Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Sanggup Keluar Duit Poket, Ifa Raziah Tetap Nak Vaksin Pfizer

Meskipun dituduh ‘berlagak diva’, selebriti Ifa Raziah khabarnya sanggup mengeluarkan duit poket sendiri asalkan dapat disuntik dengan vaksin yang diinginkannya iaitu Pfizer-BioNtech.

Ujar Ifa atau nama sebenarnya Saripah Raziah Mustapha,46, dia mempunyai masalah kesihatan berupa alergi atau alahan pada ubat tertentu yang membuatkannya terpaksa menolak vaksin jenis Sinovac yang ditawarkan kepadanya sebelum ini.

Advertisement

Katanya lagi, dia tidak kisah jika menerima vaksin tersebut lambat asalkan dapat vaksin yang diingini.

“Saya tak kisah sama ada cepat atau lambat asalkan dapat vaksin yang diinginkan. Lagi pun tak salah jika saya memilih vaksin kerana masih ada niat nak divaksinasi. Kalau diberi pilihan untuk beli sekalipun, saya sanggup beli.”

Advertisement

Dia sebelum ini berdepan kecaman netizen apabila telah membatalkan temujanji suntikan vaksin Sinovac ketika hadir ke temujanji vaksinasi di MITEC, Sabtu lalu.

Difahamkan, Ira telah melampirkan senarai ubat untuk konsultasi sebelum proses vaksinasi dengan pegawai yang bertugas di PPV berkenaan.

Ifa raziahSumber : Instagram Ifa Raziah  

Setelah sesi konsultasi, doktor telah mengeluarkan satu surat pembatalan vaksinsi jenis Sinovac dan perlu ditukar kepada vaksin lain yang mengikut kefahamannya adalah jenis Pfizer.

Ia sekaligus menjawab segala dakwaan mengenai tuduhan berlagak ‘diva’ terhadap Ifa Raziah.

Dalam pada itu, Ifa juga memaklumkan bahawa suami, Mohd Yani Abdul Rahman serta anak perempuannya telah pun menerima vaksin jenis Sinovac, baru-baru ini.

Jangan lupa ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

2 Comments

  1. sekadar pendapat

    July 14, 2021 at 3:43 pm

    sebaiknya, kisah begini tidak perlu di publish atau dihebah kan… kalau Ifa berjaya menukar vaksin yg dipinta, bayangkan berjuta orang memohon perkara yang sama dan sekiranya mereka gagal dengan pemohonon tersebut maka akan berlaku salah menyalah diantara kita dan pihak frontliner. Kasihani lah pihak frontliner yang kekurangan kakitangan dan bertarung nyawa juga menyelamatkan kita semua..mohon pertimbangan pihak media dan blogger semua. terima kasih.

  2. tecit

    July 14, 2021 at 11:24 am

    sbnrnye klu kte jenis lantang n mempersoalkan boleh je dpt. yg malas nk bersuara redha jelah kite la tu huhu. mls nk kecoh2. dpt vaksin pon dah alhamdulillah. bdn xde ape2 alergic xleh la milih sgt. ape org bg amik. dah free kan.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top