Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Sajat Minta Pihak Berkuasa Beri Ulasan Kenapa Dalam Al-Quran Tiada Pun Kata Baju Kurung Adalah Pakaian Bagi Wanita

Sebelum ni Sajat telah ditahan dan disiasat Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) setelah beberapa aduan yang dibuat soal perlakuannya. Kalau korang perasan, sejak dari itu Sajat seolah memberontak dan selalu mempersoalkan kebebasan hak asasi manusia menerusi media sosial miliknya.

Menerusi satu posting yang baru dimuatnaiknya, Sajat berkongsi satu video diseetakan caption yang menunjukkan dia tidak puas hati dengan semua kritikan netizen soal menggayakan pemakaian wanita.

Advertisement

Bukan tu jer, Sajat juga persoalkan yang tiada langsung mana-mana surah dalam Al-Quran yang mengatakan baju kurung tu hanya boleh digayakan perempuan jer dan tak salahpun kalau dia pakai sebab dia masih menurup aurat.

Buat kebaikan pada agama, terus kata kita salah pakai perempuan. Ada ke mana-mana surah al- Quran mengatakan baju kurung ini milik wanita??

Saya pakai tutup aurat.. cuba bagi tahu mana surah mengatakan yang baju kurung itu milik wanita.

Kalau saya salah saya minta maaf. Sebab itu yang saya tahu dalam surah. Selanjutnya boleh minta pihak berwajib ulaskan.

Sajat siap minta pihak berwajib untuk beri ulasan tentang hal ini. Ohmedia rasa yang Sajat ni macam dah melampau, apa pandangan korang?

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

19 Comments

  1. Saly

    January 26, 2021 at 3:09 pm

    Pakai jelah baju kurung tu cuma jgn lupa pakaian akhir kita “kain kapan”. Jgn plak bangun memberontak tak nak pakai…haha

  2. Emanon

    January 26, 2021 at 1:41 pm

    Ni lah bidoh piang namanya. Terserlah kat situ hang dah ngaku jantan. Klu tak napa nak arguekan sama ada baju kurung tu wanita punya? Hahaha… Nway dalam quran kata jgn menyerupai wanita. So baju kurung, bertudung sinonim dgn wanita di bumi malaysia nie. Xyah putar alam lah

  3. Nani

    January 26, 2021 at 1:05 pm

    Satu hari berapa puluh pil hormon mr. Don tu telan??. Kalau tak ambik, bulu penuh. Bentuk badan jadi sado. Kulit mcm kasar mcm laki. Hidup mr don bergantung pada pil semur hidup.

  4. Dida

    January 26, 2021 at 12:52 pm

    Yang salahnye…awak tu lelaki haram menyerupai wanita. ..ayooooo

    • Anon

      January 26, 2021 at 1:08 pm

      Ada soalan perlu dijawab. Ada soalan tak perlu dijawab tapi dibagi penampar.

  5. Anonymous

    January 26, 2021 at 12:42 pm

    “Saya pakai tutup aurat.. cuba bagi tahu mana surah mengatakan yang baju kurung itu milik wanita.” ko tu perempuan ker?astafirallah… dah sesat sajatni… masya Allah..

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top