February 8th, 2020

Setelah mencetuskan kontroversi dengan berpakaian seperti wanita di Tanah Suci, Makkah ketika menunaikan umrah dan dikecam teruk oleh netizen, akhirnya Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman atau Nur Sajat hari ini tampil memohon maaf secara terbuka kepada rakyat Malaysia.

sajat mohon maaf

Muncul dengan imej bertudung hitam sambil menangis, Sajat berkata dia tidak mempunyai niat lain untuk ke Makkah selain mahu dekatkan diri dengan agama dan  memberi fokus untuk beribadah.

“Salahkah saya dekatkan diri dengan Allah?”

 

Sajat mengakui dirinya merupakan seorang yang jahil tentang agama dan mahu belajar mendekatkan diri dengan Allah SWT dan Islam kerana sudah banyak mencari harta duniawi dan kini ingin mencari saham akhirat pula.

Dia berasa sedih kerana apabila dia cuba untuk berubah ke arah yang lebih baik, orang ramai seolah-olah mahu menghukumnya.

sajat umrah

Terdahulu, Sajat dikecam teruk gara-gara tindakannya memakai pakaian menyerupai wanita lengkap bertelekung ketika menunaikan umrah. Ramai yang terkejut dan marah apabila dia tampil sebegitu di Tanah Suci dan seakan mempersendakan agama.

34 responses to “Sajat Menangis, Tampil Mohon Maaf”

  1. teraterabuzu says:

    mendekatkan diri kepada Allah tak salah, tapi lakukan lah dengan cara yang betul.

  2. ikan says:

    so dh mntak maaf kat satu mesia ni kira setel la kan? hahah mmg camni la kekdahnya tiapkali pun and sesapa pun. buat taik pastu mintak mahap pastu dah setel.

  3. Anonymous says:

    Sajat, engkau bukan mendekatkan diri pd Allah, engkau sedang mencabar Allah. Ramai sudah nasihati kau. Kalau bala dtg pd engkau, dan seandainya org yg tak berdosa pun terkena,engkaulah penyebabnya.

  4. Aku makhluk says:

    Dia ni pon tggu Allah turun bala.. Rumah sebelah sajad je kan… Kaya tapi istidraj, shubhah niaga.. Sedekah derma tp riak… Allah dah ambik anak dlm kandungan istri pon sbnrmya masih tk sedar lg… Alasan deslixia kepala hotak dia.. Org deslixiaxia tk mcm ni lah perangainya.. Makin kaya makin bodoh..

    Aku p9n nk tengok sajad ni pelok2 bini dia, dia bagi tak rasa2nya.. Ke sanggop berlakon pelok2 mcm masa pegang tangan dpn ustaz ebit liew dulu.. Terpeleot muka bini dia abb sajat pegang tgn…

    Ahh mmg diorg ni sial lah

    Kesian mak dia pon makin terikut2 perangai si anak.. Over2 perangai masing2… Org kaya tapi makin menjurus arah riak keterlaluan… kejar dunia tk habis2 sbb harap bila mati nnt ade kenangan dunia yg org akan ingat pasal mereka… Dahsyat betol…

Tinggalkan Komen Anda Di Sini