Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Sajat Berang Dituduh Punca Musibah Dan Tanah Suci Ditutup

Setelah dunia dikejutkan dengan wabak COVID-19 yang membimbangkan hingga meragut ratusan ribu nyawa, kerajaan Arab Saudi pula telah mengumumkan halangan sementara memasuki Makkah dan Madinah untuk melaksanakan ibadah umrah.

kekasih sajat

Advertisement

Sekatan ini tentunya memberi kesan kepada banyak pihak dan ramai yang mula mengatakan wabak berkenaan sebagai “bala” dan ada pula individu yang mengaitkannya dengan isu kontroversi Nur Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman yang berpakaian seperti wanita di Tanah Suci ketika mengerjakan ibadah umrah.

Menerusi akaun Instagramnya, Sajat meluahkan rasa berang terhadap pihak yang menuduh dirinya punca musibah berlaku.

sajat dituduh punca musibah

Rasa nak jumpa ustaz yang mengata aku! Apa masalah ustaz ini? Rasanya lockdown ini bukan kat Makkah saja kena!  Kau nak cakap fasal aku sentuh Kaabah, terus Makkah tak boleh masuk?

Habis itu, agensi yang menipu orang pergi umrah itu? Itu bukan bencana ke?

sajat umrah

Sajat pada masa yang sama, menggesa individu yang dirujuk sebagai ‘ustaz’ itu memberikan bukti yang kukuh daripada penganalisis dunia mengatakan dirinya yang memegang Kaabah menjadi punca Makkah ditutup.

Dah la ustaz, jangan buat fitnah, tak baik tau! Geramnya, tak kuasa saya macam ini! Menyampah!

Advertisement

sajat makkah

Sajat menegaskan penutupan dua kota suci umat Islam itu bukanlah kerana dirinya tetapi bagi mengekang risiko penularan COVID-19.

Terdahulu, meskipun dirinya dikecam hebat gara-gara berpakaian seperti wanita lengkap bertelekung ketika menunaikan umrah, Sajat berkata dia sedikit pun tidak terkesan dengan apa yang berlaku dan berazam untuk menunaikan ibadah umrah setiap tahun.

Sumber Berita : mStar Online

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

14 Comments

  1. Sakura Lavender

    March 19, 2020 at 12:54 am

    Ya Allah ko ni bang jat..masih nak takbur xnk ngaku yg ko 2 jantan. Allah SWT dah tegur kita semua dgn menghantar virus covic 19 di atas sikap ko yg mempersendakan agama islam. Dgn kebodohan ko g Mekah dgn berpakaian org perempuan..siap berselfie dkt taman Raudah..sikap ko 2 seolah2 ko mempersendakan hukum Allah SWT. Sekarang bukan hanya 1Malaysia, malah 1dunia kena tanggung akibat dr perbuatan ko 2.
    Tolong la kembali kpd fitrah bang jat oiiii..hidup kita kt dunia ni hanya sementara jer. Semoga bang jat insaf sebelum kematian menjemput..amiinn?

  2. sajatfuhlelaki

    March 19, 2020 at 12:52 am

    ko ni mmg babi kan sajat?? mng slah stu nye sb ko la.. skrg ni xleh msk sna.. pastu ko msh nk g mekah lgi? sudh2 la sajat.. jgn buat bengong sgt.. bodo tu smpn skit

  3. Anonymous

    March 18, 2020 at 10:19 pm

    Tiap tahun nk gi umrah..aku salah baca ke

  4. Wan masni

    March 18, 2020 at 9:16 pm

    Kalau dah memang diri tu berdosa, diam je lah. X payah bising2. Memang kau lelaki bertelekung. ?

  5. hamba Allah

    March 18, 2020 at 9:03 pm

    ya allah… adakah ini bala (covid19) yang Engkau turunkan apabila sajjat berpakaian perempuan memasuki tempat sembahyang wanita…

Loading...
To Top