di sebalik kejayaan lelaki ada wanita… sebab wanita juga jatuh merudumnye seseorg lelaki….

  14. nina says:

    kesian kt anak diorg kn…kalo tgk dlm pic kat atas mesti die tgh hepi nk sambut besday ngan mak ayh die…2 lar, dlm rmhtgga kalo problem mcm ni, anak yg kesian…mmg besar tanggungjwb jd parents ni…

  15. Reena says:

    Tahniah Rita! Jaga diri & anak elok2..abaikan gangguan dan kata2 org yg dengki dgn kebahagian Rita. Kita boleh pilih siapa untuk jadi suami/isteri tapi kita tak boleh pilih siapa untuk jadi anak kita (kecualilah anak angkat)..didiklah anak2 dgn sebaik2nya..semoga mereka menjadi anak yg soleh dan mendoakan kebahagiaan anda di sana.

  16. leza says:

    Syukur alhamdulillah… jika itu and RR nak. Harap RR tak yah nak komen apa-apa lagi …keep it low profile…dan semoga berbahagia dengan anak-anak yang disayangi.

  17. sha says:

    berbaik2 aje lah anak2 pun nak hidup normal macam keluarga lain….

  18. entah la says:

    tahniah rita…jd bila lak kes cerai nak settle…pe kata rita cpt2 srh peguam dia uruskan kes cerai dia…dr digantung tak bertali oleh suami tak guna mcm nie…baik idup sebagai ibu tunggal…lgpun rs2nye rita lebih pandai mencari duit n berpendapatan lbh tinggi dr si aidil…aku mmg sokong mahkamah bg hak penjagaan kat rita…kalo bg kat aidil abis la rosak anak2 nanti terikut2 perangai bapak dia…tkt nanti bapak borek anak rintik2….

  19. awek cun says:

    Tak kesian ke kat anak tu, nanti tak kenal bapak sendiri bila besar nanti. Dalam paper hari ni, Aidil tidak dibenar melawat dan bermalam bersama 2 anaknya. Kalau macam tu dah sah2 le nanti anak tak akan kenal bapak mereka sendiri kerana meraka tak dapat nak bermesra macam anak org lain.
    Rita, kamu ni tak ada akal fikiran ke? Walaupun bapak mereka bermasalah, anak tak sepatutnya mendapat hukuman. Mereka tetap ada hubungan bapa dan anak hingga akhir zaman. Anak yg menjadi mangsa diatas keegoan kamu.

    • Doraemon says:

      awek cun……. bila Aidil x di benarkan melawat & bermalam ngan anak…. kata rita xda akal lah kan sbb anak yg jadi mangsa tkut xkenal bapak dia pula….. tapi amacam pula…. klu aidil sendiri yg xnak datang lawat anak…… xke lebih xberOTAK……. anak kadung tu … bukan anak kucing/anak tikus…. dah terang2 Aidil jarang jumpa anak dia… memang dia xnak jumpa lah tu….xkan lepas mahkamah dah bg arahan baru terhegeh2….nk dtg lawat….. nk minta simpati tu nampak mcm bapak yg baik…. fikir2 kan la…..

    • entahlah.. says:

      saya sebagai seorang ibu yg mempunyai 4 anak setuju dgn pendapat awek cun. sebabnya,1) kasihsayang ayah dan anak tak patut dihadkan walau apapun masalah yg melanda ibubapanya.2) orang lelaki mungkin pada mulanya akan rasa rindu pada anak-anak tetapi jika banyak halangan mungkin menjauhkan lagi kemesraan di antara anak dan bapa. bila sudah berkahwin lain dan mempunyai anak lain, mungkin akan lupa terus. 3) bila anak dah besar dan mempersoalkan mengapa bapa tak mesra dgn anak..bapa sudah ada jawapan, ‘perintah mahkamah’.
      pada asalnya aidil ada minta hak penjagaan anak (sebelum kes yg ke2) sebab RR tak benarkan anak2 dibawa pulang jumpa keluarga di Seremban. itu penyebabnya. selepas berlaku kes ke 2, aidil jumpa anak2 4 kali saja…agak saya sebab tak mau berdepan dgn RR.sebab RR kata nak jumpa anak mesti RR ada sekali. kalau hati dah muak dan terguris (lelaki amat sensitif jika hal keluarga diaibkan dan di perlekehkan), tentulah aidil tak nak jumpa RR, wpun hati teringin nak jumpa anak sendiri.itu adalah pengalaman saya yg sudah sangat lama berkahwin. walaubagaimana memang sebaiknya seorang ibu yg membesarkan anak.

