Written by serenity | March 11th, 2018

Sejak berita mengenai Ude Wahid telah memfailkan perceraian dengan isteri pertamanya Intan Liana Saleh setelah beberapa bulan memperisterikan Izreen Azminda sebagai isteri kedua tersebar, Rita Rudaini sebagai kawan baik Izreen turut menerima tempias kecaman Netizen.

Kepada Melodi TV3 yang disiarkan pada Ahad, Rita mendakwa tindakan Izreen menutup ruangan komen dan memadam Instagram serta membiarkan Rita berdepan kecaman menyebabkannya berkecil hati. Kata Rita:

Saya kawan dan baik dengan semua orang. Tetapi saya tak pernah nak campur hal peribadi orang. Saya setakat kawan, bila kau susah, kau cerita kat aku, aku dengar. Kalau nak tanya sampai ke dalam kain tu, tak. Tapi bila dah jadi macam ni, kenapa saya? Dia pun ada kawan-kawan lain juga. Sebab saya janda ke apa?

Jadi macam tak adil bila saya kena kecam, keluarga saya malu, anak-anak pun. Kalau saya kawan dengan seseorang, saya nasihatkan dia jika ada benda yang tak elok, terpulang mereka hendak terima atau tidak. Saya bukan jenis kawan yang biar dan tengok saja apa yang kawan saya buat.

Sebelum benda ini terjadi saya dah cakap, ambil orang punya memang salah. Bagi saya poligami tu tak salah kalau adil, tapi kita buat poligami dan bermadu ni macam jahat sangat.

Kita kena sedar, bila kita menumpang orang punya, kita ambil pula dengan tidak minta izin, kena respek dia (Intan), jangan cakap banyak, diam. Apa-apa jadi pun minta maaf. Itu yang terbaik sebenarnya.

Saya bukan belah mana-mana. Saya pun pernah berada di tempat Intan dulu. Jadi saya rasa bila terjadi benda macam ini, dengan Ude pula tiba=tiba nak ceraikan (Intan), saya memang tak sokonglah.

Mula-mula rahsia tu pecah, saya dah kena kecam. Dia cakap, ‘biarlah.’. Dia tutup komen, dia biarlah. Saya yang kena. Saya sabar, sehingga ke tahap ini bila saya rasa keadaan dah teruk sangat. Selepas itu, dia ada cari saya. Dan saya terus cakap dekat dia apa yang saya tak puas hati. Sebab itu orang kata mulut saya lantang, mulut saya jahat.

Saya rasa lebih baik ada kawan yang cakap depan. Kawan yang cakap belakang tu yang bahaya.

Rita mendakwa dia dipandang semacam dan dijeling oleh orang tidak dikenali sejak berita Ude ingin menceraikan Intan tersebar. Ini menyebabkan Rita tertanya-tanya apa kesalahannya.

Peminat-peminat Izreen yang kata saya tikam belakang, anda salah. Kita yang kena, dan dia biar pula kawan dia kena kecam, sebenarnya siapa yang tikam belakang? Siapa yang lari? Selama ni,kalau saya kena kecam, saya tak pernah tutup komen. Sebab biarlah. Dan saya tak pernah libatkan kawan-kawan saya dan orang sekeliling.

Izreen kenapa tutup Instagram? Kenapa lari? Dari awal lagi. Sekarang saya memang cakap, yang saya kecil hati dengan dia. Memang terasa sangat dan sebagai kawan dia tak patut buat saya macam ini.

Rita juga mendakwa tiada masalah bersemuka dengan Izreen tetapi Izreen tidak lagi menghubunginya setelah berkahwin dengan Ude tanpa sebab yang jelas.

Demikian luahan Rita mengenai sikap Izreen. Penulis juga tidak begitu pasti mengapa pembenci Izreen menjadikan Rita sebagai sasaran, tetapi memang setakat ini apa saja yang terkait dengan Izreen akan menjadi sasaran kecaman termasuk sebuah produksi yang mengambil Izreen berlakon.

