Written by AbangNara | March 22nd, 2013

Terkejut Abang Nara membaca Harian Metro hari ini. Tak sangka gaji pemain bola Malaysia sudah pun mencecah angka puluh ribu. Ini satu perkembangan yang baik. Sayangnya menurut Rita Rudaini, walaupun berpendapatan RM50,000 sebulan, Aidil tidak memberikan nafkah mencukupi kepada dirinya dan anak-anak.

aidil

Menerusi keterangan bertulis olehnya, Rita mendakwa sejak meninggalkan rumah kelamin mereka di Kota Damansara Januari tahun lalu, Aidil hanya sekali sekala mengirimkan wang, namun tak menentu dan biasanya menghampiri waktu kes mahkamah. Kata Rita Rudaini lagi:-

Defendan (Aidil) berpendapatan melebihi RM50,000 sebulan berdasarkan kontrak diperolehnya. Dia mempunyai kereta Mercedes CLS dan sebuah superbike dan ini menunjukkan kemewahan hidupnya.

ritaUntuk makluman, Rita menuntut RM5,392 sebulan untuk nafkah dua anak merangkumi perbelanjaan makan minum, pengasuh dan lampai pakai buang. Manakala untuk dirinya sendiri, dia menuntut RM7,400 sebulan termasuk perbelanjaan bil dan rumah. Namun begitu, Aidil yang ditemui di luar mahkamah memberitahu yang dia mempunyai bukti yang dia memberikan nafkah kepada anak-anaknya. Kata Aidil.

Tak apalah saya ada semua bukti. Saya tak pernah tidak bagi nafkah untuk isteri dan anak. Saya hantar SMS bertanya khabar, dia tak balas, kadang-kadang saja dia balas.

Mahkamah telah menetapkan 6 Mei ini untuk sesi soal balas. Semoga kebenaran akan terbukti dan jalan penyelesaian sebaiknya akan dapat dicapai buat pasangan ini. Sama-samalah kita doakan.

P.S: WWE versi terlampau

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

185 responses to Rita Rudaini Dakwa Aidil Tak Bagi Nafkah Walaupun Gaji RM50,000

  1. Insan says:

    Saya ingin menyingkap kembali sejarah Nabi Ibrahim sewaktu baginda menziarahi menantunya. Pada waktu itu, puteranya, Nabi Ismail tiada di rumah sedangkan isterinya belum pernah bertemu bapa mertuanya, Nabi Ibrahim.

    Apabila sampai di rumah anaknya itu, terjadilah dialog antara Nabi Ibrahim dan menantunya.

    Nabi Ibrahim : Siapakah kamu?
    Menantu : Aku isteri Ismail.
    Nabi Ibrahim : Di manakah suamimu, Ismail?
    Menantu : Dia pergi berburu.
    Nabi Ibrahim : Bagaimanakah keadaan hidupmu sekeluarga?
    Menantu : Oh, kami semua dalam kesempitan dan (mengeluh) tidak
    pernah senang dan lapang.
    Nabi Ibrahim : Baiklah! Jika suamimu balik, sampaikan salamku padanya.
    Katakan padanya, tukar tiang pintu rumahnya (sebagai kiasan
    supaya menceraikan isterinya).
    Menantu : Ya, baiklah.

    Setelah Nabi Ismail pulang daripada berburu, isterinya terus menceritakan tentang orang tua yang telah singgah di rumah mereka.

    Nabi Ismail : Adakah apa-apa yang ditanya oleh orang tua itu?
    Isteri : Dia bertanya tentang keadaan hidup kita.
    Nabi Ismail : Apa jawapanmu?
    Isteri : Aku ceritakan kita ini orang yang susah. Hidup kita ini selalu dalam
    kesempitan, tidak pernah senang.
    Nabi Ismail : Adakah dia berpesan apa-apa?
    Isteri : Ya ada. Dia berpesan supaya aku menyampaikan salam
    kepadamu serta meminta kamu menukarkan tiang pintu rumahmu.
    Nabi Ismail : Sebenarnya dia itu ayahku. Dia menyuruh kita berpisah.
    Sekarang kembalilah kau kepada keluargamu.

    Ismail pun menceraikan isterinya yang suka merungut, tidak bertimbang rasa serta tidak bersyukur kepada takdir Allah SWT. Sanggup pula mendedahkan rahsia rumah tangga kepada orang luar.

    Tidak lama selepas itu, Nabi Ismail berkahwin lagi. Setelah sekian lama, Nabi Ibrahim datang lagi ke Makkah dengan tujuan menziarahi anak dan menantunya. Berlakulah lagi pertemuan antara mertua dan menantu yang saling tidak mengenali.

