Sanggup Membunuh Kalau Orang Pertikai Agama Saya – Black Mentor

Hiburan

Sanggup Membunuh Kalau Orang Pertikai Agama Saya – Black Mentor

Semangat sungguh Abang Nara membaca kata-kata Black Mentor di dalam B*Pop hari ini. Nampak sangat Black memang bengang dengan gosip yang mempertikaikan pegangan agama Islamnya. Ini semua gara-gara ayat “Kita ini orang Melayu, beragama Islam, jadi fikirlah apa fitrah awak sebagai manusia beragama Islam”  di dalam tulisan tersebut.

black mentor

Advertisement

Untuk yang tidak tahu, ayat tersebut digunakan di dalam gosip percutian Black dengan kekasih hatinya ke Pulau Redang baru-baru ini. Abang Nara petik sedikit luahan hati Black yang kecewa dengan orang yang mempertikaikan pegangan agamanya:-

Saya beritahu lagi, kalau sampai mempertikai agama, saya sanggup membunuh! Saya perlu mempertahankan agama saya. Kalau nak tulis gosip, jangan campur aduk dengan agama. Itu yang saya cakap saya nak saman. Nak tuduh perangai saya buruk, tak apa, tapi jangan sekali-kali mempertikaikan agama saya. Bagi saya isu ini sudah diselesaikan dan saya harap tidak apa pihak yang mengungkit lagi. Selepas ini saya perlu menasihatkan diri saya sendiri supaya lebiih berhati-hati.

black mentor

Diharap lepas ini si penulis jangan anggap kata-kata Black ini sebagai ugutan pulak. Kang tak pasal-pasal Black kena tahan polis. Ini hanyalah satu penanda aras apa yang Black sanggup lakukan jika ada orang yang mempertikaikan pegangan agama Islamnya. Apa pun kepada Black, semoga lebih berhati-hati dengan tindakan anda di masa hadapan supaya kontroversi sebegini tidak akan timbul lagi.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

69 Comments

  1. lalala

    October 23, 2012 at 9:08 am

    org tu menegur dgn berhemah..nk tegur mcm mana lg.. bkn mempertikaikan agamanya.. kalo nk membunuh, pegi berperang mempertahankan agama lg bagus.. drpd mempertahankan tingkah laku yg nyata-nyata tak berapa nk elok di sisi agama kite.. peace… !c:)..

  2. Anonymous

    October 22, 2012 at 3:37 pm

    pada mulanya minat sangat black ni.. tapi bila baca statement dia, ‘membunuh’ tu selaras dengan agama Islam ke black?

  3. nabila huda lebih molia daripada black mentok

    October 22, 2012 at 1:04 pm

    buat malu org baling kedah jer… haks tuiiiii

  4. toknekpiah

    October 22, 2012 at 12:15 pm

    lebih baik ko bunuh diri sendiri je black…

  5. peace yoh

    October 22, 2012 at 10:31 am

    Nabi SAW pernah memberikan petunjuk. “Jika kamu marah dalam keadaan berdiri, duduklah. Jika kamu masih marah, padahal sudah dalam keadaan duduk, berbaringlah. Jika kamu masih marah, padahal sudah dalam keadaan berbaring, segera bangkit dan ambil air wudu untuk bersuci dan lakukan shalat sunah dua rakaat.”

Loading...