Tidak dapat dipastikan sama ada keputusan untuk memadam Instagram ini ialah sesuatu berbentuk kekal buat Izreen yang mengambil pendekatan berdiam diri sejak berita Ude ingin menceraikan Intan menjadi viral.

Sementara itu, Intan pula bagaikan mendapat sinar baru dalam hidupnya. Kisahnya mendorong beberapa pihak membantunya menjadi model tudung untuk kelangsungan hidup, manakala Instagram Intan kini mempunyai 221,000 pengikut. – beautifulnara.com



60 responses to Rita Rudaini Kecil Hati Dengan Izreen, “Siapa Sebenarnya Tikam Belakang?”

  1. Anonymous says:

    First

    2

    0
    • Anonymous says:

      mana gambar kawin faz dan fattah…..cantik…grand gila.

      6

      9
      • matha tilaa says:

        entah. gosip ni buat sakit otak je. dua2 perangai sama. sorang coli..sorang spender.

        9

        3
      • Anonymous says:

        Padan muka ko. Sila tarik2 rambut dan hempok ke dinding. Both of yous!!!

        2

        8
      • nurol ain says:

        alahh…entah2 berlakon je. dua2 xleh pakai…entah2 dok main whatsap gelak kebodohan netizen. baca boleh percaya jgn..

        5

        2
        • Anyn says:

          Aku suka body izreen. Tp kalau mulut cabui perangai hudoh muka kampung je…. Drama ko yg dulu2 tayang semula teruih aku tutup tb.

          0

          0
      • Opah maheran says:

        Poyo nak mampos netizen2 yang libatkn org yang takde kaitan dengan satu2 gosip ni. Pompuan2 jenis ni msti bile dengar psl madu, poligami je terus meradang asam keping, dah xde iman dan sabar dah. Tak boleh dah nak bezakan mana betul, mana salah. Opah pon pompuan jugak, isteri kpa seorang lelaki jugak… dan atuk korang tu bleh tambah 3 org lg klau ikutkn syarak. Opah pun takut gk klau itu trjadi. Tapi, opah tetap tak paham dengan pompuan2 jenis serang org yg xde kaitan ni. Korang mmg benci dengan rita rudaini kn? Tu, king coco, kawin laki org, adw korg kecoh? Rilek2 je opah tengok. Xde lh rmai sgt yg serang ig dia. Takde sorang pun yg gigih nk carik bff die ke ape. Klau korang hebat sgt, g carik izreen, mrh die. Npe? Takut kene tangkap polis? opah ingt kental sangat asam keping korang tu!

        2

        0
    • minah jambu say NO to drugs says:

      dia da dapat laki ape ada pada kawan ? babtu jangan buat baik ngan kawan baik..n jangan pecaya ngan kawan baik..skarang rita kena kecam ada kawan datang tolong defence ? tak kan ? so jangan ada kawan baik susah tkde orang tolong..n jangan berkawan lagi muka yg macm nasi kangkang ni huh !!

      30

      0
      • Anonymous says:

        ahhh…pelakon.
        boleh percaya ke sgt….

        3

        3
      • Anonymous says:

        Bukan Izreen je. Kwn aku pun sama. Dapat laki terus lupa kawan. Waktu solo tu, bukan main baik dgn kita. Dah kawin terus tak ingat kawan.

        25

        0
        • wekkkkkkk says:

          kelurga di utamakn.
          nnti ko menikh ko taulh. knapa senyap.

          3

          0
        • Anonymous says:

          Mana ko tau dia x nikah lg?

