Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Sajat Berang Dituduh Punca Musibah Dan Tanah Suci Ditutup

Setelah dunia dikejutkan dengan wabak COVID-19 yang membimbangkan hingga meragut ratusan ribu nyawa, kerajaan Arab Saudi pula telah mengumumkan halangan sementara memasuki Makkah dan Madinah untuk melaksanakan ibadah umrah.

kekasih sajat

Advertisement

Sekatan ini tentunya memberi kesan kepada banyak pihak dan ramai yang mula mengatakan wabak berkenaan sebagai “bala” dan ada pula individu yang mengaitkannya dengan isu kontroversi Nur Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman yang berpakaian seperti wanita di Tanah Suci ketika mengerjakan ibadah umrah.

Menerusi akaun Instagramnya, Sajat meluahkan rasa berang terhadap pihak yang menuduh dirinya punca musibah berlaku.

sajat dituduh punca musibah

Rasa nak jumpa ustaz yang mengata aku! Apa masalah ustaz ini? Rasanya lockdown ini bukan kat Makkah saja kena!  Kau nak cakap fasal aku sentuh Kaabah, terus Makkah tak boleh masuk?

Habis itu, agensi yang menipu orang pergi umrah itu? Itu bukan bencana ke?

Advertisement

sajat umrah

Sajat pada masa yang sama, menggesa individu yang dirujuk sebagai ‘ustaz’ itu memberikan bukti yang kukuh daripada penganalisis dunia mengatakan dirinya yang memegang Kaabah menjadi punca Makkah ditutup.

Dah la ustaz, jangan buat fitnah, tak baik tau! Geramnya, tak kuasa saya macam ini! Menyampah!

sajat makkah

Sajat menegaskan penutupan dua kota suci umat Islam itu bukanlah kerana dirinya tetapi bagi mengekang risiko penularan COVID-19.

Terdahulu, meskipun dirinya dikecam hebat gara-gara berpakaian seperti wanita lengkap bertelekung ketika menunaikan umrah, Sajat berkata dia sedikit pun tidak terkesan dengan apa yang berlaku dan berazam untuk menunaikan ibadah umrah setiap tahun.

Sumber Berita : mStar Online

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

14 Comments

  1. Saloma

    March 19, 2020 at 7:27 pm

    Belajar halal dan haram baru tahu bala tu apa punca abe jat..

  2. Normi amylea kamaruzzaman

    March 19, 2020 at 3:34 pm

    Minta sdra sajad muhassabah diri. Sampao dh turun bala mcm ni pun masih nak angkuh

  3. shim

    March 19, 2020 at 9:18 am

    angkuhnya da berdosa still nk bising2 menyalak seolah2 xde buat salah lgsg. covid 19 x dtg klo ALLAH x IZIN ya encik sajat. jgn menjemput bala encik sajat…jgn angkuh.jgn angkuh….

  4. Anonymous

    March 19, 2020 at 1:14 am

    Sila mati la sajat oi!!

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top
x
Puasa Barakah Bersama