March 20th, 2020

Kecoh apabila ada segelintir artis Malaysia yang masih sakan bercuti di luar negara sedangkan wabak COVID-19 merebak dengan teruk di seluruh dunia.

liyana jasmay kuarantin di rumah

Turut dikecam netizen, pelakon Liyana Jasmay yang selamat tiba di tanah air pada 18 Mac lalu selepas beberapa hari berada di Australia, mengambil langkah kuarantin diri selama dua minggu berikutan penularan COVID-19 yang semakin meningkat kini.

Menurut Liyana dia dan rakannya sepatutnya pulang ke Malaysia pada 23 Mac ini tetapi mereka pulang lebih awal kerana takut dengan sebarang kemungkinan membabitkan wabak itu.

liyana jasmay kuarantin di rumah liyana jasmay kuarantin di rumah

Pada masa yang sama, Liyana turut menulis kata-kata penghargaan buat pengamal perubatan dan semua individu yang terlibat dalam usaha mengawal wabak COVID-19.

Terdahulu, rata-rata netizen bengang dengan sikap beberapa artis yang dilihat masih berseronok bercuti di luar negara. Ada yang melabelkan artis-artisĀ  tersebut pentingkan diri sendiri. Sebagai seorang ‘public figure’ mereka sepatutnya memberikan contoh yang baik dan memberikan kesedaran kepada masyarakat.


3 responses to “Pulang Dari Australia, Liyana Jasmay Kuarantin Diri Di Rumah”

  1. Kaka says:

    Aku jumpe korang kat luar aku lempang.. Pastikan 14 hari korang memerap.. Hadap sgt tambang murah!

  2. Anonymous says:

    LANCAU LAA … menyusahkan frontliner nk tengok2kn ko plak

  3. Sakit mata says:

    Tudung dh terbang eh

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...