“Saya Baca Whatsapp Isu Alas Kaki Ada Ayat Quran, Balik Rumah “Check” Ada Juga Rupanya”

Trending

“Saya Baca Whatsapp Isu Alas Kaki Ada Ayat Quran, Balik Rumah “Check” Ada Juga Rupanya”

Pada minggu lalu tersebar di media Facebook dan aplikasi Whatapp sekeping gambar mendakwa kertas ayat suci Al Quran dijadikan bahan untuk menghasilkan kain lap kaki.

Advertisement

Kejadian tersebut dikatakan berlaku di Indonesia sehingga menimbulkan kebimbangan umat Islam di Malaysia.

Seorang pengguna Facebook yang terbaca kisah itu di aplikasi Whatapps, telah bertindak memeriksa alas kaki yang ada di rumahnya.

Beliau turut mengambil gunting dan cuba memeriksa alas kakinya. Ternyata alas kaki yang digunakannya juga terdapat kertas yang tertulis ayat Suci Al Quran.

Respond Dari Netiezen.

Dalam pada itu, pihak ECO Shop Malaysia telah tampil mengeluarkan satu kenyataan mengenai kejadian ini di mana mereka berjanji akan menyiasat mengenai alas kaki yang terkandung keratan yang tertulis ayat suci Al Quran ini yang dijual di kedai mereka.

Admin rasa korang pun bolehlah cuba periksa tengok kain alas kaki kat rumah korang, kalau ada sila ambil tindakan yang sewajarnya.

Sumber : Kamariah Ali

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

Comments are closed.