Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Radhi OAG Tidak Ingat Lafaz Cerai

Umum mengetahui vokalis kumpulan OAG, Radhi telah bercerai dengan isterinya Nur Shahira Ayu pada 25 Mac lalu. Bagaimanapun, perceraian mereka agak merumitkan apabila Radhi mengakui dia tidak mengingati lafaz cerai yang dilakukan terhadap isterinya itu.

Advertisement

Susulan itu, Radhi diperintahkan oleh Mahkamah Rendah Syariah Subang Bestari, Petaling Jaya meminta dia membuat sumpah nafi berkaitan lafaz cerai tersebut. Sumpah nafi ialah sumpah yang perlu dibuat seseorang individu bagi menafikan apa yang dikatakannya sebelum mahkamah menjatuhkan sesuatu keputusan.

Sumpah saya tak ingat. Masa tu saya tak tidur dua hari jadi emosi saya tak stabil. Saya marah sangat, tumbuk pintu sampai pecah.

Saya marah sebab dia (Ayu) susah hendak pulang ke rumah kami kerana dia balik ke rumah keluarganya. Saya tak tidur risau pasal dia, apa dia buat.

Bagaimanapun, Ayu semasa prosiding di mahkamah menegaskan bahawa dia mendengar sendiri lafaz cerai yang dibuat oleh Radhi pada jam 4.20 pagi, 25 Mac lalu di rumah mereka. Radhi mengungkapkan lafaz cerai selepas berlakunya pertengkaran mulut antara mereka akibat salah faham.

Advertisement

Dia lafaz ‘Aku ceraikan kau dengan talak satu’ . Lepas dia lafazkan ayat itu Radhi kata pada saya dia nak rujuk balik.

Ayu memfailkan permohonan pengesahan lafaz cerai itu mengikut Seksyen 57 Enakmen Undang-undang Keluarga Islam (Negeri Selangor) 2003 pada 3 Jun lalu.

Sumber Berita : Harian Metro

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

7 Comments

  1. ye la tu

    June 25, 2019 at 1:09 pm

    dah cakap pun boleh buat-buat lupa pulak…

  2. perangai tak berubah lg ke radhi?

    June 25, 2019 at 11:48 am

    mesti ada sbb knp bini kau taknak blk rmh. risau la sgt!

    • Anonymous

      June 25, 2019 at 12:11 pm

      betul. bini pun taknak keluar rumah kalau laki tak bermasalah

  3. kakikucinghitam

    June 25, 2019 at 11:39 am

    bende boleh setel baik2. xyah lah cerai berai. baiki diri , baiki keluarga…

  4. bibik_cun

    June 25, 2019 at 11:00 am

    boleh ek “tak ingat” … mesti kes stim ‘brg’ ni!!!! hmm ntah la!! nk cuba pk +ve la! :))

  5. faraj

    June 25, 2019 at 10:49 am

    Sama lah ko Radhi dgn PAS….ulamak PAS mana tahu lafaz ni…siap cemolot dgn Kafir, Haram ker Halal sama jer Ulama PAS ni,PAS ni sebiji ikan Haruan….kikikiki

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top
x
Puasa Barakah Bersama