Written by Bella | January 29th, 2020

Baru-baru ini hangat dengan kontroversi mendakwa Pencetus Ummah Abu buat hal lagi dan mempunyai skandal baru ketika isterinya, Hana Azraa kini sedang sarat hamil anak pertama mereka. Biasalah, bila isu melibatkan kes orang ketiga ini memang banyak yang ‘naik angin’ dan mendapat perhatian ramai apatah lagi ini bukan kali pertama pendakwah bebas itu terpalit dengan kontroversi bermain kayu tiga.

View this post on Instagram

Kita kene banyak zikir ❤

A post shared by Caprice (@capriceofficial) on

Turut memberikan reaksi terhadap isu itu ialah Caprice yang umum mengetahui rajin mengulas isu semasa. Bagaimanapun, dia kali ini tidak memberikan sebarang komen  sebaliknya bertindak keluar dari bilik dan menukar baju yang dipakai kepada jubah putih serta meminta pengikutnya berzikir.

Tak habis-habis nak membahan para ustaz

pu amin caprice sindir pu abu

Tindakan Caprice itu mendapat kritikan daripada seorang lagi pendakwah iaitu Pencetus Ummah Amin yang berkata apa yang dilakukan Caprice boleh dianggap sebagai buli dan menjatuhkan lagi maruah golongan agamawan.

Menurutnya, Caprice bersikap tidak adil dan sentiasa membela rakan-rakan baiknya jika mereka dikecam tetapi setiap perkara berkaitan pendakwah pula pasti akan dikritik.

pu amin caprice

Terdahulu, Caprice meluahkan rasa bengang dan menggelar PU Amin bodoh apabila menegur penyanyi rap MK K-Clique yang dikecam netizen kerana ingin terus memakai perhiasan emas kerana minat meskipun hukumnya haram untuk lelaki Islam.

Sumber Berita : mStar Online

13 responses to PU Amin Bengang Caprice Sindir Isu Skandal PU Abu, Jadikan Bahan Lawak

  1. Anonymous says:

    geli aku tengok si caprice ni. acah2 gangsta macam jayz macam nigga rapper tapi muka nan hado mamat melayu. menyampah aku tengok semua benda dia nak membawang

  2. none says:

    Salam Babeer, suka2 hati ko je jatuhkan hukum kat org. Ye ke neraka menanti mereka? ko macamana pulak? jgn buat kerja Tuhan la kawan.

  3. Ann says:

    DUNIA AKHIR ZAMAN DIMANA AGAMAWAN DI SINDIR. SEORANG BUAT ONAR YG LAIN TERPALIT. SEKARANG SUDAH NAMPAK SIAPA. YG CETEK ILMU. TAK PERLU ULAS JIKA TIDAK ADA KENE MENGENA.. SEMOGA DIPERMUDAHKAN
    PU AMIN

  4. hentam ko kang says:

    wah ko babeer. bnd baik kutip. bnd tak baik buang jouh. dah pu ni menegur secara baik dan terbuka. spe terasa pedas segera taubat. tu je. yg ko dok bela sgt si caprice muke sombong lg poyo ala2 laki nora danish tu da knp?

  5. Babeer says:

    Bukan agamawan, mereka ni penjual agamawan. Penipu besar dan menyesat kan orang. Neraka laknat menanti mereka ni

Tinggalkan Komen Anda Di Sini