April 20th, 2019

Bekas Isteri Pencetus Ummah Abu Sufyan mendedahkan di Instagram bahawa lelaki itu curang dan menceraikannya untuk berkahwin dengan seorang ibu tunggal bernama Hana Azraa.

Bekas isterinya, Ain Afini, yang menggunakan handle @ainafini_ di Instagram memberitahu, PU Abu telah meminta kebenaran darinya untuk berpoligami setelah dua bulan pernikahan mereka.

Dan kerana usia pernikahan yang masih baru, dia telah meminta lelaki itu agar membuat pilihan antara dirinya dan anak mereka dalam kandungan atau ibu tunggal tersebut.

PU Abu telah memilih untuk bersama ibu tunggal tersebut. Bekas isterinya juga telah berusaha untuk menutup kisah ditinggalkan sewaktu mengandung ini tetapi disebabkan PU Abu dan Hana Azraa tidak menyembunyikan kemesraan mereka di media sosial, bekas isterinya mengambil keputusan untuk menceritakan perkara sebenar kepada umum.

Malah seorang rakan sekolah PU Abu telah menulis komen di Instagram bahawa dia pernah melakukan perkara yang sama di sekolah.

Tulisan bekas isteri PU Abu telah dimuat naik ke Twitter oleh rakannya atas permintaannya sendiri.

Juga terdapat dakwaan bahawa PU Abu hanya menipu dengan menggunakan gelaran Ustaz.

Ada juga mendakwa cerai yang dilafazkan oleh PU Abu tidak sah kerana ia dibuat melalui aplikasi WhatsApp dan talak tidak jatuh sehinggalah anak mereka dilahirkan.

Setakat ini tiada kenyataan balas dari PU Abu manakala Hana Azraa yang juga seorang pengasas barangan penjagaan kulit tempatan pula telah menguncikan akaun Twitter dan Instagram miliknya.

PU Abu ialah salah seorang peserta rancangan Pencetus Ummah 2015 dan dikenali kerana bentuk tubuhnya yang tegap.- beautififulnara.com

 


78 responses to “Pencetus Ummah Abu Didakwa Ceraikan Isteri Sedang Mengandung Kerana Ingin Kahwin Ibu Tunggal”

  1. Anonymous says:

    Ni la contoh ustaz penunggang agama. Kuasa Allah lebih besar ingat tu bro. What goes around comes around. Yang si janda tu tak payah nak propa mencemarkan imej wanita muslimah dengan berniqab bagai. Tanggung lah dosa meruntuhkan masjid dan buat si isteri yang sarat mengandung tu sengsara.

    • Anonymous says:

      Mcm mana plok…klau suami cakap pada isteri pertama dan anak2 serta siap pegang alquran…abi x ada apa2 dah dgan dia..maksud dia isteri ke2. …dan sentiasa nerkata x ada apa hubungan dah… ..cuma g kerana anak. . Ada kah jatuh talak pada isteri ke2

    • Kakimoto says:

      hal macam ni kena pergi check mahkamah syariah cik. bawa dia sekali supaya dia terangkan apa maksud ayat dia tu. kadang-kadang cakap je tak ada apa hubungan tapi dalam hati takde niat nak cerai.

    • Din says:

      Niqab tu ex wife dia kn

    • lulale says:

      bukanker niqab tu sepupu die

  2. Anonymous says:

    Pu ka puiiiii

  3. Nid nad says:

    Talak sah. Iddah yang sampai bersalin.
    Mohon rujuk yg lebih pakar.

  4. pelik aku says:

    kalau dah begini caranya,nampak gayanya dgn janda tu pun takkan kekal…bini sendiri dijandakan semata-mata nak selamatkan janda…kepala bana betol!!

    • Alanice says:

      Yg ni kekal lme sbb Kaye

    • Anonymous says:

      Yg ambil lki org..hidupnya pasti x tenteram. Sbb mungkin akn berlaku dkt diri dia juga

      Baru kwen dlm dua bulan..dah nk ceraikan..masing2 tiada dara teruna ke.

      Tpi dah isi minyak kaw2..smpi jdi janin. Itu x dielakkn pulk.

      Org2 wanita di luar sana..klau diri dah terlnjur..lbih baik jujur. Sbb jujur itu ada rahmatnya. Klau janda org x kisah..sbb dh tahu janda..bekas.

      Lelaki pulk …jgnlh ego sgt cuba tanya diri sendiri…anda teruna ke sebelum kawen.

    • Din says:

      Apa bnda ko tulis ni. Mcm xda kaitan pun

    • Sns says:

      Jap Aku X faham apa yg ko merepek. Yg ko maksudkan takde terima takde Dara, dgn Bini yg dicerai atau si janda. Eh xleh brain aku

    • Anonymous says:

      Orang tulis komen, ko pun nak komen. Tok sah komen la kalau otak tu banyak makan taik udang.

    • minah jambu say NO to drugs says:

      tu la tak guna kawin ngan jantan cangini sangup ceraikn bini yg maseh lagi ngandung nak kawin ngan janda konon jambu ke janda tu ? free hair ke bertudung ? kalau bertudung memang takde beza lah ngan bini yg ngandung tu.. kadang2 jadi pompan ni jangan jadi bodoh sangat la nak dengar cakap laki tutop muka selubong kena cerai jugak …tengok janda tu mana ada tutop muka okkk aje ngan laki kau..so next time kalau kawin lagi otak nak kena bijak pandai ok !! kawin untok bahgia bukan untok di perguna kan

    • Anonymous says:

      Betul….baik melawa

  5. Aku bukan PU says:

    Penunggang agama betul la lu bro.. geng Ustaz Mahadi ni.

Loading...