Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

“Saya Belum Gila Nak Muat Naik Gambar ‘Anu’ Ke IG” – Zul Ariffin

Sejak semalam, Twitter kecoh apabila satu gambar lucah kemaluan lelaki telah dimuat naik ke Instagram Story akaun Instagram rasmi Zul Ariffin.

Gambar itu menjadi viral dengan ramai para gadis cuba memintanya dari ramai pengguna Twitter, malah ada yang membuat tanggapan ia gambar kemaluan Zul yang dimuat naik tanpa sengaja ke Instagram Story selama dua minit sebelum dipadamkan.

Advertisement

Kepada Harian Metro, Zul membuat penjelasan bahawa gambar itu angkara penggodam dan dia terkejut mendapati mereka memuat naik gambar lucah ke Story akaunnya:

 

Selalunya ‘hackers’ akan mencuri akaun dan menukar kata laluan. Tetapi gambar anu pula dimuat naik di akaun Instagram saya.

Jujur saya tidak tahu bagaimana untuk respons perkara ini kerana saya tidak tergamak memalukan diri dengan memuat naik gambar kemaluan.

Saya terduduk apabila dihujani panggilan dan mesej daripada rakan-rakan yang terkejut saya berani memuat naik gambar sedemikian.

Zul memadam gambar itu sebaik saja diberitahu mengenainya oleh kawan:

Kalau kawan saya tidak hubungi pasti banyak lagi gambar yang akan dimuat naik. Saya sudah menukar kata laluan supaya ‘hackers’ tidak dapat menembusi akaun peribadi saya.

Agak-agaklah saya nak muat naik gambar anu di IG. Saya seorang yang sangat berhati-hati ketika memuat naik gambar atau meletak kapsyen kerana sosial media ini segala benda pantas menjadi viral kalau ada yang tidak kena.

Saya nak muat naik gambar yang nampak lutut pun saya berhati-hati, inikan pula gambar anu. Saya belum gila nak buat itu semua.

Zul kini fobia dengan Instagram dan akan lebih berhati-hati memuat naik apa saja gambar ke akaunnya itu:

Sebenarnya sudah beberapa kali IG saya pernah hampir digodam tetapi mereka tidak berjaya menembusinya.

Pernah dulu beberapa kali akaun saya tidak boleh dibuka, namun dengan bantuan kelab peminat mereka berjaya mendapatkan semula IG saya kerana saya tidak terlalu mahir menggunakan sosial media ini.

Tak sangka selepas beberapa kali mereka cuba menceroboh akhirnya gambar anu yang dimuat naik.

Zul tidak berhasrat membuat laporan polis,  sebaliknya, aduan sudah dibuat olehnya kepada Instagram:

Kalau saya buat laporan polis belum tentu dapat mengenal pasti dalang yang menceroboh akaun saya.

Saya juga tidak tahu siapa yang melakukan perbuatan hina ini. Kalau saya tahu senang untuk saya buat laporan.

 

Sebelum ini, bekas teman wanitanya Zahirah Macwilson menafikan dia ada kena-mengena dengan perbuatan menggodam akaun Zul seperti yang dispekulasi oleh Netizen. – beautifulnara.com

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

39 Comments

  1. ninabobo

    April 23, 2018 at 8:30 am

    salam semua………………kat dunia everything can coverina……………….kat akhirat esuk jawap ler…………………..semua aib akan dibuka terangannnnnnnnnn

  2. anon

    April 22, 2018 at 6:35 pm

    tengok dia skrg arrogant semacam je, mcm lah popular sngt

  3. Anonymous

    April 22, 2018 at 4:35 pm

    Sembang ar Zul.

  4. Zul Affirin

    April 22, 2018 at 12:51 pm

    Ini semua berlaku sebab saya tidak sengaja ter send gambar itu. Memandang ia sudah lama menjadi simpanan peribadi saya. Saya sudah pun memadamnya. Semua manusia buat salah. Saya memaafkan.

    • naalla

      April 22, 2018 at 4:57 pm

      hahahahahahahahahahha WIN

    • Jojo

      April 23, 2018 at 8:19 am

      Dah agak dah….bab ‘kena hack’ tu coverline je kan Abanngg kannn?

  5. Anonymous

    April 22, 2018 at 11:03 am

    Org hilang hormat je yg nk upload benda2 camtu..yg setau akulh..Telepon pintar ni bahaya..kau ada shoot benda2 pelik ngan sendirinya dia akan tersimpan dimana2 n dgn x perasan terklik ke mana2 f/book..w/shap..Instagram..dll.. haah awas n berhati2 lh kengkawan..

Loading...
To Top