“Pihak Yang Kejar Harta Bukan Isteri Arwah Sebaliknya Plaintif” – Hakim

Hiburan

“Pihak Yang Kejar Harta Bukan Isteri Arwah Sebaliknya Plaintif” – Hakim

Semalam, balu arwah Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan, Siti Nor Hidayah Mohd Ali telah memenangi kes saman fitnah yang difailkan adik iparnya, Ali Puteh.

Pelawak itu akui akur dengan keputusan itu bagaimanapun memaklumkan bakal membuat rayuan di Mahkamah Tinggi bagi membetulkan beberapa fakta yang kurang tepat.

Advertisement

Hakim Zulqarnain Hassan ketika membaca keputusan penghakimannya berkata, mahkamah berpuas hati bahawa pihak yang mengejar harga bukanlah defendan sebaliknya plaintif-plaintif.

Pihak yang mengejar harta bukannya isteri arwah (Abam Bocey) sebaliknya plaintif-plaintif.”

Dalam kes itu, ibu arwah Abam, Allahyarham Sabariah Arshad; bapa, Syed Mohd Ridzuan Syed Hassan; kakak, Sharifah Nor Wahidah Syed Mohd Ridzuan dan Ali Puteh dinamakan masing-masing plaintif pertama hingga keempat.

Katanya, ia jelas pada hari kedua Abam meninggal dunia, Ali Puteh atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Redzuan, serta ahli keluarganya adalah pihak yang mengajak Hidayah untuk berbincang tentang harta arwah.

Malah telefon arwah diambil oleh Ali Puteh manakala beg duit arwah diambil (arwah) ibunya.”

Perbuatan itu seolah-olah tidak memahami kesedihan isteri arwah yang juga dalam dilema sedang memikirkan bagaimana untuk harungi masa depan dan membesarkan anak yang masih kecil.

Mahkamah berpuas hati persekitaran dan keadaan pada masa berkenaan amat menyedihkan bagi isteri Allahyarham dan dia berada dalam keadaan tertekan.

Hantaran dibuat oleh Ali Puteh di Instagram terhadap Hidayah pada Februari 2020 di mana dia menggunakan perkataan ‘binatang’, disifatkan amat keras, melampau, menjatuhkan maruah dan mengaibkan.

Ali Puteh diperintahkan untuk membayar RM60,000 kepada Hidayah kerana mengeluarkan kata-kata mengaibkan itu di Instagram, dua tahun lalu.

Ali puteh kalah kes saman fitnah
9 bulan lalu

2 Tahun 'Bergelut', Balu Abam Menang Kes Saman Fitnah, Ali Puteh Diperintah Bayar Ganti Rugi RM60K

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

7 Comments

  1. Anonymous

    March 3, 2022 at 9:37 am

    dah kalah tu terima je lah, ni tak, msih nak merayu, nk memperbetulkan fakta yg kurang tepat,..bila nk habis…dunia dlm keadaan mcm ni pun masih dok fikir hal dunia, bwk2 la beristighfar dan tunaikn tngjwb trhdap ank arwah Abam

  2. anonymous

    February 19, 2022 at 5:32 pm

    maluuuuuuuuu larikkkkk

  3. Anonymous

    February 19, 2022 at 2:04 pm

    Hahahahha ali oo ali. Allah dh tunjuk kan. X kemane kejar dunie ni ali. Bawa la bertaubat.

  4. sedih

    February 19, 2022 at 1:24 pm

    kesiannya si anak… agak2 kalau dah saman menyaman macam ni, ayah ali & ali selaku adik beradik si arwah abam ni masih lagi nak jalankan tanggung jawabnya ke atas si anak arwah? tanggungjawab ni lah yg selalu di abaikan…

  5. Anonymous

    February 19, 2022 at 11:00 am

    Ali failkan saman, duit dia yg terbang. Dh laa kne byr kos peguam. Kne byr denda kt hdayah pulak.

    • Anonymous

      February 19, 2022 at 1:14 pm

      Hakim pun nak dipertikaikan.. Ali ob ali, smua org slh, ali je btul guys..

    • Anonymous

      February 19, 2022 at 1:14 pm

      Haaa…. Tepuk…!!!!

Loading...