Pengusaha Pusat Rawatan Perubatan Islam Viral, Antara Pemegang Kad OKU Mental?

Trending

Pengusaha Pusat Rawatan Perubatan Islam Viral, Antara Pemegang Kad OKU Mental?

Salah seorang daripada pasangan suami isteri pengusaha pusat rawatan perubatan Islam di Jasin yang viral di media sosial, rupa-rupanya pemegang kad orang kurang upaya (OKU) mental dan menerima bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

Advertisement

Sinar Harian melaporkan, individu terbabit menerima elaun pekerja cacat (EPC) sebanyak RM350 sebulan sejak 2014 dan perkara itu disahkan oleh Pengarah JKM negeri, Burhanuddin Bachik.

Ekoran itu, JMK akan membuat kajian semula bagi menentukan bantuan tersebut layak disambung semula atau sebaliknya. Selain itu, individu terbabit memegang kad OKU mental semenjak tahun 2012.

“Memang benar dia pemegang kad OKU yang dikeluarkan oleh JKM disebabkan dia disahkan mempunyai sakit mental,” kata Burhanuddin.

Sumber

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

1 Comment

  1. ..............................

    October 19, 2016 at 3:49 pm

    dua2 pihak pun bodoh..perawat dah sah2 ada sakit mental, buka pusat rawatan menjual nama agama utk cari makan..bomoh baik dr kaum melayu, cina india kadazan iban etc semua jual agama msg2 menipu org2 bodoh..jumpa bomoh dan mmg bodoh, inikan plk dpt bomoh mental, bertambah2 bodoh..