Written by AbangNara | April 30th, 2012

Abang Nara tak tahu apa hubungan penulis Berita Harian, Raja Nurfatimah Mawar dengan Rita Rudaini, namun Abang Nara kagum kerana dia banyak memberikan maklumat terkini perkembangan Rita dan Aidil. Terbaru semalam di dalam BiPop, di dalam ruangan Raja, Rita Rudaini mendakwa yang Aidil banyak menipu ketika memberi kenyataan kepada media.

rita rudaini

Berikut ialah artikel penuh tulisan Raja Nurfatimah Mawar di dalam BiPop semalam untuk tatapan anda:-

Apabila hati disiat-siat, tiada lagi kebaikan yang kita nampak. Gelora pelakon cantik, Rita Rudaini Mokhtar menghadapi krisis rumah tangga bersama suaminya yang juga pemain bola sepak kebangsaan, Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak bagaikan gelombang tsunami. Seorang kata begitu, seorang kata begini.

 

Tapi Rita bengang dengan kenyataan Aidil yang didakwanya banyak berbohong, banyak bermuka-muka. Rita juga sedih dengan kenyataan Aidil dalam sebuah program TV minggu lalu. Aidil kononnya tidak mahu mengaib dan memburukkan Rita.

 

“Apa maksud Aidil, buruk sangat tingkah laku saya sehingga memaksanya bertindak meninggalkan keluarga? Kalau Aidil nak tahu, saya lagi rasa aib dengan tindakannya meninggalkan saya dan anak-anak! Kami bagaikan tiada harga langsung buatnya”.

 

“Saya nak tanya Aidil, apa perkara yang mengaibkan sangat? Saya cabar Aidil dedahkan. Saya tidak takut, saya dan anak-anak adalah orang yang teraniaya.”

 

Hakikatnya, Aidil banyak menipu dalam kenyataan sama ada dalam program TV atau di dada akhbar dan majalah. Sudah-sudahlah menipu Aidil. Ingatlah, Tuhan tahu pembohongannya itu. Saya hairan mengenai Aidil. Dulu dia tidak pandai berbohong. Tapi, hari ini, saya lihat sisi lain pada diri Aidil. Percakapannya banyak menipu dan propa! Orang luar pun dapat menilai ketelusan hatinya.

 

“Konon terlalu merindui anak, siang malam teringatkan anak dan menafikan abaikan tanggungjawab, tapi sudah masuk lima bulan meninggalkan saya bersama Airit Rayyan Rizqin, 4 dan Airit Qaqa Arjuna, 1, berapa dihulurnya?”

 

Kalau SMS pun tanya anak but apa? Bukannya nak tanya susu anak masih ada ke, makanan anak cukup ke? Sejuk sikit hati saya kerana masih ada sifat tanggungjawab. Ini tidak, nafi abaikan tanggungjawab, tapi keperluan anak tidak pernah tanya pun. Itu yang dibilangnya masih waras?”

 

“Siapa pun boleh tanya anak buat apa, bukan kena duit pun. Saya ingat lagi kenyataan Aidil dalam program TV berkenaan, ‘tanya khabar anak, itupun sudah cukup’. Saya pegang kata-kata Aidil, cukuplah sekadar bertanya khabar. Selepas ini, jangan pula timbul cerita lain, nak ambil anak atau nak bawa mereka bermalam.

 

“Bagi saya, jika Aidil seorang lelaki gentleman dia akan melafazkan talak dalam rumah. Tapi apabila suami meninggalkan saya dan anak-anak begini, abai nafkah zahir dan batin, dia bukan lelaki sejati. Buruk baik, Aidil tidak sepatutnya meninggalkan rumah tangganya.”

 

“Saya reda dan boleh terima jika Aidil merasakan kami sudah tidak sehaluan dan mengajak saya ke pejabat agama tanpa dia meninggalkan rumah. Kalau talak di tangan saya, mungkin sudah seribukan sudah jatuh talak dengan perangai seumpama ini.”

