July 10th, 2019

Lapan tahun bergelar ibu tunggal, tentunya ia bukan tugas mudah buat pelakon Rita Rudaini. Dia bekerja keras dalam bidang seni untuk memberikan yang terbaik buat dua orang anaknya iaitu, Airit Rayyan Rizqin dan Airit Rafqa Arjuna.

Sudah lapan tahun saya membesarkan dua anak sebagai ibu tunggal. Saya bekerja keras siang dan malam demi memastikan dua anak dapat pendidikan yang terbaik dan hidup dengan lebih selesa.

Alhamdulillah, saya bersyukur kerana segala urusan membesarkan anak dan karier seni dipermudahkan Allah SWT.

Kata Rita, dia tidak suka menunjukkan kesedihannya di hadapan dua orang anaknya itu kerana mahu mereka menganggap dirinya sebagai ‘hero’. Rita sanggup masuk ke bilik air dan menangis meluahkan segala rasa sedih yang terpendam.

Terus terang, saya tidak suka menangis depan anak kerana mahu mereka anggap ‘mummy’ adalah hero mereka.

Saya menangis bukan kerana diri ini lemah sebaliknya perlu meluahkan kesedihan itu untuk meneruskan kehidupan. Selalunya, saya akan masuk bilik air pada waktu malam untuk menangis dan meluahkan kesedihan yang dipendam.

Menggalas tanggungjawab sebagai ibu dan bapa pada masa yang sama memang sukar dan dipenuhi dengan cabaran. Semoga Rita terus tabah.

Sumber Berita : Harian Metro

Kredit Foto : NST & Rita Rudaini Fan Club


39 responses to “Penat Cari Duit Sara Anak, Rita Rudaini Menangis Dalam Bilik Air Luah Kesedihan”

  1. ketiakbusuk says:

    KJ pun htr anak sekolah biasa…

    akak rita htr anak sekolah internasional, konon nak yang terbaik, sbln mahu 4-5 k seorang , 2 org dah hampir 10 k, belum kira installment rumah golongan elit tu , kereta mahai n barang dapur yang berkualiti tinggi … mau sebulan 30 -50 K living cost akak rita. mmg patut kak rita menangis dibucu toilet, berlakon pun da kurang coz factor umur .skrg bukan zaman akak rita lagi,2 bisnes akak pun lingkup…mmg stress akak, semoga tabah la kak, x pun cari laki kaya cepat2

  2. anak nogori says:

    aku dulu 3 anak rita, sendiri gak besarkan anak lepas berpisah ngan suami, lg teruk dr nngko, setidaknya ngko ada kereta, selesa hantar anak g sek, sek pun sek swasta, bkn calang2 belanjanya, aku dulu, naik motor, memula bwk si abg, bawak beg adik, nnt turunkan abg, aku hntr beg adik dlm kelas dia, pusing balik, ambik adik lg 2 org, hantar pulak… begitulah rutin setiap hari, bila hujan, menung camne nak hntr anak, tp aku tetap hntr biarpun dh pukul 9pg… tu lah rutin 2004 smpilah aku ada kereta tahun 2009. tu pun viva je aku mampu… aku bkn nangis dlm bilik air je, kdg2 tgh taip surat kay opis pun nangis… fmly ex suami aku? tanya khabar pun tidak… apa lg nak hulur duit belanja. la ni, anak dh besar, dh cantik, tau lak sebut rindu tu…. ex aku pun dh ninggal 2011 dulu, skrg aku dah masuk tahun ke-5 kawen lain, dpt somi bujang, alhamdulillah, dia bnyk bantu aku dr segi belanja anak2 kat kolej. ala, kolej komuniti je pun….

    • Anon says:

      Apa la korang, bagus la dia usaha hantar anak sekolah international. Sekurang2 nya dia habis duit untuk masa depan anak dia. Kalau hantar sk mau murung budak2 tu kawan2 tanya pasal mak bapak diorg, ditambah dgn cikgu2 mulut puaka kutuk mak diorg tak tutup aurat, bla bla bla.

      Setabah mana pun manusia, normal le kdg2 nangis or murung mengenangkan nasib. Yg penting nangis kejap je, lepas tu bangkit semula

  3. ApaApaJeLah Labu says:

    Apa lagi cik Rita oiiiii…Aku baca pun penat tau tak sambil nangis tepi bucu katil. Orang lain pun lagi ssh dr ko makcik, bersyukur je lah at least ko bleh jgk anto anak ko tu msk international school..maunyer x penat…Penaaattttttt….

  4. Mira says:

    Semoga 2 hero bila besar nanti dapat jaga and sayang mommy sampai akhir nyawa k. Mommy awak berdua dah berusaha sebaik mungkin untuk menjadi mommy+daddy.

Loading...