    Nabi Ibrahim : Dimana suamimu?
    Menantu : Dia tiada dirumah. Dia sedang memburu.
    Nabi Ibrahim : Bagaimana keadaan hidupmu sekeluarga?
    Mudah-mudahan dalam kesenangan?
    Menantu : Syukurlah kepada tuhan, kami semua dalam keadaan sejahtera,
    tiada apa yang kurang.
    Nabi Ibrahim : Baguslah kalau begitu.
    Menantu : Silalah duduk sebentar. Boleh saya hidangkan
    sedikit makanan.
    Nabi Ibrahim : Apa pula yang ingin kamu hidangkan?
    Menantu : Ada sedikit daging, tunggulah saya sediakan minuman dahulu.
    Nabi Ibrahim : (Berdoa) Ya Allah! Ya Tuhanku! Berkatilah mereka
    dalam makan minum mereka. (Berdasarkan peristiwa ini,
    Rasulullah beranggapan keadaan mewah negeri Makkah adalah
    berkat doa Nabi Ibrahim).
    Nabi Ibrahim : Baiklah, nanti apabila suamimu pulang, sampai- kan salamku
    kepadanya. Suruhlah dia menetapkan tiang pintu rumahnya
    sebagai kiasan untuk mengekalkan isteri Nabi Ismail).

    Apabila Nabi Ismail pulang daripada berburu, seperti biasa dia bertanya sekiranya sesiapa datang datang mencarinya.

    Nabi Ismail : Ada sesiapa datang semasa aku tiada di rumah?
    Isteri : Ya, ada. Seorang tua yang baik rupanya dan perwatakannya
    sepertimu.
    Nabi Ismail : Apa katanya?
    Isteri : Dia bertanya tentang keadaan hidup kita.
    Nabi Ismail : Apa jawapanmu?
    Isteri : Aku nyatakan kepadanya hidup kita dalam keadaan baik, tiada
    apapun yang kurang. Aku ajak juga dia makan dan minum.
    Nabi Ismail : Adakah dia berpesan apa-apa?
    Isteri : Ada, dia berkirim salam buatmu dan menyuruh kamu
    mengekalkan tiang pintu rumahmu.
    Nabi Ismail : Oh, begitu. Sebenarnya dialah ayahku. Tiang pintu yang
    dimaksudkannya itu ialah dirimu yang dimintanya untuk aku
    kekalkan.
    Isteri : Alhamdulillah, syukur.

    Bagaimana pandangan pembaca tentang petikan sejarah ini? Saya rasa sejarah ini sungguh menyentuh jiwa. Anda juga tentu merasai dan mengalami sendiri ujian hidup berumahtangga yang sentiasa perlukan kesabaran.

    Berpandukan sejarah tersebut, saya tegaskan kepada diri sendiri bahawa isteri solehah itu sepatutnya ‘sabar di hati dan syukur pada wajah’. Daripada sini akan terpancar ketenangan setiap kali suami berhadapan dengan isteri salehah. Isteri salehah tidak cerewet dan tidak mudah merungut.

    -http://www.mymasjid.net.my/?mod=article_content&mod2=1463

  2. kiah says:

    ada org cakap kesian lepas tu kutuk rita & meluat dgn kenyataan yg berpanjangan.. kiah rasa, dia x minta pun simpati org cuma dia minta dihormati hak sbg seorg isteri & ibu kd anak2 yg semakin membesar.. semua org mahu rumahtangga yg bahagia & harmoni.. Semoga Allah berikan jln penyelesaian terbaik untuk rita & aidil..

  3. debadu says:

    menipu je Rita nie, 50 ribu kununnn, dasar pompuan belakon dah kurang laku, jaja cerita rumahtangga plakk

    • Sweet minah jambu merah biru says:

      tkan rita nk bohonggggggggggg kannnnnnnnnnnnnnn ! selama ni tkan rita tk tau brape gaji laki dia !! 50ribu tu kire sikit tau as a foot boler kau ingat banyak ke ! setakt 50ribu satu minggu je minah jambu leh kasi habis tau tk huh !! kalau bini tk tau n tknk ambek tau konon nk eksen baik brape gaji laki memang la bini yg paling paling bahlol di dlm donia yg fana ni ! jadi bini mesti nk ambek tau brape gaji laki ! macm rita dia tau la gaji laki dia brape bab tu dia brani cakap gaji laki dia 50ribu !!! ai !!! gaji 50 ribu 300 pon tk leh kasi anak ke ???????? eeeeeeeeee mengarot nyeeeeeeeee !! mana duit semua pegi???????? gi antar kt pilipin ke ??????? kalau antar kt pilipin bukan setakat 50ribu antar satu kapal pon tk cukop !!! jangan2 aidil ada minah pilipin takkkkkkkkkk? amacam betol tk ape yg minah jambu teka? kalau salah jangan marah lah ye pasal minah jambu ni bukan tudoh cuma suka suka teka aje tkde ape yg berlaku ok………..lov u ritaaaa..

