Rita Rudaini Mahukan Aidil Beri Alasan Kukuh Mohon Cerai

Hiburan

Rita Rudaini Mahukan Aidil Beri Alasan Kukuh Mohon Cerai

Petang tadi telah berlangsungnya prosiding enceraian Rita Rudaini dan suaminya, Aidil Zafuan di Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya. Ternyata Rita tidak bersetuju dengan permohonan penceraian yang dibuat oleh suaminya dan memohon Aidil memberikan alasan kukuh. Untuk makluman, Aidil dan Rita tidak pernah berbincang secara bersemuka semenjak Aidil keluar daripada rumah 4 bulan yang lalu.

rita rudaini

Advertisement

Berikut ialah kata-kata Rita Rudaini:-

Selagi saya tidak dapat alasan kukuh mengapa dia ingin bercerai dengan saya, maka saya tidak akan bersetuju dengan permohonan cerainya itu. Malah, ketika prosiding berlangsung, dia seperti teragak-agak apabila menjelaskan sebab-sebabnya dan hanya berkata kami sudah tidak serasi. Adakah itu satu alasan kerana sebelum dia keluar rumah, kami tidak bergaduh langsung. Saya masih lagi sayangkan perkahwinan ini kerana kami telah melalui pelbagai dugaan bersama. Tetapi seandainya kami tiada jodoh, saya tidak boleh nak berbuat apa-apa

Rita turut berkata yang Aidil merupakan seorang yang tidak berpendirian tetap kerana urusan rumah tangga mereka dicampuri oleh keluarga Aidil.

Saya pelik dengan kelakuannya kerana sebelum ini ketika kami berpisah sekejap dan kembali berdamai, dia telah berjanji akan menjaga rumah tangga kami tanpa sebarang campur tangan daripada pihak lain. Dan tak sangka selepas dia keluar rumah pada awal Januari lalu tanpa pertelingkahan, dia tidak lagi pulang ke rumah. Bagi saya, dia sebagai suami perlu pikul tanggungjawab dan buat keputusan sendiri tanpa pengaruh orang lain

Sementara itu Aidil hanya sempat memberikan kenyataan ringkas seperti di bawah:-

Kita tunggu saja nanti, jika ada jodoh, adalah.

Prosiding seterusnya akan berlangsung pada 16 Mei ini. Sama-sama kita nantikan perkembangan mereka. Abang Nara doakan agar semua ini dapat diselesaikan segera dengan jalan penyelesaian yang terbaik untuk kedua-dua belah pihak. Sumber Mstar Online.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

292 Comments

  1. bkn siapa2

    May 2, 2012 at 5:05 pm

    mmg patut rita wat camtu….. list kan ape masalah aidil & rita sampai nak cerai -berai nee. ibarat camne lee, tiba2 kita dpt surat buang kerja dr bos. sure kita nak tau ape kesalahan yg kita dah buat sampai kita d buang kerja. bukan terima bulat2 apa yg org wat kat kita.

  2. rhaaa

    May 2, 2012 at 3:07 pm

    klu aku aidil mmng aku x nk dh rita nie…sok2 die cite lg buruk aku…aidil ko klu terima rita tu semule mmng betul ko x dok telor…

    • Anonymous

      May 2, 2012 at 3:43 pm

      klu ko aidil? masalahnye ko bukan aidil, jgn nak berangan, muka huduh, hati busuk!

    • joyah kepoh

      May 2, 2012 at 4:59 pm

      hahahha…Anonymous… kau buat bdk ni makan dalam je nak…

  3. she

    May 2, 2012 at 1:56 pm

    muka rita rudaini mcm kim kardashian.. it’s just me or they really look alike?

    • Anon

      May 10, 2012 at 9:40 am

      plastik sgt muke die kan..huhu…

  4. nodame

    May 2, 2012 at 12:47 pm

    dh orang tak nak tu dah la .. tak yah nk paksa kalo dh takde ati ..

  5. kasihanlah

    May 2, 2012 at 12:39 pm

    rita BUANG EGO dia. walaupun laki dia layan dia n anak2 mcm taik, satu malaysia tau kes dia yang aidil yang takde telur tak sayang dia, satu malaysia witness dia kene tinggal cam sampah, dia boleh terima secara WARAS.

    aidil tak kesian ke si isteri dia ni?

Loading...