Written by serenity | September 18th, 2015

Rita Rudaini ialah antara selebriti yang menghadapi masalah rumahtangga sebelum ini. Kini Rita agak senyap mengenai perkara itu dan lebih banyak mengemas kini perkembangan harian anak-anaknya di akaun Instagram miliknya.

 photo ritrud1.jpg

Gambar: mStar Online

Apa yang menarik, melalui mStar Online, Rita memberitahu sehubungan dengan masalah yang pernah dihadapi terdapat beberapa wanita yang meminta Rita memberi alamat e-mel kerana mereka mahu mengadu masalah rumahtangga mereka kepadanya.

Kebanyakan wanita selalu tanya boleh tak minta alamat e-mel untuk berkongsi masalah rumah tangga kerana dugaan yang mereka lalui itu lebih kurang macam saya.

Ada juga yang bertanya pada saya apa yang mereka perlu buat mengenai masalah perkahwinan yang timbul itu?

Serba salah jadinya tetapi saya mengambil langkah untuk tidak membalas mesej dan komen mereka. Takut tersalah bagi nasihat pula.

Bukan mudah untuk memberi nasihat kepada orang lain berkenaan masalah rumahtangga. Kalau sesuatu yang buruk terjadi nanti yang memberi nasihat pula dipersalahkan. Tindakan Rita tidak membalas komen mereka dan memberi alamat e-melnya itu ialah satu langkah bijak.

Bagi saya, apa yang dah lepas, biarlah ia berlalu. Tetapi saya rajin juga kongsi aktiviti harian saya. Malah, jika berdepan dengan sesuatu masalah pada hari berkenaan, saya akan berkongsi dengan peminat. Ia sekadar perkongsian yang mungkin boleh menjadi pengajaran dan teladan buat yang membacanya.

 

 photo 11375177_899676543436779_345517102_n.jpg

Gambar: Instagram Rita Rudaini

Sekiranya wanita di luar sana memerlukan khidmat nasihat mengenai masalah rumahtangga mereka, ada baiknya cuba menghubungi kaunselor bertauliah kerana mereka ini lebih berpengalaman dan mempunyai kelayakan dalam menyelesaikan serta memberi nasihat berhubung masalah rumahtangga.

Orang ramai boleh mendapatkan khidmat ini melalui Unit Kaunseling Jabatan Pembangunan Wanita, Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat (KPWKM). Sila hubungi info(at)kpwkm.gov.my untuk maklumat lanjut.

Satu penghormatan buat Irama Budaya kita. Diiringi 60 org pemuzik Orkestra Kuala Lumpur, di pentaskan di salah satu…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Saturday, 12 September 2015

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

8 responses to Rita Rudaini Enggan Beri Nasihat Tentang Masalah Rumahtangga Kepada Peminat

  1. aku says:

    all the best kak rita… kipidap…dongibab…yukenduit!

    0

    0
    • Lovelyvic says:

      Bak kata iklan Harpic
      “Serahkan pada yang pakar”

      0

      0
      • Anonymous says:

        kang kte bagi nasihat tapi hasilnye tak seperti diharapkan lg punah..salahkan jugak org tu kan2..lebih baek diam je

        0

        0
        • Bang sahdo says:

          la, ada lagi minah meroyan ni…..x reti2 nk bersara ke? so 10 years ago la ko. next?

          0

          0
        • Bang Sahdo berok says:

          Bang sahdo berok meroyan kat sini lagi? Kalau takde kerja, pigi makan puki busuk bicara RM setan sundal pelacur, sesuai dgn bang sahdo berok poyo. Mak bang sahdo sibuk pakai bulu mata palsu takde masa didij ko?

          0

          0
  2. Anonymous says:

    bagus lah.. kadang2 walau mata kasar kite masalah kte seakan2 sama tpi berlainan situasi.. elok la kalau menberi kata2 Semangat mana tau dpt jernihkn yg keruh…

    0

    0
  3. nok gebuzzz says:

    betul ckp rita tu..kang pandai2 bagi nasihat org kate sendiri x btol,baik berdiam diri…semoga rita n anak2 sentiasa tabah

    0

    0
  4. Anonymous says:

    Times lapses… Even though still hope you will be with him… But it is just a dream.. It’s okay Rita sist what goes around comes around.. Be strong.. Allah s.w.t with you…

    0

    0