Rakyat Colombia Raikan ‘Hari Malas Sedunia’ Setiap Tahun Untuk Menggalakkan Rakyatnya Berehat

Kehidupan

Rakyat Colombia Raikan ‘Hari Malas Sedunia’ Setiap Tahun Untuk Menggalakkan Rakyatnya Berehat

Siapa sangka sebenarnya ‘Hari Malas Sedunia’ sememangnya diraikan? Tak dinafikan akan ada hari yang kita berasa malas untuk buat semua benda. Sampaikan nak makan pun rasa malas. Baru-baru ini di Colombia, rakyat mereka menyambut ‘Hari Malas Sedunia’ dengan berpakaian tidur dan hanya berbaring di atas katil.

Di bandar Itagui, Colombia rakyatnya berpeleseran di bandar dengan props katil, bantal dan selimut sambil mereka melakukan aksi malas seperti di rumah. Acara ini dikatakan bermula sejak tahun 1985 demi menggalakkan rakyatnya berehat.

Advertisement

hari malas sedunia
hari malas sedunia
hari malas sedunia
Sambutan ini juga sebagai ingatan kepada pekerja bahawa stress dan tekanan mampu membunuh dalam diam. Jadi sekali sekala mereka digalakkan untuk menikmati masa malas.

Walaupun ada yang beranggapan perkara ini agak lucu tetapi masyarakat Colombia mengambil serius tentang perkara ini kerana stress mampu membunuh terutamanya untuk mereka mempunyai masalah jantung.

Sumber: Elite Readers

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

Comments are closed.