April 30th, 2012

Abang Nara tak tahu apa hubungan penulis Berita Harian, Raja Nurfatimah Mawar dengan Rita Rudaini, namun Abang Nara kagum kerana dia banyak memberikan maklumat terkini perkembangan Rita dan Aidil. Terbaru semalam di dalam BiPop, di dalam ruangan Raja, Rita Rudaini mendakwa yang Aidil banyak menipu ketika memberi kenyataan kepada media.

rita rudaini

Berikut ialah artikel penuh tulisan Raja Nurfatimah Mawar di dalam BiPop semalam untuk tatapan anda:-

Apabila hati disiat-siat, tiada lagi kebaikan yang kita nampak. Gelora pelakon cantik, Rita Rudaini Mokhtar menghadapi krisis rumah tangga bersama suaminya yang juga pemain bola sepak kebangsaan, Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak bagaikan gelombang tsunami. Seorang kata begitu, seorang kata begini.

 

Tapi Rita bengang dengan kenyataan Aidil yang didakwanya banyak berbohong, banyak bermuka-muka. Rita juga sedih dengan kenyataan Aidil dalam sebuah program TV minggu lalu. Aidil kononnya tidak mahu mengaib dan memburukkan Rita.

 

“Apa maksud Aidil, buruk sangat tingkah laku saya sehingga memaksanya bertindak meninggalkan keluarga? Kalau Aidil nak tahu, saya lagi rasa aib dengan tindakannya meninggalkan saya dan anak-anak! Kami bagaikan tiada harga langsung buatnya”.

 

“Saya nak tanya Aidil, apa perkara yang mengaibkan sangat? Saya cabar Aidil dedahkan. Saya tidak takut, saya dan anak-anak adalah orang yang teraniaya.”

 

Hakikatnya, Aidil banyak menipu dalam kenyataan sama ada dalam program TV atau di dada akhbar dan majalah. Sudah-sudahlah menipu Aidil. Ingatlah, Tuhan tahu pembohongannya itu. Saya hairan mengenai Aidil. Dulu dia tidak pandai berbohong. Tapi, hari ini, saya lihat sisi lain pada diri Aidil. Percakapannya banyak menipu dan propa! Orang luar pun dapat menilai ketelusan hatinya.

 

“Konon terlalu merindui anak, siang malam teringatkan anak dan menafikan abaikan tanggungjawab, tapi sudah masuk lima bulan meninggalkan saya bersama Airit Rayyan Rizqin, 4 dan Airit Qaqa Arjuna, 1, berapa dihulurnya?”

 

Kalau SMS pun tanya anak but apa? Bukannya nak tanya susu anak masih ada ke, makanan anak cukup ke? Sejuk sikit hati saya kerana masih ada sifat tanggungjawab. Ini tidak, nafi abaikan tanggungjawab, tapi keperluan anak tidak pernah tanya pun. Itu yang dibilangnya masih waras?”

 

“Siapa pun boleh tanya anak buat apa, bukan kena duit pun. Saya ingat lagi kenyataan Aidil dalam program TV berkenaan, ‘tanya khabar anak, itupun sudah cukup’. Saya pegang kata-kata Aidil, cukuplah sekadar bertanya khabar. Selepas ini, jangan pula timbul cerita lain, nak ambil anak atau nak bawa mereka bermalam.

 

“Bagi saya, jika Aidil seorang lelaki gentleman dia akan melafazkan talak dalam rumah. Tapi apabila suami meninggalkan saya dan anak-anak begini, abai nafkah zahir dan batin, dia bukan lelaki sejati. Buruk baik, Aidil tidak sepatutnya meninggalkan rumah tangganya.”

 

“Saya reda dan boleh terima jika Aidil merasakan kami sudah tidak sehaluan dan mengajak saya ke pejabat agama tanpa dia meninggalkan rumah. Kalau talak di tangan saya, mungkin sudah seribukan sudah jatuh talak dengan perangai seumpama ini.”