          0

          0
        • wekkkkkkk says:

          hehehe..ayat dia tu mcm x berlaki lagi. Kalau ada laki mesti senyap jugk.
          byk koreje

          1

          0
        • Anonymous says:

          selalunya manusia ni selfish, bila cari kebahagiaan kawan2 memang dilupakan, tapi bila dah tak bahagia dgn pasangan, cari balik kawan2 lama

          5

          0
        • Anonymous says:

          sama la dgn kwn aku sorg ni. lepas menikah senyap terus. org wa pun tak bereply. apa tah lagi nak tanya kabar. macam dia sorang je belaki. habis tu kawan2 dalam group wasap tu tak berlaki? bila kita silent treatment dia tau pulak merajuk.

          2

          0
        • Anonymous says:

          kesimpulanya..yg berlaki akan senyap..

          1

          0
        • Anonymous says:

          yg berbini pulak x mau senyap

          2

          0
        • Sisturnina says:

          Hahaha…aku berlaki juga…kawan2 tetap maintan update berita. Sibuk mcmana pun rajin juga baca gosipkan?..bukan susah..sekadar say hi Kat wassap. Kawan aku sorang tu aku faham sibuk dengan famili….tapi ig hari2 pulak dia updet. Kawan2 dia x tegur.mentang dapat suami Singaporean….currency tinggi, lupa kawan2. Nak jadi cerita laki stress kerja main berhenti terus…dia dah gabra….baru wassap kawan2 mengadu nasib dan minta pinjam duit.kesian punya pasal… kawan2 tong2 bagi pinjam…gila lah 3x ganda currency nak tukar duit. Dah dapat duit sentap x bunyi. Nak duit baru wassap lagi…ok.im done kawan dengan you….taat jelah dengan laki seberang tambak tu.rela putus kawan.

          5

          0
        • Anonymous says:

          selalu yg mcm tu jenis x boleh srg2 langsung..tp bila dia ada partner blah terus…lain yg biasa2 relax je

          0

          0
        • Anonymous says:

          aku ada kawan yg dah berkahwin cuma akan calling bila nak pinjam duit…besok kalo laki ada masalah besok dia cr kita je…so baik blah

          0

          0
    • kona says:

      alahai, kenapa ko lak yg lebih2 ni rita.. beria sangat nak cuci nama ni kenapa.. takde sapa sgt pun nak kaitan ngan ko.. org semua maki izreen je.. berkali2 tampil cuci nama dah kenapa..?? ko rasa bersalah ke..?? ke nak naikkan nama balik..

      1

      3
  2. MakSenah says:

    Ooo baik jugak Rita ni (:

    11

    1
  3. Persatuan Isteri says:

    Betul apa Rita cakap. Sebab Rita pun pernah berada di situasi Intan. Isteri pertama diceraikan setelah ada yg kedua. Perempuan yg mengalami situasi poligami sahaja yg memahami. Lelaki yg patut dipersalahkan. Bukan perempuan. Baik Ude atau Izreen, dah berani buat, bertanggungjawab lah. Jgn nak lari. Kesian anak isteri pertama.

    51

    0
  4. Anonymous says:

    org2 perlis

    9

    2
  5. Nana says:

    Nampaknya Izreen lebih rela hilang kerjaya, hilang kawan semata2 sbb laki sengkek..tak berbaloi langsung. Kalau aku jadi mak Izreen aku ketuk kepala Izreen dgn kuali..apa la bodoh tak bleh fikir

    66

    0
  6. tak sesuai says:

    rasa mcm kurg sesuai situasi ni dengan peribahasa tikam belakang. lebih sesuai dgn peribahasa ” baling batu sembunyi tangan”. betul tak cikgu2 Bahasa Melayu?

    42

    0
  7. FC says:

    BFFs are overrated sometimes, I can’t stand ‘friendship betrayers’ .. hang in there Rita, it’s not your fault!

    23

    0
  8. Anonymous says:

    Nak ribut juga rita ni …. dia mcm isteri pertama ude… maka dia dr dulu lagi jahat mulut dgn laki nak org kituk bekas lakinya lah tu… laki cerai sebab mulutnya minta cerai

    0

    16
    • kuangkuang says:

      kau apasal tulis tunggang terbalik????tak sekolah ke

      1

      0
      • Anonymous says:

        dia ckp rita pun kepohci. Rita mcm Intan kepohci jugak. Dia ckp Rita ni kepoh dn mulut jahat dgn bekas laki dn kalau boleh netizen kutuk bekas laki dia jugak jgn rita je. Laki ceraikn rita sebab rita minta cerai.

