Written by AbangNara | April 11th, 2012

Kisah pergolakan rumah tangga Rita Rudaini dan Aidil Zafuan akhirnya sampai ke kemuncaknya apabila Utusan Malaysia hari ini melaporkan yang Rita telah pun menerima SMS permohonan cerai daripada suaminya. Tambah menyedihkan, SMS tersebut diterima ketika Rita ketika hari jadinya yang ke 36.

rita rudaini cerai

Dalam SMS berkenaan Aidil menulis: “Saya sudah failkan benda itu (perceraian). Peguam saya akan maklumkan lebih lanjut kepada awak.” Menurut Rita, dia tidak berasa kecewa atau bersedih dengan apa yang telah diputuskan suami memandangkan sudah lebih empat bulan Aidil ‘menghilangkan’ diri setelah keluar dari rumah mereka. Kata Rita:-

Saya terima apa yang sudah tertulis. Kami bernikah di Thailand, mempunyai dua anak dan sekarang ini saya bakal bergelar ibu tunggal, semua ini takdir hidup saya

Semoga Rita tabah menghadapi dugaan yang amat besar ini.

484 responses to Rita Rudaini Terima SMS Cerai Daripada Aidil Zafuan

  1. seronoknyerrr says:

    yahooooo….akhirnyer bercerai gak….padan ngan muka rita….yuhuuuuuu…kawin cerai la keje ko pompuan jalang…nk kawin sampai 99 kali kew…kih3x…padan pun laki dulu pun ceraikan ko..x tahan pompuan mulut puaka…:))))))))))))))))))))))))

    • cikgu tuisyen says:

      serononyerrr, engko ni iblis ronggeng laknattt……..syaitan yg direjammmm… syaitan yg direjammmmm….binasa lah kamu… binasalah kamu…
      SYAITAN YG DIREJAMMMM..

    • Dato minah jambu 24jam mengadap computer says:

      sial punye seronok ! jalang sial sundal ! kenape hepi sangat ni ? suka nye kau tengok rita bercerai ! nanti kau pn akan mengikot jejak rita jugak kawin cerai ok ! kau ingat rita nk semua tu ! kalau tk ada orang yg stay kt belakang aidil……..yg cocok aidil n seport aidil……aidil tkan cerai kn rita ok ! minah jambu tau aidil maseh sayang kn bini dia rita ! oleh kerana ada perkataan2 yg meracon aidil bab tu dia teros ceraikn rita ! aidil cerai kn rita bukan kehendak hati dia …di sebab kn ada orang yg menghasot dn ada kate2 yg dh mashok di kepala hotak si aidil ni membuat kn dia mengambil keputusan untok ceraikn rita melalui pokewak punye sms ! god bless u rita…

  2. giladuit says:

    woit ‘seroneknyerrr’..kau memang gampang..ko ni msti ayu rodoh..sdap la ko dpt 2 batang…kenyang x?..hahaha..patotla epy semacam..jgn tcekik sudah…kakakakakh

  3. giladuit says:

    woit ‘seronoknyerrr’..kau memang gampang..ko ni msti ayu rodoh..sdap la ko dpt 2 batang…kenyang x?..hahaha..patotla epy semacam..jgn tcekik sudah…kakakakakh

  4. lawakkampus says:

    amboi seronoknyerrrr ni bmulut siallllll.adkh anda kaum kerabatt kembar itu.huhu.sememang nye aidil laki paling bengap di dunia..bengap xde otak

  5. aidilzaquanbabi says:

    to seronoknyerrr:bpe juta aidil n zaquan byr ko tuk post komen ni..hahaha..atau mgkin ko ni bomoh yg diupah kuarga aidil tuk rosakkn umah tga rita…mklum la bleh la kuarga aidil byr pnuh keje dh setel…adoiiiii

  6. makpak aidil gila glamor says:

    kalo nk tau ‘seronoknyerrr’ adalah slh sorg sedara aidil.sbb itu dia agak bodoh..same mcm seluruh kuarga aidil..aku harap aidil bace komen aku ini kerana tahap kebodohannye sgt melampaui batas.arap die dpt mengurangkn sket tahap kebodohanya sbelum tlmbat..

  7. zaqcerairodoh says:

    semoga zaquan n rodoh bercerai talak 3…aminnnnnn

    • Kipas Susah Mati Neelofa says:

      Kalau yer pon ko marah kat diorang, jangan la sampai doakan orang bercerai… Kita ni tak ada kena mengena, just baca, dan jadikan iktibar..

  8. happynyerrr says:

    aidil=bodoh
    zaquan=bangang
    ayu=bengap
    seronoknyerrr=bongek
    4b untuk mereka…

  9. jandaku says:

    org ckp mse blajar dulu aidil ni memg bodoh,smpi tebawak2 bila dh besar..kesiannye..arap ryan n arjuna cerdik mcm rita..jgn la ikut otak aidil..aku doakan..

  10. jandaku says:

    org ckp mse blajar dulu aidil ni memg bodoh,smpi tebawak2 bila dh besar..kesiannye..arap ryan n arjuna cerdik mcm rita..jgn la ikut otak aidil..aku doakan..

  11. Toya says:

    mmng gentleman btul la…patut la m’sia slalu kalah

  12. harimaumalaya says:

    dasar jantan x gune.aku doakn ko mati pucuk padan muke.player la sgt.xpun dpt pyakit.eiiii abis la ko.

