Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Rita Rudaini Bakal Tuntut Ratusan Ribu Daripada Aidil

Apabila kes penceraian sudah masuk ke mahkamah, maka kesemua perkembangan dapat dikongsi bersama peminat-peminat. Untuk kes penceraian Rita Rudaini dan Aidil, Rita memaklumkan yang dia bakal membuat tuntutan nafkah sehingga ratusan ribu ringgit daripada suaminya, Aidil. Menurut Rita, Aidil sering mengabaikan tanggungjawabnya sebagai seorang suami dalam bab pemberian nafkah

rita rudaini baru

Advertisement

Kata Rita:-

Saya akui Aidil sering mengabaikan tanggungjawab selama lebih empat tahun kami mendirikan rumah tangga. Selepas berbincang dengan peguam, saya tampil dengan tuntutan nafkah yang diabaikan selama ini. Aidil adalah seorang suami yang lupa tanggungjawab jika tidak diingatkan. Saya pula banyak berkorban untuk menyara hidup anak-anak. Bayangkan, Aidil hanya menghulurkan duit RM1,500 selepas lebih tiga bulan meninggalkan saya dan anak-anak. Jumlah yang dituntut ini dihitung daripada hari pertama kami berkahwin pada 25 Februari 2008. Saya bukan mata duitan. Kalau saya mahu hidup mewah, saya tidak akan berkahwin dengan pemain bola. Saya berkahwin atas dasar cinta dan ikhlas untuk hidup bersamanya, tetapi, hidup saya dipersiakan. Apa yang saya tuntut adalah hak saya sebagai isteri dan hak dua cahaya mata, Airit Rayyan Rizqin, 4, dan Airit Qaqa Arjuna, 1, yang selepas ini membesar tanpa perhatian dan kasih sayang seorang bapa

Agaknya memang betullah kot yang bola sepak di Malaysia ini tidaklah kaya sangat. Kalau main bola di UK confirm gaji puluh-puluh ribu seminggu, di Malaysia rasanya tidaklah sampai ke tahap itu. Paling tinggi pun Safee Sali yang bermain di Indonesia. Apa pun semoga tuntutan ini dapat diterima oleh pihak Aidil agar kes mahkamah ini tidak berpanjangan. Amin ~~

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

217 Comments

  1. yaya

    April 24, 2012 at 4:39 pm

    pda aku la,mmg ptt la rita tuntut nafkah coz lps nie dia nk kna sara ank yg 2 org tu.. dh la ank2 laki jahanam 2 serahkn kt rita..bkn aku nk sebelahkn rita tpi korang kt luar cuba pkr btl2 pasal msa depn ank2..asal xbgi je kt kembar n wife yg ske mnyibuk n yg gila sgt nk jg tepi kain org 2 jaga je ank2…bla diorg jga bru diorg tau tau n rse ape yg rita rase..

  2. nowaysays:

    April 24, 2012 at 12:02 pm

    SSH…SSH MANUSIA X PERNAH PUAS & BERSYUKUR..

  3. akulahpompuanittew

    April 24, 2012 at 11:28 am

    Typo: buta=buat!!:D

  4. akubenciseksi

    April 24, 2012 at 11:22 am

    to rose….ak x lupa….tp prbuatan atau niat pertama ibu bapa itulah yg diaminkan malaikat….hanya dengan ungkapan uhhh atau ahhh skalipun kita sudah di kira berdosa apatah lg dgn tngisan….
    memang doa meruntuhkan rumah tangga orang tu x elok tp kalau aku sendiri di tmpat mak bapak aidil…ak sangat sedih…masa tu aku mungkin akan menyumpah segala macam kerana kecewa dgn tindakkan anak yg aku tatang dri kecik…d situ ko boleh fikir….mungkin sekarang mak pak aidil sudah maafkan rita tetapi redhakah mereka??? memaafkan tapi x redha tu x sm…mcm tu jgak kalau mulut kata memafkan tp x ikhlas….
    mngkin korang bnci dgn knyataan restu sgala mcm 2….tp itulah yg memulakan segalanya….perhubungan yang direstui itulah hubungan yg berkat… walaupun ada perpisahan dihujungnya nanti sekurang2nya penukul yang diketuk tidak akan terlalu kuat bunyinya…guruh mungkin berdetum….tp isyllah kilat tidak akan menyambar…..
    ak juga x smpurna mn tp ak akan berusaha sehabis mungkin untuk mendapat restu mak ayah agar hidup aku tak dalam kekacauan….

