Written by Bella | April 8th, 2019

Semalam, viral video seorang pelawak terkenal menumbuk seorang pengawal keselamatan warga emas sehingga cedera di bahagian muka, pinggang dan lutut.

Lelaki berusia 70 tahun itu yang dikenali sebagai Yahya Manap mengakui sedih dibelasah teruk tetapi tidak menyimpan perasaan dendam terhadap artis itu.

Menceritakan perkara sebenar yang berlaku, Yahya memberitahu kereta Proton Perdana yang dipandu artis melulu masuk ke kawasan perumahan di Acacia Park Desa Jati Nilai, Negeri Sembilan tanpa kebenaran.

Kalau dia nak minta maaf, tunggulah saya sihat dulu. Saya tidak berdendam cuma sedih dengan perbuatannya itu.

Saya pelik dengan tindakan lelaki itu lalu menunggang motosikal mengekorinya bertujuan memintanya membuat pendaftaran terlebih dulu. Namun, sebaik tiba di depan sebuah rumah, saya lihat dia sedang bertengkar dengan penghuni itu dan beredar. Saya mengekori semula keretanya dan dia berhenti di depan palang yang bertutup. Dia memarahi supaya membuka palang itu dan menendang motosikal saya.

Saya cuba memberi penjelasan, tetapi dia menumbuk muka saya tiga kali dan menendang pinggang. Dia kemudian ambil batu membalingnya ke arah saya namun saya sempat mengelak dan mengenai kerusi.

Bukan itu sahaja, Yahya juga memberitahu pelawak itu turut mengugutnya sebelum beredar. Timbalan Pengerusi Persatuan Penduduk Taman Acacia, Noor Hisham Yaacob, berharap pihak polis menjalankan siasatan lanjut  dan tindakan sewajarnya dapat diambil dengan tujuan memberi pengajaran. Sepatutnya seorang selebriti harus menunjukkan contoh yang baik kepada masyarakat, bukan sebaliknya

Sumber Berita : Harian Metro

40 responses to Pengawal Keselamatan Sedih Disepak Dan Ditumbuk Pelawak Terkenal

  1. nina says:

    neng yatimah tak bersalah..

    0

    10
    • Anonymous says:

      Mulai hari ini Lan Pet Pet boleh tukar nama kpda Lan Chaw baru kena dgn perangai…

      43

      0
      • Anonymous says:

        Dia ni kawin dgn adik ke.. kakak Che Ta?

        7

        0
      • minah jambu say NO to drugs says:

        lan pet pet oh my god kenape prangai macm kerbau mabok hah ? kenape pukol warga emas ? kesian pak cik tu sial punye lan pet pet ..pastu minta maaf cantek muka lu lan ..lu dh pukol itu pak cik so tak payah mintak maaf lu patut bayar ganti rugi pada pak cik yg lu dh pukol tu…prangai macm kerbau masok kampong !! apa lu mabok ka pa..

        0

        0
    • Anonymous says:

      Aku tak kisah pun nk pukul ke hape !…yg aku paling loya nya kalau rakyat biasa dah terpampang nama …kalau artis,org kenamaan /org politik mmg mcm tuu lah…knp censored media?

      26

      0
    • Anonymous says:

      nenek ko nina yg bersalah …………

      0

      0
  2. Anonymous says:

    kali ni harap2 lan pet pet tak terlepas…. jenis manusia kurang ajar…
    byk kes gaduh termsuk gaduh dgn polis pun terus diam2 tutup… moga2 kali ni masuk jail… ingat malaysia ni takde undang2

    43

    0
  3. Anonymous says:

    ‘bertengkar dengan salah seorang penghuni’ ?
    jumpa skandal ka??? jeng..jeng..jeng.. meroyan la family che Ta satgi

    33

    0
  4. Anonymous says:

    Pesanan dari Kanda Khairul…

    Betol Ke Kes Ni…Kalau Betol Satu Saya Nak Bgtau Dekat Brader Lan Pet Pet Nie…Pak Cik Tu Bukan Lawan Lu Bro…Kalau Lu Rasa Lu Betol Pailang Lu Mari Kita Jalan Dua…Aku Tak Heran La Besaq Mana Hang Punya Kabel…Hang Nak Mai Kita Berentap Dua Aku Wakil Pak Cik Tu….
    Biar Muka Buruk Jangan Perangai Buruk…. – Kanda Khairul

    35

    0
  5. yu says:

    kesian pakcikk…:-( hang x kesian tgok muka pakcik time hang tumbuk muka dia… gamak hang lan

    30

    0
  6. esah jendul says:

    sedihnya tgk pakcik tu dh cm ayah2 je…bodoh punya artis sendu…pakat ramai2 boikot mamat sampah si lan pet2 yg x abis2 lawak tiup trompet kat mulut…tp lawak ke laut

    29

    0
  7. Anonymous says:

    Siap terajang dari belakang mmg dasar geram pulak aku!

    18

    0
  8. Aku tengok pakcik ini pun dah nampak baya orang tua tua. Baya ayah ayah yang sanggup bekerja siang malam cari rezeki. Tergamak weh. I hope si Lan Pet Pet whatever ini kena balasan lah. Too much.