 

“Nak bercerai biarlah secara elok, bukan lari seperti perompak. Kalau tiada anak, tidak mengapa, ini ada empat biji mata di rumah. Kasihanlah anak-anak saya!” kata Rita.

Es0k(hari ini)kes lafaz cerai Rita akan disebut di Mahkamah Syariah Petaling Jaya. Kita tunggulah apa akan berlaku…

Semoga kisah rumah tangga Rita Rudaini dan Aidil akan dijadikan pengajaran dan iktibar untuk kita mengharungi kehidupan sebagai suami isteri.


215 responses to “Rita Rudaini Dakwa Aidil Banyak Menipu”

  1. tanjung api says:

    Aku dr dulu mmg rasa aidil buat kesilapan nikah dgn rita .mmg x salah kawin lelaki muda tp untuk perempuan mcm rita mmg aidil telah buat kesilapan yg besar.tgk ape yg jadi skarang.pandai2 la wat keputusan yang terbaik aidil.

    • amboi...sedap mulut hang says:

      aik…aidil wat kesilapan…amboiii…..silap2 pon…nahhh…2 anak ko bg….prempuan mcm rita…???? ape mksd ko???? agk2 cket mulut tu derrr……ckp tu guna la akal….jgn ckp sesedap mulut je..sohai!

    • Bunga says:

      HAhahaha….Rita2…sdh2 la..ko ni hrp umo je da tua tp perangai mcm bdk2.

    • Anonymous says:

      ko ni mesti rita [email protected] sepupu sepapat die.

    • Keris tajam says:

      BTL!!!! aku setuju 200% aidil silap kawin dengan rita.Sgt2 x sesuai.Sekarang Aidil mmg dah sedar.mak ayah adik beradik x leh di tukar ganti tp BINI boleh diganti.Aidil boleh dapat pompuan yg lg ok.Biar Rita Dgn labunya…meroyan 1 malaysia x dpt terima kenyataan berpisah sbb mulut JAHAT sendiri.

  2. ena says:

    kesian kau rita… dah tahu laki tu byk menipu, tak bagi nafkah, tak payah lah nak heret kisah dia satu malaysia tahu. kau tak tahu malu ke? kenapa mesti buat kenyataan. kalau aku jadi ko, aku diam je, buat keja, lantak lah laki tu nak buat apa. tengok nora danish, dia bagi komen positif je… tutup cerita kan?

    • mane same says:

      jgn le same kan ND dgn Rita…ND still dpt sokongan moral dr kluarga jejai…Rita ni asyik kena hentam dgn mulut puaka kluarga aidil tu…tmbh rodahh si karat tu….so..tk kena gaya la ko komen ni…tk ley nak wat perbandingan..siyes tk sesuai…..lg 1 ND nye kes senang..trus msk mahkamah…yg ni..lari rumah..tnggl ank…huhu…dayus btol….
      oohhh sblm lupe…jgn kate aku bkn pminat ND lak ye…i followers ND ok tmsk followers Sis Rita….sgt meminati ND dan Rita…sbb tu la aku kate tk sesuai nak dibandingkan kisah hdup mreka berdua…

  3. mendetah says:

    ekau kawin pun x dpt restu….nak cerai pandai lak ekau bising2…… tu la ko kan da jd janda kali ke-2…cari la silap sendiri….nie mujur dpt anak… xda la org kata ko cerai pasal mandul…berat nanang …..sendiri cari pasal kawin dgn cara x betul…sendiri tangung la…..

  4. MENDETAH says:

    eKAU kawin pun x mintak restu mak ayah…leh lak ekau bising bila nak cerai…. yg ekau cari pasal knp…kan da jd janda kali ke-2…tu la ekau… nak laki hensomn glamer sangat kan….kan da jd bala…kojola rajin2 sbb da xdo laki nak tangung da..(itu pun kalau time kawin laki ada kluar dt blanja)….

  5. mawar says:

    tak payah lah terhegeh2 nak ke orag yang dah tak sudi…apalah…wak malu je…

Loading...