Pengguna Kecewa Proses Penebusan E-Tunai Rakyat RM30 Tergendala Kerana Masalah Sistem

Trending

Pengguna Kecewa Proses Penebusan E-Tunai Rakyat RM30 Tergendala Kerana Masalah Sistem

Sejak diumumkan peruntukan RM450 juta untuk diagihkan kepada beberapa e-wallet atau dompet digital, ramai yang teruja untuk mendapatkan E-Tunai Rakyat RM30 yang sepatutnya diagihkan bermula hari ini. Antara e-wallet yang terlibat ialah GrabPay, Touch n Go, dan Boost.

Baca: GrabPay Antara Yang Dipilih Untuk E-Tunai Rakyat 2020, Kredit RM30 Ditawarkan Untuk Dompet Digital

Advertisement

Pengagihan E-Tunai Rakyat RM30 yang sepatutnya diagihkan hari ini nampaknya tidak berjalan dengan lancar apabila sistem e-tunai tergendala dan tidak dapat digunakan. Sejak pagi tadi, e-wallet Touch n Go tidak dapat diakses dan mengalami gangguan teknikal.

Ramai pengguna yang tidak dapat memasuki sistem e-tunai dan menyebabkan proses untuk menebus E-Tunai Rakyat RM30 tidak dapat dijalankan. Beberapa pengguna turut berkongsikan screenshot dari sistem yang tergendala yang dialami mereka di laman Twitter.

Advertisement

e-tunai

e-tunai

etunai

Menerusi Facebook Touch n Go E-Wallet, pihak mereka memberitahu masalah sistem tergendala disebabkan jumlah trafik yang tinggi. Para pengguna juga dinasihatkan untuk mencuba beberapa kali lagi untuk menebus E-Tunai Rakyat RM30.

touch n go

Pengagihan E-Tunai Rakyat RM30 akan dilakukan bermula hari ini sehingga 14 Mac 2020 ini. Untuk menebus, anda boleh terus ke tiga dompet digital yang terpilih di aplikasi masing-masing. Tapi buat masa ini, para pengguna diminta untuk bersabar dan mencuba beberapa kali.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...