    28

    0
  9. Aku says:

    Haish Lan Lan. Kenapa camni Lan. Dalam senario kau dah la paling tak kelakar. Harapkan trumpet dengan bunyi mengembek je.

    11

    0
  10. Anonymous says:

    Minggu depan 17-28 april dijadualkan program Umrah Bersama Lan Pet Pet.. apa khabar agaknya program tu..jadi ke idok..hehehhee

    10

    0
  11. Anonymous says:

    Esok2, kuar statement sy dlm keadaan tertekan.
    Gagal berfikiran waras…Maafkan lah saya.
    Dah bole baca dah skrip drama melayu nie…

    22

    0
  12. fufu says:

    Ni cth artis bangang forever… Ko jgn ingat lepas minta maaf ko ingat ko lepas eh mangkuk… pastu senyap jap then sebulan lepas tu iklan pg pakej UMRAH balik. Mmg celaka sgt, geram aku tgk…

    0

    0
  13. fifi says:

    Boleh pulak lelaki2 tepi tu tenangkan dia cmtu je lepas dia tumbuk pakcik tu. Kalo laki aku rasanye dh kene tumbuk sedas dua….

    4

    0
  14. pot pot says:

    pasal kedah kalah ke ape ni….mabuk ketum punya pet pet

    2

    0
  15. ciK piNgu says:

    sape yg lan pet pet gaduh kat rumah tu lps tu pegilepas geramkat pakcik ni? skandal ke? ahli keluarga ke?

    5

    0
  16. ciK piNgu says:

    sape yg lan pet pet gaduh kat rumah tu lps tu pegi lepas geram kat pakcik ni? skandal ke? ahli keluarga ke? sape nk csi?

    1

    1
  17. ahyar says:

    lan pet pet kejar sape …smp mengamuk mcm ni..kesian pakcik tu

    1

    0
  18. Anonymous says:

    Buat malu oghang kedah jaa weiii..
    Hg mmg xdak teloq sbb tu depa panggil lan pet2

    3

    0
  19. anonymous says:

    penagih rupenya

    0

    0
  20. Anonymous says:

    dh kantoi dgn bini laa tu lps tu p sound skandal…ke skandal pun ade skandal lain??kantoi tu y mengamuk….

    1

    0
  21. Tk says:

    Klu orang biasa mencuri masuk jel. Tapi Klu orang femes mcm artis hollywood tu shoplifting tak masuk jel. dia bagi alasan bipolar. Model Panas baran dan Baling fon kat orang, model tu kna community servis saja. Aku nak tenguk kes artis Malaysia ni pulak. Whatever, maaf saja aint enuf.

    6

    0
  22. Pemerhati says:

    Ni mabuk todi ka ketum ni lan pet pet oii. Kalau dgn org tua pun tak segan silu nak belasah, mmg haram jadahlah perangai kau Kan..

    0

    0
  23. Anonymous says:

    Polis x check urine ke?

    1

    0
  24. Anonymous says:

    Bodoh dia tu siap baling batu kat Pak Ya… Mcm budak2 main lempar batu… Kurang ajar org tu… Saman dia Pak Ya… Artis sendu…

    3

    0
  25. Anonymous says:

    Tak perlu maafkan lan pet pet ini, harap ahli keluarga Pak Ya saman je orang jenis ini. Kalu biar nanti semakin naik lemak harap Pak Ya fikir masak-masak sebelum buat keputusan hendak maafkan.

    1

    0
  26. hasmah biola says:

    aku tenguk muka pakcik guard rasa sayu sgt. sudah berumur tetapi masih bekerja .rasa geram sgt kat LPP.

    1

    0
  27. Anonymous says:

    Tension xde job kot? Huhu…perangai sebenar mcm tu agaknya. Tengok dlm Lagi2 Senario…watak gangster…mmg sesuai dah….hehe….bangang tahap gaban!

    0

    0
  28. Anonymous says:

    asal muka sensor? kan 1 malaysia dah tau…

    0

    0
  29. Jjay says:

    Tengok muka pakcik guard ni ,teringat kat abah yg brkerja keras siang malam cari rezeki .sayu saya tengok .hmm

    1

    0
  30. Alanice says:

    Mamak puteh ni

    0

    0
  31. Nur says:

    Dah agak dah. Mesti ada kisah disebalik. Orang tu tengah marah,mgamuk. Panasnya belum hilang. Apa pakcik tu cakap or tegur Kita tak tahu yang membuatkan Lan lagi panas.

    Lan pulak ikutkan amarah juga tak patut. Kot ya marahakan org lain, jangan lepaskan geram kat orang lain.

    Saya tak sokong tak iakan juga. Cuma tak tahu kebenaran sbb kat berada disana.

    Pernah dapat guard yg oi oi kita padahal Kita residents. Siap cakap, apa tengok2…oi nak g mana, ingat ni kawasan ni rumah mak bapak kau ke.

    0

    0

Tinggalkan Komen Anda Di Sini