Pelantikan Siti Nurhaliza Sebagai Pakar Oleh UM Cetus Perdebatan Netizen Di Media Sosial – “Atas Kelulusan Apa Beliau Dilantik?”

Hiburan

Pelantikan Siti Nurhaliza Sebagai Pakar Oleh UM Cetus Perdebatan Netizen Di Media Sosial – “Atas Kelulusan Apa Beliau Dilantik?”

Pelantikan Datuk Seri Siti Nurhaliza sebagai pakar di Pusat Pendidikan Berterusan oleh Universiti Malaya Centre for Continuing Education (UMCCed) mengundang perdebatan ramai netizen di media sosial.

Menerusi aplikasi X, netizen ‘berbalah’ selepas seorang individu mempersoal tentang pelantikan Siti Nurhaliza sebagai pakar untuk tempoh dua tahun itu.

Advertisement

Atas dasar dan kelulusan apa beliau dilantik sebagai pakar di UM?” tanya seorang pengguna X.

lantikan siti nurhaliza pakar UM

Pelantikan itu menimbulkan perdebatan di mana ada yang mempersoal lantikan itu dan ada juga netizen yang berkata Siti mempunyai pengalaman selama puluhan tahun dalam bidang nyanyian jadi beliau layak dikira sebagai pakar di dalam bidang seni.

 

Dihentam balik

Bagaimanapun, seorang pengguna X tampil menyelar individu yang persoal lantikan tersebut kerana tidak memeriksa fakta dan memuat naik informasi yang tidak lengkap di media sosial.

Kataya, Siti Nurhaliza ditempatkan dalam bidang muzik kerana itu adalah kepakarannya dan dia turut mempersoal tindakan individu berkenaan membuat hantaran sebegitu menyebabkan Siti Nurhaliza dikritik.

Sementara itu, seorang individu di Facebook juga turut menegur netizen yang tidak memeriksa terlebih dahulu sebelum memberikan komen malah ada yang menyindir pihak UM kerana melantik Siti Nurhaliza.

Sedangkan, lantikan penyanyi nombor satu negara itu adalah untuk UMCced yang berstatus swasta di mana program tersebut membawa konsep pembelajaran sepanjang hayat serta tidak memerlukan nombor UPU untuk memohon.

back up Siti Nurhaliza dilantik UM

Siti Nurhaliza Sitizoners
1 month ago

Didakwa Beri Kritikan Terhadap Siti Nurhaliza, Tiz Zaqyah & Amir Jahari Dikecam Sitizoners

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : X

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...