May 2nd, 2019

Masih lagi hangat dengan isu PU Syed Bakri menggelarkan kumpulan BTS syaitan yang menyesatkan umat.

Kenyataan beliau itu sudah tular sehinggakan sebuah portal berita Korea popular turut melaporkan isu tersebut.

Rata-rata peminat kumpulan itu di Malaysia meluahkan rasa kecewa dan malu dengan apa yang terjadi apatah lagi ia turut menjadi perbualan peminat – peminat antarabangsa.

PU Syed seakan memberikan imej buruk terhadap Malaysia. Sebagai seorang pendakwah, sepatutnya beliau membuat teguran dengan lebih sopan tanpa mengeluarkan sebarang perkataan berbaur penghinaan terhadap orang lain. Islam juga tidak pernah ajar untuk berdakwah secara kasar.

Pernah dengar pepatah, niat itu tidak menghalalkan cara? Niat hendak berdakwah itu baik dan murni tetapi tidak perlu sampai hendak menghina orang lain. Tunjukkanlah kepribadian Islam yang aman dan juga indah.


75 responses to “Peminat Malaysia Malu, Kata-Kata PU Syed Gelar BTS Syaitan Tersebar Di Portal Korea”

  1. Ichiboom says:

    TUTUR KATA MELAMBANGKAN KEPERIBADIAN

  2. mia says:

    hahahahahahahahaha meroyan sume army dlm niii…siannn wehhhhhhh

  3. lalalala says:

    PU Abu tak nak komen BTS syaitan ke

  4. nfn says:

    bukan dia cikgu ke, tidak ke kementerian amek tindakan apa2 dulu kondem menteri smpi suruh letak jawatan tapi ada je mengajor kat skolah di manjoi tu

  5. faraj says:

    Kimak lah Pu2 ni….mcm bagus ajer….Khinzir lagi mulia dari PU2 ni, saya sanggup pegang Khinzir dari bersalaman dgn PU2 ni..nk Glamer jer….Ustaz yg boleh dipercayai Usataz2 masa kat sekolah sebab mereka mkn Gaji , dan utama kan Islam…tu jerrr

Loading...