“Ritual Gila!” – ‘Imam’ Lambung Bayi Dalam Masjid, Katanya Ritual Supaya Jadi Wali?

Kehidupan

“Ritual Gila!” – ‘Imam’ Lambung Bayi Dalam Masjid, Katanya Ritual Supaya Jadi Wali?

Baru-baru ini tular sebuah video memaparkan aksi seorang lelaki di dalam masjid yang membuatkan ramai netizen berasa pelik serta tertanya-tanya apakah yang sedang dilakukan olehnya.

Di dalam video tersebut, lelaki terbabit yang berada di dalam masjid sedang memegang bayi lalu dilambung-lambungkan dan jemaah lain hanya memerhati perbuatannya itu.

Advertisement

Difahamkan dari pengguna yang memuat naik video berkenaan di Facebook, dia berkata itu merupakan upacara agar bayi terbabit menjadi wali apabila sudah dewasa nanti.

Lelaki yang berpakaian lengkap mengenakan pakaian solat dan berkopiah terlihat melambung bayi tersebut untuk beberapa kali sambil berjalan mengelilingi masjid.

Bukan itu saja, dia turut membaca sesuatu ayat sebelum disahut ‘amin’ oleh jemaah-jemaah yang lain yang turut berada di situ.

Meninjau di ruangan komen, rata-rata netizen menyifatkan perbuataan lelaki berkenaan sememangnya menyimpang dari ajaran Islam dan ia seperti mendahulukan adat berbanding agama.

Dalam pada itu, netizen turut berpendapat dengan melambung bayi kecil seperti itu membahayakan kerana ia sepatunya dilakukan oleh doktor professional sahaja.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending pada pautan di bawah.

anggota polis salah tapi orang lain kena saman
3 bulan lalu

"Mati-Matian Sarjan Taknak Tengok Dashcam" - Peniaga Kena Saman Walaupun Van Polis Yang Rempuh Kereta

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Facebook

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...