  4. isteri says:

    apa pndapat korang..aku kan tk pernah minta nafkah dr suami aku..malah tiap bulan gji aku memang pkai licin utk smua komitment.gaji aku besar dr gaji suami aku…jadi aku redha je dgn ape yg aku beri tiap bulan ribu2,,sbb niat aku tkmo susahkan dia n dh terang dia tk mampu nk komit sorang2…dr awal khwin smpai skrg hmpir 10 thn aku dgn karakter yg sma…tp aku brsyukur,aku rsa bahagia buat gitu..malah ALLAH limpahkan lg rezeki aku dgn knaikan gaji yg slalu luar biasa kpd aku…

  5. ish says:

    mana komen aku tk masuk

  6. ish says:

    nara mna komen aku pg wey

  7. mutiara says:

    komen tak masuk weiii

  8. Anonymous says:

    pengalaman aku la yg pernah ada klien yg mcm gnie…aku leh trima la cara Rita tu…cume kdg2 mcm dia tlebih ckit mceritakn kekurangan suami dia…tp perempuan nie mmg dia akn sentiasa bcerita dan bcerita sbb mereka nak ade org dengar segala ape yg tbuku d ht mereka. cume kite sbg lelaki nie kne bijak nk kontrol situasi.sbb kalau kite biar sgt pun susah dan kalu kite menjawab byk sgt pun ssh sbb xkan selesai masalah. so jln tbaik..relex..byk kan istiqamah..byk kan solat sunat taubat minta ampun dgn Allah..mint Allah bantu..insha’Allah ade jln pnyelesaiannya..

  9. no name says:

    Saya ingin menyingkap kembali sejarah Nabi Ibrahim sewaktu baginda menziarahi menantunya. Pada waktu itu, puteranya, Nabi Ismail tiada di rumah sedangkan isterinya belum pernah bertemu bapa mertuanya, Nabi Ibrahim.

    Apabila sampai di rumah anaknya itu, terjadilah dialog antara Nabi Ibrahim dan menantunya.

    Nabi Ibrahim : Siapakah kamu?
    Menantu : Aku isteri Ismail.
    Nabi Ibrahim : Di manakah suamimu, Ismail?
    Menantu : Dia pergi berburu.
    Nabi Ibrahim : Bagaimanakah keadaan hidupmu sekeluarga?
    Menantu : Oh, kami semua dalam kesempitan dan (mengeluh) tidak
    pernah senang dan lapang.
    Nabi Ibrahim : Baiklah! Jika suamimu balik, sampaikan salamku padanya.
    Katakan padanya, tukar tiang pintu rumahnya (sebagai kiasan
    supaya menceraikan isterinya).
    Menantu : Ya, baiklah.

    Setelah Nabi Ismail pulang daripada berburu, isterinya terus menceritakan tentang orang tua yang telah singgah di rumah mereka.

    Nabi Ismail : Adakah apa-apa yang ditanya oleh orang tua itu?
    Isteri : Dia bertanya tentang keadaan hidup kita.
    Nabi Ismail : Apa jawapanmu?
    Isteri : Aku ceritakan kita ini orang yang susah. Hidup kita ini selalu dalam
    kesempitan, tidak pernah senang.
    Nabi Ismail : Adakah dia berpesan apa-apa?
    Isteri : Ya ada. Dia berpesan supaya aku menyampaikan salam
    kepadamu serta meminta kamu menukarkan tiang pintu rumahmu.
    Nabi Ismail : Sebenarnya dia itu ayahku. Dia menyuruh kita berpisah.
    Sekarang kembalilah kau kepada keluargamu.

    Ismail pun menceraikan isterinya yang suka merungut, tidak bertimbang rasa serta tidak bersyukur kepada takdir Allah SWT. Sanggup pula mendedahkan rahsia rumah tangga kepada orang luar.

    Tidak lama selepas itu, Nabi Ismail berkahwin lagi. Setelah sekian lama, Nabi Ibrahim datang lagi ke Makkah dengan tujuan menziarahi anak dan menantunya. Berlakulah lagi pertemuan antara mertua dan menantu yang saling tidak mengenali.