  13. jatipahang says:

    aidil,zaquan n ayu………………nsb malang akan menimpa anda……………………..puihhhhhhhhhh

  14. Kodeen says:

    Mamat ni mmg poyo,tu la khwin lagi dgn budak tak cukup umur,tak matang.bila suka khwin bawa lari anak orang smpai ke thailand pastu tk suka cerai,ingat nk sedap je.betul2 otak udang,bodoh tk bertempat…

  15. jiran 40buah rumah ustazah bahyah says:

    semua yg terjadi dah tersurat dan ada hikmahnya… moga rita mengecapi kemanisan hikmah itu selepas ini..
    kepada aidil, semoga jadikan ini sebagai ikhtibar dan tidak mngulangi dikemudian hari..cuba belajr menjadi lelaki n suami yg lebih bertanggungjawab..
    to anak2 rita: hargai pengorbanan dan kasihsyang mama rita dan jgn sesekali membenci papa aidil…cubalah menjadi anak2 yg soleh yg boleh membantu mama rita kelak..
    huhu..sedihnya dgn statement iols neh…..nangesssss!!

  16. Penghuni Alam says:

    setahu aku sekejam mana istri ne, klu dia sanggup berikan anak bermakna dia CINTAKAN SUAMINYA. berbeza maksud yg tidak boleh mengandung itu….belum smp rezki.situasi RITA ne dr kaca mata aku dia bersuamikan AIDIL ne senang ckp TAK MATANG!!!!klu matang x lari dr rumah.x hantar msg CERAI…x gentle man katakan….apapun i hope u rita semoga berbahgia bersama anak2….sesungguhnya jgn patah semangat ngan hidup ne dlm membesarkan anak2….ada sinar kebahgiaan untukmu slpas ini.Allah menduga kerana sygkan kita sbg hambanya………..wlpun apa terjadi pd lifu u, i kan tetap sokong karier u smp bilee2…..i antara peminat u yang entah ke berapa…..huhhhhhhhh

  17. ila says:

    di fikir -fikir apa nak dikesalkan, antara kita jodoh sudah tiada,dikenang-kenang kasih tak kesampaian , moga berganti bahagia

  18. Cik piNgu says:

    tgk la nt pembalasan kat asben dia tu, wat naya kat isteri… tgu dan lihat. Doa orang teraniaya dimakbulkan-Nya.. InsyaAllah..

  19. rayyan says:

    ryan memandang ke arah lain bila mummy nye tnjuk gmbr daddy..betapa jijik daddy bg diri dia..sdar la aidil,ank pun dh pndai menilai mane kaca mane permata…padan muke

  20. jaguh guli says:

    truk nye kuarga aidil,mase dulu diaorg sgup anta msj gini’selamat mnjanda tuk kali ke 2′ kat rita..dasyatnye..memg diaorg nk sgt aidil n rita cerai..apa pya kuarga la,xde akal,otak sempit…ALLAH itu Maha Adil…

  21. Asangatu mala malaka says:

    Kesian rita.. Trus’n hdp dgn penuh ksbran. Bdoa la kpd TUHAN minta ptunjuk, mgkin ada hikma d sebaliknya. Lg pn, bukan ko org ptma dlm dunia ni ada kes mcm ni, tp mereka ble trus’n hdp. Mgkin ini adala jln tbaik utk kmu slsai’n msla rmh tngga. Tp sya sgt kcewa dgn brita ini.. Tp adaka bnr aidil nak t’gal’n rita @ ada sbpnya. Yg pnting kmu tbh menghadapi smua ni.

  22. presa1200 says:

    susah payah rita mengandung 9 bln lahirkan 2 anak bole pulak si aidil ckp nak cerai alasan nk hormat makbapak dia… so wat? ingat restu makbapak lg hebat dari keredhaan Tuhan? so atas dasar ape kuarge senang2 nk hasut aidil ceraikan rita? dasar mangkuk ayun??? ingat si aidil tu bdn mantap, muke ensem, konek besar mampu buat kuarge bahagia? i don’t think so… tgk lah ape dah jd skunk…itulah selebriti mesia, kawen cerai dah jd perkara bese. oh btw, tahniah kpd ayu krn anda dpt sorang suami yg xde telor, slamat berhibur ye…hehe

  23. presa1200 says:

    nape aidil gi mane pn yg si kembarnye zaquan tu pn asyik2 duk berkepit je? besfren sgt ler tu? nape x kawen je ngan kembar dia sndiri, watpe nk sakitkan ati rita?

  24. Anonymous says:

    oiii jantan xde telor….ko kena ingt laaa first ko nk kawen ngn rita dulu cmne cara ko……..so,xkan ko nk biar rita harung sensorang je masalah nii……………bahalollll…………ko tu jantan.,,,,ketua keluarge.kalo msalah umh tangga ko pon ko x leh nk seate,ko jgn kawen laa oiiiiiiiii………..x penah lagi aku jmpa jantan yg lari dari msalah umh tgga…….masa nk kawen dulu x pulak ko dngar ckap mak bapak ko….alih2 time ada msalah, bole pulak ko ikut ckap diorg……..ko maen blah mcm tu jer ea….

  25. mayonis wegar says:

    apelh…cite semanis kurma…..ustaz ustazah ni…..dh tau rita baru cerai….mcm nk salahkn rita pulak….tak sensitif langsung….. Mcm nk jd batu api pulak….antara keluarga zakuan ngn rita…. Tak kisahlh salah sape…berdosa besar buat program mcm tu…mcm nk salahkn belh family rita….. Kita ni ustaz, ustazah…dlm program mcm ni secara tidak lgsg mcm menyelebelah satu pihak sj.
    Berdosa besar jugak….. Lagi lg isu ini masih baru……

    Perlulh pandai memilih artis yg tidak berkaitan dgn cerita yg masih panas. Harap maaf.

  26. citra kirana says:

    kes dorang ni dh mcm lagu sudah cukup sudah by nirwana band