 

“Nak bercerai biarlah secara elok, bukan lari seperti perompak. Kalau tiada anak, tidak mengapa, ini ada empat biji mata di rumah. Kasihanlah anak-anak saya!” kata Rita.

Es0k(hari ini)kes lafaz cerai Rita akan disebut di Mahkamah Syariah Petaling Jaya. Kita tunggulah apa akan berlaku…

Semoga kisah rumah tangga Rita Rudaini dan Aidil akan dijadikan pengajaran dan iktibar untuk kita mengharungi kehidupan sebagai suami isteri.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

215 responses to Rita Rudaini Dakwa Aidil Banyak Menipu

  1. RR ni keras kepala, xmo dgr kata suami..dah suami suruh pindah tu,ikut je lah..sebok ngan rumah kelamin laa..lepas tu mulut outspoken, laser kemain..ssh laki nak tahan walau muka jer market..dahla rumah mertua pun tak pernah jejak..patutnyer dah lame kau berbaik2 ngan family aidil tue..budak tue harapan keluarga tue,tahu2 dah ke siam nikah bagai..ko yg tua sepatutnye sedar diri n bagi nasihat elok ke tidak buat macam tue,,ini pikir sedap jer..skrg bising laki tinggal x bagi nafkah kat anak2 lah..dah x mahu dengar kata suami, suami pun maleh nak balik rumah..maintenance ko dah la tinggi, 3K utk rumah sewa,,,bodo betul…klu rmh beli padan jugak byr 3K sebulan tu, ini menyewa..aidil ajak pindah USJ 1, x nak ikut..konon dah lame kami menyewa la,kami share la..ubah ckit lifestyle tue,awak tue asal minah kampung jer,ingat ckit asal usul..belanja anak pulak 1 kapla 1500, 2 kapla jadinyer 3K , gilerlah rita nie..agak eh selang 5 hari anak eh g spa salun bagai..dasar egois betul la..pastu heboh kan 1 malaysia keaiban laki ko,,itu masih suami ko yang sah tu…tak malu ka nnt kalau 1 hari nanti berbaik ke ape ka..aidil pun bengap,nasib ko la kawin ngan bini tua yg rasa lagi bagus x mahu dgr kata..dah tahu xnak balik rumah,hang punya pasai la..tapi,nafkah anak tue hulur lah 1 kapla 6-7rat,senang kira hulur aja 1.5K utk anak2 hang..hang nak mengajar isteri,hang ajar la..anak2 tak patut terabai gara hang nak sambar rim 18 bmw n ducati hang tue..aidil2, elok boleh kawin merisik tunang nikah sanding kenduri bagai,hang tak terkilan ka g ikut minah laser mami jarum 2003 tue..patutnyer dulu lagi hang tarik jer tangan rita tur heret g rumah mak ayah lu..baru nama suami..ini tidak,biar shj rita tue tak berbaik2….aptb

  2. wakaka says:

    fahrin ahmad…. lu ni wa tgk asyik ngutuk org je … mcm baikkk sgt … patutulah x da awk sangkut kat lu

    • Kipas Susah Mati Neelofa says:

      Kau ni… dah la komen entry lama yang dah tak laku, komen salah kotak pulak tu.. aku lagi kesian kat kau..
      Waaarrrrkkhhhhh…kah..kah..kah..kah..kah..kah..kah..!!!

  3. SAYANGZAKUANAIDIL says:

    ~wutever~

  4. Bunga says:

    bini boleh di tukar ganti tp mak ayah adik kembar x boleh ditukar ganti.tu lah darah daging.Aidil dgn kembarnya dr dalam perut sedangkan rita yg br muncul dalam idup br 4 tahun mcm tu boleh nk memisahkan hbgn keluarga ni.so pity rita.br2 boleh lah ko buatkan aidil mcm tu tp dah lama ko sendiri terima akibat nya..