Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

PU Amin Luah Rasa Kesal Budak Sekolah Agama Joget Lucah, Terpengaruh Video Lagu Bobo Dimana

Kuasa viral dan media sosial zaman ini memang besar, meskipun lagu Bobo Dimana mendapat banyak ‘dislike’ dan dikecam netizen, ramai juga masyarakat kita yang rancak sekali membuat parodi dan terikut-ikut dengan gaya tarian lagu tersebut.

Advertisement

Terbaru, pendakwah bebas, PU Amin mengakui terkejut dan rasa terkilan apabila kanak-kanak bersekolah agama juga turut terpengaruh dengan tarian Datuk Seri Aliff Syukri, Nur Sajat dan Lucinta Luna itu.

Lebih mengecewakan, ada yang beraksi ghairah ala ‘soft porn’ dihadapan budak perempuan lain.

Mungkin ada yang memandang isu ini agak remeh tetapi seperti yang kita semua tahu budak-budak memang penuh dengan rasa ingin mencuba dan mudah menyerap sesuatu. Janganlah terus menyokong lagi aksi tidak senonoh ini, tentu sahaja ia satu perkara yang cukup membimbangkan buat ibu bapa diluar sana.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

30 Comments

  1. Darai

    September 14, 2018 at 7:47 pm

    Rasa nai muntah tengok pak sajat..bapuk indon dan lgbt wanna be …

    • Sabri Ali @ Nick

      September 14, 2018 at 11:30 pm

      Sesiapapun yang tak berkenan bukan saja muzik video ini malah lagu berkenaan.. Lagu2 zaman 90-an dan awal 2000-an lagi best..

  2. Bebulu

    September 14, 2018 at 4:07 pm

    Ni datuk Alif kena jawab, Kita tunggu apa response dia, zaaaash..rasa mcm nk lukuh2 kepala si sajat ngan lucinta ni..

  3. Anonymous

    September 14, 2018 at 3:59 pm

    yang hancurkan generasi skang ni LGBT.. bawak pengaruh tak elok. si luna tu patut kena ban tak boleh masuk malaysia..

    • Sabri Ali @ Nick

      September 14, 2018 at 7:38 pm

      SETUJU.. Harap semua saluran radio Malaysia khasnya yang berbahasa Melayu tidak mainkan semua lagu si Luna.

  4. Istighfar

    September 14, 2018 at 3:56 pm

    Buat yang baik, orang ikut kita sepanjang masa dapat pahala. Tapi kalau kita buat jahat, orang tiru pulak benda jahat tu, kita pun dapat dosa sepanjang masa. Sebelum nak buat sesuatu fikir dulu kesannya kepada agama, bangsa dan negara. Sebab nk femes agama pun boleh tergadai. Astaghfirullah

  5. pening lalat

    September 14, 2018 at 3:41 pm

    x faham knp Dato Aliff masih cita2 nak jadi penyanyi, dah org condemn kaw2 dari 1st lagu dgn pakcik sajat, dia masih nak buat juga this song, dah anak sendiri cakap suara abah x sedap, marah pula, dah org kecam konon cakap kecewa sedih dan skg nak pula buat lagu nasyid, lepas tu tanya ada ker org nak dengar jk dia nyanyi nasyid, dah suara x sedap jgnlah lah x habis nak jadi penyanyi juga, cukup2 lah. atau kau mmg sengaja nak org kutuk so org berdosa mengutuk dan konon kau dapat pahala kerana org mengutuk kau, cukup cukup sudah apa yg kau ada skg yea, hentikan buat keje yg x berfeadah yea

    • Pilih la jadi positive influence

      September 14, 2018 at 6:27 pm

      Suara mesti la kena ada kemerduan kalau nak jadi penyanyi. Nak mengaji pun tak boleh la kuat2 kalau langgar tajwid. Nak menyanyi lagu nasyid mesti ada kemerduan, imej yang bersesuaian dan matlamat untuk membina akidah bukan populariti. Kalau muka tampan, suara macam kucing dipijak ekor, imej tergedik, manalah sesuai nak menjadi penyanyi nasyid. Lagi molek jadi penaja aktiviti keagamaan, penerbit drama Islamic atau penyumbang di belakang tabir daripada menayang umum suara dan gelagat sumbang.

    • Sabri Ali @ Nick

      September 15, 2018 at 7:38 pm

      Siapa suruh jadi penyanyi. Nyanyi tak la best mana. Lagu2 zaman 90-an dan awal 2000-an lagi best

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top