Sasterawan Ini Dijanjikan Bayaran Tetapi Ditipu Oleh Penganjur

Trending

Sasterawan Ini Dijanjikan Bayaran Tetapi Ditipu Oleh Penganjur

Pasti ramai yang mengenali tokoh sastera Datuk Abdul Samad bin Mohamed Said atau nema pena nya A. Samad Said.

Advertisement

Melalui satu post anaknya di laman facebook, beliau berasa kesal dengan tindakan individu yang mempermainkan A. Samad Said di satu acara baru baru ini. Dijanjikan bayaran beserta tambang tetapi sampai ke hari ini masih tidak diterima.

Menurut saudara Imran Sulaiman lagi, A. Samad Said gagahkan diri untuk menghadiri acara tersebut kerana nama beliau telah digunakan untuk acara tersebut.

“Sudahlah guna nama bapak saya, dia gagahkan diri pergi juga. Umurnya 80 lebih. Perjalanan beratus km dan “hangpa” buat dia begitu. Tak malukah?”

Beliau merasakan bapanya digunakan kereta status yang beliau milik.

“Ramai ingat anugerah SN ini ada gaji bulanan. Jadinya ramai jugalah yang minta itu dan ini. Belum kira yang guna namanya untuk dapatkan dana.”

p/s Tapi betul la kan? Jadi sasterawan Negara ni bukan dapat gaji bulanan pun. Harap makan royalti dari buku yang ditulis jela. Tu pun kalau buku laris terjual. Kalau dapat pun mungkin 3 atau 4 bulan. Orang Malaysia ni mana la nak baca buku, tambah tambah buku yang ada value. Bagi baca novel Suamiku Mr. Perfect suka la dorang.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...