    Nabi Ibrahim : Dimana suamimu?
    Menantu : Dia tiada dirumah. Dia sedang memburu.
    Nabi Ibrahim : Bagaimana keadaan hidupmu sekeluarga?
    Mudah-mudahan dalam kesenangan?
    Menantu : Syukurlah kepada tuhan, kami semua dalam keadaan sejahtera,
    tiada apa yang kurang.
    Nabi Ibrahim : Baguslah kalau begitu.
    Menantu : Silalah duduk sebentar. Boleh saya hidangkan
    sedikit makanan.
    Nabi Ibrahim : Apa pula yang ingin kamu hidangkan?
    Menantu : Ada sedikit daging, tunggulah saya sediakan minuman dahulu.
    Nabi Ibrahim : (Berdoa) Ya Allah! Ya Tuhanku! Berkatilah mereka
    dalam makan minum mereka. (Berdasarkan peristiwa ini,
    Rasulullah beranggapan keadaan mewah negeri Makkah adalah
    berkat doa Nabi Ibrahim).
    Nabi Ibrahim : Baiklah, nanti apabila suamimu pulang, sampai- kan salamku
    kepadanya. Suruhlah dia menetapkan tiang pintu rumahnya
    sebagai kiasan untuk mengekalkan isteri Nabi Ismail).

    Apabila Nabi Ismail pulang daripada berburu, seperti biasa dia bertanya sekiranya sesiapa datang datang mencarinya.

    Nabi Ismail : Ada sesiapa datang semasa aku tiada di rumah?
    Isteri : Ya, ada. Seorang tua yang baik rupanya dan perwatakannya
    sepertimu.
    Nabi Ismail : Apa katanya?
    Isteri : Dia bertanya tentang keadaan hidup kita.
    Nabi Ismail : Apa jawapanmu?
    Isteri : Aku nyatakan kepadanya hidup kita dalam keadaan baik, tiada
    apapun yang kurang. Aku ajak juga dia makan dan minum.
    Nabi Ismail : Adakah dia berpesan apa-apa?
    Isteri : Ada, dia berkirim salam buatmu dan menyuruh kamu
    mengekalkan tiang pintu rumahmu.
    Nabi Ismail : Oh, begitu. Sebenarnya dialah ayahku. Tiang pintu yang
    dimaksudkannya itu ialah dirimu yang dimintanya untuk aku
    kekalkan.
    Isteri : Alhamdulillah, syukur.

    Bagaimana pandangan pembaca tentang petikan sejarah ini? Saya rasa sejarah ini sungguh menyentuh jiwa. Anda juga tentu merasai dan mengalami sendiri ujian hidup berumahtangga yang sentiasa perlukan kesabaran.

    Berpandukan sejarah tersebut, saya tegaskan kepada diri sendiri bahawa isteri solehah itu sepatutnya ‘sabar di hati dan syukur pada wajah’. Daripada sini akan terpancar ketenangan setiap kali suami berhadapan dengan isteri salehah. Isteri salehah tidak cerewet dan tidak mudah merungut.

  10. Anonymous says:

    dh la tu rita..dh cerai pon… senyap sudah

  11. wiDuri says:

    rumah kelamin?? nara ni lucah la.
    boring la rita aidil ni.next please

  12. isabell says:

    korang yang baca ni ada otak sila fikir okay.. kat mahkamah mmg la kena cerita semua , tak belajar ke? mesti time cikgu ajar korang tido kan? takkan time hakim tanya dia nak diam je kot, tu namanya bodoh, faham? lepas tu cakap rita aibkan aidil konon, aku rasa rita dah diamkan diri lama dah b4 ni, kalau korang ada kat tempat dia macam mana? dari dulu sampai sekarang org2 melayu ni mmg suka salahkan perempuan.. bersihkan sikit hati tu , baca n diam2 dah, tak payah nak kutuk bagai… kalau kena batang hidung sendiri nanti tgk meroyan ke tak~

  13. ritaritun says:

    Bakal Abby Abadi number dua die ni… Letih makkkk….

  14. aku says:

    entry nara ni sebijik mcm entry kat murai.aku baru je baca td.nara cuma tukar ayat yg dpn pergi blkg n sebaliknya.hai la nara…cuba berhenti kopi pasta.wat research sendiri.plagiat!

  15. mojo says:

    akak noreh getah kat kg aku,ditinggalkan suami,anak satu,miskin lak tu.kalau dapat seratus sebulan pon dah banyak bersyukur katanya.

