Sama-Sama Kehilangan Suami, Netizen Bandingkan Layanan Keluarga Mentua BCL & Balu Arwah Abam

Hiburan

Sama-Sama Kehilangan Suami, Netizen Bandingkan Layanan Keluarga Mentua BCL & Balu Arwah Abam

Isu tentang pembahagian harta melibatkan balu arwah Abam Bocey iaitu Noor Hidayah dan keluarga mentuanya sehingga hari ini masih hangat diperkatakan. Kemelut antara mereka belum dapat diselesaikan dan timbul pelbagai spekulasi lebih-lebih lagi apabila adik Allahyarham, Ali Puteh mengeluarkan kata-kata kesat penuh emosi terhadap kakak iparnya.

ali puteh kakak ipar

Advertisement

Apa yang dialami oleh Hidayah mendapat perhatian ramai sehingga kini tular beberapa perkongsian di laman sosial Facebook dimana netizen membuat perbandingan dengan situasi yang sama dialami oleh selebriti popular Indonesia, Bunga Citra Lestari yang juga kehilangan suami tercinta.

Berbeza layanan keluarga mentua BCL dan Hidayah

bunga citra lestari mentua

Netizen membezakan layanan mentua kepada BCL apabila dia begitu dihargai oleh arwah suaminya berbeza dengan layanan yang diterima oleh balu Abam.

netizen bandingkan mentua bcl dan noor hidayah

Namun, Hidayah pula yang tidak mempunyai kerjaya seperti BCL dan dia menghadapi situasi yang cukup berbeza sekali. Menerusi perkongsian itu, rata-rata netizen mempersoalkan dimanakah kedudukan isteri sebagai seorang suri rumah.

Terdahulu, Ali telah tampil memohon maaf di atas keterlanjuran memuat naik status berbaur emosi dan kasar terhadap kakak iparnya dan menafikan dakwaan yang mengatakan dia mahu membolot harta arwah abangnya. Namun, Ali berkata dia berkecil hati terhadap Hidayah kerana mengeluarkan ungkapan tidak sepatutnya kepada ibu mentuanya agar tidak memakan harta anak yatim.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

22 Comments

  1. di

    February 26, 2020 at 11:25 am

    Perbezaan orang yang memang sedia ada kaya dari dulu dengan orang yang baru nak kaya.

  2. Anonymous

    February 25, 2020 at 2:41 pm

    Bukan niat utk membeza2kan…tetapi situasi kedua balu ini adalah berbeza..kes satu tu sbb berpunca daripada penglibatan org luar (temuramah) dan mungkin disebabkan salah faham antara penglibatan ipar untuk mengurus harta..niat beliau baik dan seharusnya si balu jgn terlalu berfikir negatif kerana masa terlalu singkat untuk menilai. Bersabar dulu dan tidak seharusnya keluar rumah apatah lagi hari tempoh pemergian arwah belum sampai 7hari. Mengapa harus memberontak untuk keluar rumah? masih ada urusan lain yang perlu diselesaikan. Pasal Kereta pula, walaupun kereta diambil ketika itu, mengapa tidak meminta tolong dengan keluarga arwah suami dan minta hantar ke hospital jika benar anak sedang sakit? usaha minta dulu, kalau benar mereka tidak peduli barulah kita menilai semula. itu lagi baik…yang penting bersabar dulu walau apapun keadaan.

    apapun, semoga kedua pihak saling mengalah dan memaafkan, atasi masalah ini dengan damai. insyallah semuanya berakhir dengan baik.

Loading...