Written by Bella | July 31st, 2019

Usahawan kosmetik, Safiey Ilias mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di Kuala Lumpur atas pertuduhan menyebabkan kecederaan terhadap ‘Instafamous’ dikenali sebagai Baby Arra dalam satu pertengkaran yang viral pada Januari tahun lalu.

Safiey atau nama sebenarnya Mohd Safiuddin Ilias  membuat pengakuan itu selepas pertuduhan dibacakan terhadapnya di hadapan Majistret Tawfiq Affandy Chin.

Mengikut pertuduhan, Safiey didakwa telah menyebabkan cedera parah ke atas Farahnazikha Karab Hussain dalam satu kejadian di sebuah restoran di Jalan Liew Weng Chee AU 2 sekitar jam1.30 pagi pada 15 Januari 2018.

Pertuduhan dikemukakan mengikut Seksyen 325 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum tujuh tahun dan denda jika sabit kesalahan.

Terdahulu semasa prosiding, Timbalan Pendakwa Raya B.Rajdeep Singh menawarkan wang jaminan sebanyak RM10,000. Bagaimanapun Safiey yang diwakili peguam Harjeet Singh Sidhu memohon jumlah ikat jamin itu dikurangkan dengan alasan anak guamnya memberikan kerjasama baik dengan pihak berkuasa sepanjang siasatan dilakukan.

Mahkamah kemudian membenarkan Safiey diikat jamin RM5,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 4 September ini untuk sebutan semula kes.

Sumber Berita : Harian Metro

10 responses to Safiey Illias Mengaku Tidak Bersalah Cederakan Instafamous

  1. Anonymous says:

    Perlu Ke dikurangkan ikat jamin tu. Die berduit wehh.

    6

    0
  2. Jat says:

    perlu ke NARA up citer pondan / instafemes ???? sendu la nara ni

    19

    0
  3. Soozy says:

    Tak paham sistem mahkamah, orang berduit senang senang dapat kurang duit jamin, orang yang tak mampu haram mintak kurang tak akan dapat!

    16

    0
    • nok nok nok says:

      Salam Soozy,

      Jumlah jaminan mengikut jenis jenayah dilakukan,
      Setiap jumlah jaminan boleh diminta kurang mengikut alasan dan situasi tertuduh sendiri seperti menyara keluarga dan lain-lain.
      Situasi Safie ni, dari awal kes beliau memberi kerjasama sepenuhnya kepada polis dan mahkamah.
      Jaminan berbentuk wang atau dokumen perjalanan dibuat aatss faktor supaya tertuduh akan hadir perbicaraan di masa hadapan.

      7

      3
  4. Anonymous says:

    tenaga dia tetap jantan uolsss

    4

    0
  5. faraj says:

    Walaupun saya kurang Sikit minat dgn Dato Siti, tapi tabik Spring…Dgn Kosmetik Dia..!!! takder nya mcm setengah2 org pasal Kosmetik sanggup jadi dua Alam segala..!! memang lah Tuhan Hanat org camgini..!!! pastu ada sigemok tu asyik nk Menipu jer jer ,bagi brg Pelesu..!!! yg lain pikiaq sendiri…

    4

    0
  6. Anti pondan says:

    mcmana tak cedera…tetap kudrat LELAKI kan

    1

    0
  7. bong cit says:

    mintak rayuan kurangkan jaminan…buat tetek bontot silikon elok je perabis duit…propa la bisnes masyuk

    1

    1
  8. Angry woman says:

    Agak2 kalau kena penjara masuk sel ppuan ke laki???

    2

    0
  9. hak alahhh says:

    patut la dalam ig dah jadi lelaki soleh.. ada pasai rupanya

    3

    0

Leave a Comment

Optional