Pusat Darah Negara Perlukan Darah O Positif Yang Semakin Berkurangan

Kehidupan

Pusat Darah Negara Perlukan Darah O Positif Yang Semakin Berkurangan

Pusat Darah Negara, melalui Kementerian Kesihatan (KKM) melaporkan stok bekalan darah komponen platlet O kini semakin berkurangan.

Semua penderma darah O positif kini diminta untuk tampil menderma darah bagi menambah stok bekalan darah jenis itu.

Advertisement

KKM turut memberitahu jadual waktu operasi Pusat Darah Negara (PDN) yang beroperasi dari 30 Julai hingga 2 Ogos di tiga lokasi berbeza.

Untuk PDN Jalan Tun Razak, waktu operasi yang dijadualkan adalah pada 30 Julai, Khamis (hari ini) dari pukul 7.30 pagi hingga 6 petang, manakala 31 Julai hingga 2 Ogos pula dari 8 pagi hingga 6 petang.

PDN Donation Suite, Midvalley Megamall beroperasi pada tarikh yang sama dari pukul 10 pagi hingga 9 malam. Manakala PDN Puspanita Presint 10, Putrajaya pula, waktu operasi adalah pada tarikh yang sama, dari pukul 10 pagi hingga 6 petang.

Advertisement

Marilah sama-sama kita pastikan bekalan stok darah sentiasa pada paras yang baik terutama di musim perayaan ini.

Sumber

Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook & Twitter Amazingnara untuk mendapatkan berita sensasi dan terkini di seluruh dunia.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...