  16. mojo says:

    tengok kat MELETOP hari tu LORAT semacam je.dia kan?

  17. Fish Fairuz says:

    si Rita ni mmg suka bukak aib sana sini. bila org bls blik kytaan dia, meroyan plak ko ye Rita?

    • Safiyyah Hanzalah says:

      meroyan dah rita rudaini ni.. :P
      haritu ckp masih syg.. tp aibkan suami..

      lepas tu ko tnya balik bila ko aibkan suami… mana org tak bengang?

      kalau aku pun mmg dah tak nak bersama org perangai mcm ni wpun ada anak 10

  18. Amoi Comel says:

    Menyampah betoi aku dengan betina ni… Dulu rasa kesian, sekarang kalau nampak muka dia asyik ketap bibir. Mulut longkang!

  19. daebak says:

    hadoi…rr udah2la m’aibkn laki hang 2…..kalo gni cerai g lg bagus boring dah dgr cerita hang ni….abg nara plz cari brita lain

  20. nokia cap bulu kaki says:

    biasa la, kat mahkamah, mesti la minta mahal, sebab nanti amount tu akan turun juga, mintak diskaun la, dok bargain2..korang ingat, yg menang saman rm juta2 tu diorg dpt ke duit juta2 tu? x nye..itu pun kalau mampu la nak bayar juta2 tu..sbnrnya paling penting yg diorg nak ialah keadilan…dan rita juga kena bayar jugak kos guaman..yg mana dia x sepatutnya bayar sebab aidil yg bawak kes ni ke mahkamah..so rm 7k plus tu korang tgk la nanti..rm 700 pun x lepas..mcm kes ac mizal..

  21. aisya says:

    Salam,kesian dgn kedua2 belah pihak..bincang cara elok tak perlulah kecoh2 suami tak bg itu tak bagi ini. apa ja yg suami beri terima seadanya. Usahlah terlalu demand. Ertinya perceraian berlaku maknanya ada yang lebih baik Allah Taala mau bagi. Mungkin Aidil bukan jodoh yg terbaik buat Rita dan begitu juga Rita bukan jodoh terbaik buat Aidil. Jadi kena redha mungkin ada isteri atau suami yang lebih baik Allah nak ganti..wallahualam…

  22. Anonymous says:

    apa kes citer fizz fairuz skrg ye..

  23. epy says:

    hurm kak rita ni…sudah2la tu… x bek cerita kan sgt hal rumahtangga ni…
    lgpun apa lg dia nk kecoh…kan dah cerai….cra dia tu wat kn diri dia malu jak…kesian tgk dia… tp bila fkir balik dia ni mcm org yg kalah malu je, so x puas hati itu yg dok malar nk mengungkit tu…….

  24. lantak pi lah says:

    hish, pening aku dah ngan budak berdua nih. baik aku fokus masalah negara dari baca gosip rita ngan laki dia ni, kejap mcm cerai, jap tak jadi, pastu kutuk-kutuk, pastu nak cerai, pastu berhenti jap, mcm tu lah pusing2 tang tu jugak progresnyer.

    lantak pi lah haaa

  25. anita says:

    sudah sudahlah rita, tak baik memburuk adil dan juga pak mertua, patutlah aidil hendak sangat bercerai dengan rita, betul betul tak hormat suami dan juga pak mertua. Aidil bagi pendapat akak carilah perempuan yang ada asas ugama, nampak sangat rita tak tahu hukum hakam ugama, sepatutnya hal rumah tanggatak perlu diceritakan kepada orang luartapi disettle secara baik untuk mengelak dari aib sesuami.

  26. peace says:

    akhirnya psal duit rupanya patutler susah nak lepaskan… hai botaklah kau tak lama lagi aidil… besoh betui gaji kau aidil..

  27. perempuan tak sedar diri says:

    perempuan mmg suka buka aib suami. hentam kuat2 kang baru tau. lol

  28. dia says:

    aduss lee, tak balas msg so tak payah bg nafkah. hangguk ko, tu anak2 kau n still bini ko, so tanggungjawab ko lg lee. tu lee org suh skul ko g main bola kan dah tau pasal semua tuu.

    • ez says:

      Sebab main bolalah, RR kejar dia. penat aidil main bola, training dari kecil sampai sekarang. senang2 bini yg tak tau di untung, minta sampai RM 7000. tak sokong suami, aibkan suami tapi demand.

  29. cik dah says:

    hai la.. byk nya minta nafkah 5392 + 7400 = 12792
    pompuan gila ni memang high maintenance. merana la sape yg kawin ngn pompuan mulut longkang ni