        0

        1
  9. Anonymous says:

    Sdh lah rita org sibuk nak tolong intan cari duit sara anak2.. awak juga nak cari cerita supaya penerbit simpati… izreen belajar dr awak dgn aqasah ingat tak?

    0

    19
    • damai says:

      tapi rita never married with aqasha, and aqasha after drama yg berlakon dgn rita, dah x ada issue lagi apa

      2

      0
  10. Anonymous says:

    dua2 sama je…tua buat cara tua.

    1

    6
  11. pelaq la says:

    senyap lah dua2 ekor mankok hayun ni..

    1

    7
  12. Nina says:

    Eleh masa ko kacau aqasha dulu wartawan tanya ko pun no komen jugak buat2 diam

    7

    9
  13. Ami says:

    Dok kacau Aqasha dulu takde pun nak fikir perasaan bini dia hmmmmmmm sembang.

    7

    9
  14. Anonymous says:

    Dah lah tak pandai pilih suami… Kawan pun kau tak pandai pilih ye Rita?

    1

    8
  15. Anonymous says:

    Rita tak salah…kawan macam haram jadah…apa barang kawan gitu ..kawan makan kawan…Pasey nak ambik laki orang Izreen belasah kawan cukup2..habislah kamu izreen..Rita tu cakap yang betul..

    10

    0
  16. melati says:

    Netizen tk kecam ko Rita, Netizen Kecam Khinzir tu.. ( You Know Khinzir).?? aritu ckp extend Masjid , pastu Robohkan Masjid plak…!!! Khinzir yg masuk Masjid pun tk merobohkan nya , tapi tukar karpet jer..!!! memang Mak Khinzir ler yg roboh kan Masjid ni…wakakakaakakaka

    4

    0
  17. Anonymous says:

    Astaghfirullah, melati….kut yer pon marah sgt, jgn la sampai menyamakan org ngan khinzir….kalau org samakan kao ngan khinzir, apa perasaan awak? Istighfar banyak2….

    0

    2
  18. wekkkkkkk says:

    TOLONG TANGGALKN DGN SEGERA POSTER2 IZREEN TU DI TEPI2 HIGHWAY..menyamph tengok.

    3

    0
  19. MARISSA says:

    OVER PULAK DAH RITA NI.ORG BUKAN KATA KT KO PN.NK KENA TEMPIAS APE NYA..IZREEN KWN BAIK KO PATUT KO TU SIKIT SBYK BACKUP ATAU NASIHAT JE LAH. LA KWN BAIK.PATUT DIE NI JARANG ADA KWN BAIK..ADA JE NK GADUH.RITA OOO RITA DH TUA KOT.SAPE2 PUN KALAU ADA KWN2 MSLH XKIRA LA KWN TU SALAH ATAU TAK MESTI KT SENTIASA D SISI NASIHAT APA YG PATUT.APA LAH…BILA MS PULAK IZREEN TU TIKAM BLKG KO.BUKAN DIE KUTIP LAKI KO BUAT SUAMI.AYAT PN XKENA.N BILA MS KO TU MCM INTAN DULU2.LG AKU XFHM.EX KO BKN JDKAN KO BERMADU DGN BINI SKRG PUN.NTAH PAPE LA RITA NI..SJ KASI KECOHH

    0

    2
    • Din says:

      BODOH NYA KO. KAN ORG SERANG IG RITA. KO NI TAK PAHAM CERITA NI, MESTI LA RITA NK BTL KN KEADAAN IG KENA SERANG!

      1

      0
  20. Anonymous says:

    Nak tumpang famous gak …

    0

    0

Leave a Comment

Optional