Pengawal Penjara Diselamatkan Banduan (Video)

Trending

Pengawal Penjara Diselamatkan Banduan (Video)

inmate

Secara jujurnya bila kita dengar je perkataan BANDUAN,mesti kita kita akan menganggap mereka ni sumua jahat. Tapi tidak semua banduan ni jahat2. Ada juga segelintir daripada mereka yang baik dan insaf setelah disumbat di dalam penjara.

Advertisement

Apa yang terjadi di penjara Parker Country, Texas kali ini sangat menyentuh hati dan dapat mengubah imej banduan2 di seluruh dunia.

Di dalam kejadian ini, seramai 8 orang banduan yang ditempatkan di dalam sebuah bilik berkunci sedang diperhatikan oleh pengawal penjara di luar bilik. Tetiba sahaja pegawai penjara ini diserang sakit jantung dan kelihatan meronta kesengsaraan. Banduan di dalam bilik itu menjerit memanggil pengawal lain utk mendapatkan bantuan tetapi tiada yang perasan.

Banduan2 ini membuka pintu bilik yang berkunci dan keluar dari bilik utk menyelamatkan pegawai yang mengalami kesengsaraan itu. Segelintir dari banduan itu masih cuba utk memanggil pengawal di luar utk mendapat kan bantuan kecemasan. Seteleh seketika, pengawal di luar perasan dengan panggilan banduan2 ini dah begegas utk memberikan rawataan urutan jantung (CPR) kepada rakan mereka.

Selepas kejadian ini, pegawai penjara ini sangat terpegun kerana tiada seorang dari banduan mereka cuba merampas senjata api daripada pegawai yang meronta kesengsaraan dan cuba utk membuat kekecohan. Apa pun di sini saya hendak mengucapkan tahniah kepada banduan2 ini kerana berjaya menyelamatkan nyawa seorang insan manusia melalui tindakan meraka yang pantas. Harap2 hukuman mereka dapat di direndahkan.

P/S:Tapi kalau tgk betul2 video ini, senang sangat banduan ni keluar dari bilik penjara tu. Bayangkan la kalau semua banduan2 ini mmg nak buat kekecohan…….Fuhhhh….Serammm….

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

3 Comments

  1. Esteban Sitsler

    August 25, 2016 at 1:49 am

    Kecuaian pengawal itu membolehkan banduan, Rizal aka Anwar, 26, melarikan diri dengan menyarungkan pakaian wanita termasuk berhijab pada hari kedua sambutan Hari Raya Aidilfitri ketika penjara itu dilawati tetamu. Pegawai kami menganggap dia adalah wanita. Kami akan meneliti kejadian ini secara lebih lanjut, kata Wayan kepada Jakarta Post pada Isnin, sambil menambah bahawa polis sedang memburu Rizal.

  2. ...

    July 19, 2016 at 1:51 pm

    CPR = rawatan urutan jantung… hmm… xpelah harap2 hukuman mereka dikurangkan atau diringankan

    • shokunin

      July 22, 2016 at 3:14 pm

      CPR apa dia nyer translation…direct translation tu nanti cam tak sedap baca lak…yang penting paham apa yang cuba disampaikan tu sudah bagus…