Written by AbangNara | October 20th, 2011

Hidup kita tak selalunya indah. Mungkin sebelum hujung bulan, duit gaji yang diterima sudah pun habis. Nak taknak terpaksalah berjimat cermat. Namun kita harus bersyukur kerana masih ada rumah untuk tidur, masih cukup makan minum dan masih ada wang simpanan untuk digunakan ketika kecemasan.

rumah aman

Dan Abang Nara dengan rasa rendah hati ingin memohon jasa baik anda semua untuk membantu anak-anak yatim di Rumah Aman, Shah Alam. Tahukah anda mereka memerlukan lebih kurang RM20,000 untuk memperbaiki electricity wiring dan lightning breaker system yang telah berusia lebih 15 tahun.

Untuk makluman, Rumah Aman diduduki oleh lebih kurang 30 orang anak-anak yatim yang dibekalkan dengan pakaian, makanan, minuman dan pelajaran. Semua perbelanjaan adalah hasil derma daripada orang ramai. Dan semestinya derma anda akan dapat membantu anak-anak ini untuk hidup lebih selesa.

Cara-cara sumbangan:

1. Online: You can make a direct donation to Rumah Aman via online banking to Maybank2U, with the remark: “Nuffnang TLC Promise Me S2”. Donations should be directed to Rumah Aman (Shah Alam), with the account number 562106720433 (Maybank). After you have made the transfer, kindly send a screenshot of proof of the transfer to [email protected]

2. Via cheque: Cheques can also be issued to Nuffnang Sdn. Bhd. and send to our KL office at the address below:
12B5 & 12B6, Heritage House
33 Jalan Yap Ah Shak
50300 Kuala Lumpur.

3. Nuffnang bloggers can donate by just clicking a button to credit a small amount from their earnings, the page is here – http://www.nuffnang.com.my/tlc-2011

4. Churp Churp is helping us out with the pledge as well and people can buy Churpies to contribute to the fund, more info is at http://www.churpchurp.com/tlc-2011/

Kesemua sumbangan adalah tax deductible. More info sila ke laman web rasmi Nuffnang TLC Rumah Aman. Marilah kita membantu seada yang boleh.

Update: Alamat penuh Rumah Aman – Lot 2A, Jln Bunga Cempaka 2/11, Seksyen 2, Shah Alam, Selangor, 40000 Malaysia

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

8 responses to Rumah Aman Perlukan Bantuan Anda

  1. KiD says:

    saya sudah menjalankan tanggungjawab.. sama2 kita bantu yea..

    http://shakiddo.com/giveaway-rm20-duit-atas-meja/

    0

    0
  2. sayangselasih says:

    kenapa kerajaan tk pandang serius berkenaan perkara ni….

    0

    0
  3. Mr Simple says:

    sy mohon boleh email kan kepada saya alamat penuh Rumah Aman (Shah Alam) ini?.. terima kasih..

    0

    0
  4. Grandna says:

    Mohon alamat alamat lengkap Rumah Aman ini. Terima kasih….

    0

    0
  5. sophie says:

    cimbclicks perlu beneficiary name…nak letak ape ye…

    0

    0
  6. tengkumudaa says:

    boleh mintak alamat penuh x? dan.. boleh x kalo kita ambik diorg sebagai anak angkat? bg nara.. tolong bg info..

    0

    0
  7. meeradriana says:

    ni yg aq suke kat nara..
    bkn artis je dpt phatian..
    case² mcm ni pun mmg perlukan sedikit publisiti..
    congrate nara…

    0

    0