    • Dekmi says:

      TINDAKAN RITA BERASASKAN PERASAAN…BUKAN FIKIRAN.
      OTAK KAT KEPALA LUTUT….!!!!

      PEREMPUAN MACAM DIA NI KALAU MEROYAN MEMANG LA CAMNI.
      LOW CLASS MENTALITY…SEKOLAH TAK HABIS!!!!….

  20. awek cun says:

    cuba Doraemon baca kat paper hari ni. Mungkin Aidil dah sedar kesilapannya dan mahu berubah.

  21. Dekmi says:

    Good for all…
    Now Aidil is free too….lets have fun dear. I want you to be my partner.
    ***oohhhh
    Woman…..
    Please take care of your kids (our kids soon :P)….be a good mom.

    PEACE!

  22. rati says:

    perempuan nama rita ni mmg kaki gaduh ego setinggi langit tu psl anak ikan aidil je sudi kawen ngn dia sbb blum matang bole lh rita guna pakai kan. org dewasa matured mana suka dia ni

  23. ok je says:

    bagus la.dah menang kes.tahniah utk rr.dulu akupun penah jugak ada pakwe yg kembar.bru pacaran,dah kecoh2 pasangan kembr dia.hasut keluarga x bagi kawin ngan aku.sampai bergaduh bertumbuk la diaorg adik beradik.pakwe aku sangup p negeri aku semata2 cinta kat aku.keluarga dia siap call family aku ckp aku bwa lari anak jantan dia.siap nak buat report polis.padahal dia yg dtg cari aku.aku nasihat la dia suruh balik kat keluarga dia.dia nak masuk minang aku kembr dia x setuju.mcm2 halangan.last2 putus mcm 2 aja.aku redha ja.aku tunang ngan org len,diapun tunang dgn pilihan keluarga dia.dia x sempat nak kahwin meningal dunia..kesimpulannya..dah serik kawan dgn pasangan kembar ni.

  24. tanpa nama says:

    4 kali jmpe anak?? cube tanya balik kat rita, bape kali die jmpe mertua n balik seremban selama die bkahwin dgn aidil?

  25. Ayu says:

    Xabis2x Rita ni..sudah2la tu..xabis2 dgn kisah ko.

  26. reeza says:

    Apa pun yang terjadi kehidupan harus diteruskan berlandaskan jalan yang betul dan mencari rezeki di jalan ynag betul. Jangan biarkan diri dibelenggu dengan kenangan lalu, kalau ingin berjaya, hari ini adalah masa depan, semalam adalah kenangan. Dalam hidup kita banyak pilihan cuma kadang-kadang sebagai manusia kita tak dapat lari dari kesilapan membuat pilihan namun itu bukan pengakhiran, ada hikmah yang tidak diketahui. Hanya ALLAH yang MAHA MENGETAHUI RAHSIA SEGALA KERJADIAN….

  27. There are certainly plenty of particulars like that to take into consideration. That could be a nice level to deliver up. I provide the ideas above as basic inspiration but clearly there are questions like the one you bring up where an important factor will be working in sincere good faith. I don?t know if best practices have emerged round issues like that, but I am certain that your job is clearly identified as a fair game. Both girls and boys feel the influence of only a second pleasure, for the rest of their lives.