Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

“Rumah DBKL Yang Saya Harapkan Tak Tahu Statusnya Macam Mana” – Fendy Caliph Busker

Fendy Caliph Busker dan anaknya

Sebelum ini, pemain dram Caliph Busker, Fendy Adlun telah dihubungi oleh Menteri Pembangunan Wanita, Datuk Seri Rina Mohd Harun yang datang ke kediamannya untuk melawat dan dalam pada itu beliau turut berkata pihaknya akan memastikan permohonan untuk rumah Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) diuruskan dengan kadar segera.

Advertisement

Namun, menurut Fendy sehingga kini dia masih belum mendapat sebarang perkembangan berita mengenai status permohonan yang sudah dibuat olehnya itu.

Dram elektrik yang dijanjikan saya dah dapat, tapi ‘bayangan’ rumah mampu milik Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang memang saya harapkan sangat tidak tahu lagi statusnya macam mana.

Ketika ditanya lagi oleh pihak Harian Metro berkenaan dengan permohonan bantuan bulanan yang dipohon seperti Elaun Pekerja Cacat (EPC) dari Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) serta Baitulmal, Fendy berkata untuk bantuan itu juga dia masih belum dapat perkembangan terkini.

Saya hanya mengharapkan untuk dapat rumah mampu milik itu sahaja. Ini kerana, bayaran sewa bulanannya tidak tinggi dan jika ada lebihan pendapatan boleh saya buat simpanan masa depan.

Fendy Caliph Busker

Dalam pada itu, dia juga ditanya kawasan perumahan DBKL yang ingin didiaminya, pemain dram Caliph Busker itu berkata dia mahu tinggal di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Taman Mulia Bandar Tun Razak kerana mudah untuknya menaiki kemudahan pengangkutan awam iaitu Transit Aliran Ringan (LRT).

Jangan lupa ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...
To Top