    • Anonymous

      April 24, 2012 at 9:29 pm

      abang aku yg alim kaki masjid idaman ramai termasuk kengkawan aku tp ditackle mak seorang bohsia duk asyik kenan2 utk anak dia selalu bagi makanan kat abang aku, kitorang ni org ada duit, bohsia tu org susah, tp kita satu keluarga xberkenan sebab mekap 7 inci aurat xtutup, tp abg aku yg lurus tu dah berkenan sgt, kawen jerla, xpyh kawen kat thailand sebab mak aku bagi restu walau kitorang xsuka. tp bila dah jadi bini abg aku, sekalipun kita xpernah kutuk kakak ipar tu depan suami dia (abg kitorang), kita layan baik salam cium tgn lagi walau usia beza sikit jer. awal2 kawen kakak ipar tu memang kurang ajar dekat mak aku sampai mengalir air mata, tp mak aku xpernah cerita, sebab ada org lain kat situ kitorang tahu, tp skang kakak ipar aku dah berubah, penampilan pun dah sopan, as for us, kitorang sama jer, xder double-standard mana2 ipar, mak aku dan adik-beradik sentiasa tolong kewangan mereka, bukan gaji abg sikit tp kakak ipar boros gila. kita just nak adik-beradik kita happy semua. kasih-sayang kami kepada adik-beradik mengatasi benci kami pada ipar-duai. jika perasaan benci ipar mengatasi kasih-sayang kepada abang, susahla hidup abang, jasa abang banyak mana pun xkan dikenang adik-beradik jika ibu jenis penghasut dan batu api, janji kakak ipar sengsara. gila

  5. akulahpompuanittew

    April 24, 2012 at 11:15 am

    Way to go girlllll!!!!Bravooo!!Tuntut apa yg patut dituntut!!!Jantan x guna mcm Aidil mmg selayaknya diberi pengajaran apa itu hak isteri dan anak2, dan apa itu hak bekas isteri yg telah kor kejakan smp beranak, pastu senang2 kor tinggalkan..!!Islam itu indah, penganiayan mcm ni ada jalannya utk anak2 dan bekas isteri yg teraniaya…sebagai manusia yg normal, aku sokong apa yg Rita buat…!!Gaji aidil RM30K??aikkkk..takkan gaji sebanyak itu, 4 bulan kor tinggal anak2 kor, kor bagi RM1500 je Aidil????Bukan dia terer sgt pun main bola smp org nak bayor gaji dia banyak2 mcm tu…aku rasa paling2 tinggi pun dlm RM6-7K la…mana nak bayor kelab malam lagi, mana nak bayor makan minum awek lagi..mana nak bayor duit sew umah share dgn kembor dia tu lagi…Rita x pandang la duit dia!!!Tapi, apa yg Rita buta ni aku rasa sebagai pengajaran dan berlandaskan hak mereka!!Tuntut Ritaaaa!!percayalah, jantan mcm ni..kalo kor x tuntut sekarang, esok2 dia dah kawen lain satu sen pun anak2 kor x kan dapat…konpem dpt kat bini baru dan anak2 dgn bini baru dia..maklum la jantan penakut!!lepas ni kawen konpem pilihan kembor dia atau kakak2 dia atau makbapak dia..mau nya x kena kontrol nanti si Aidil tu..!!!so tuntuk sekarang, supaya lelaki2 Melayu Islam yg suka sangat menceraikan isteri2 masing dan suka2 je lepas tangan akan tau, undang2 Islam tu adil!!aku rasa sesiapa yg menentang keputusan Rita nak tuntut hak dia dan anak2 dari bekas suami dia ni mmg la kuarga belah Aidil atau Rodoh!!sebab secara normalnya, Rita mmg patut buat apa yg dia patut buat…tapi kenapa ada orang nak tentang keputusan dia dan mahkamah..!!Kakak2 dia tu sok, kena cerai dgn laki masing2 baru tau langit tinggi rendah…kor kalo nak kena cerai buka tentu umor kor berapa kakkkk, umor dah 40 tahun ke atas pun anak dah berderet pun kalo laki kor dah benci, kor kena jugakkkkkk!!!
    P/S: Safee Sali dah single Rita, walopun dia tu x berapa nak ensem, tapi hatinya baik..bini dia tinggalkan dia, dia gi rayu bini dia..tapi dah bini x nak, apa daya dia….apa kata aku kenalkan kor dgn Safee nak??dia pun setia orangnya..x macam Aidil…heheheheheh….!!

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top
x
Puasa Barakah Bersama