June 27th, 2019

Entah kenapa masyrakat kini lebih mempercayai seorang selebriti ataupun Instafamous dengan imej alim untuk bertanyakan soalan tentang agama termasuklah isu serius seperti taraf anak luar nikah.

Terbaru, nama Fynn Jamal sekali lagi diperkatakan apabila seorang peguam syarie memuat naik kenyataan menegur Fynn berkaitan jawapannya tentang soalan isu anak luar nikah.

Jawapan yang Fynn berikan agak meragukan, oleh itu peguam tersebut tampil menjelaskannya dari sudut agama dan undang-undang.

“Bukan bidang kita, janganlah pandai-pandai nak ulas. Main jawab ikut sedap tangan menaip sahaja.”

Kena faham maksudnya dahulu

Kebenaran berkahwin dan juga batas pergaulan


Hukum nafkah anak-anak tidak sah taraf



Anak tidak sah taraf bukan insan terbiar, juga berhak dapat keistimewaan dengan pertimbangan adil

Harapnya penjelasan ini juga dapat menjawab segala persoalan masyarakat tentang anak tidak sah taraf. Apa-apa pun, selalu rujuk pada mereka yang lebih arif dalam bab agama dan undang- undang bukan orang yang berpakaian dan tampil alim.

Sumber Berita : Facebook


22 responses to “Peguam Syarie Tegur Fynn Jamal, Jangan Memandai Jawab Soalan Isu Anak Luar Nikah”

  1. Anonymous says:

    yang supporter dia ni yang aku takfaham. jangan sebab dia pakai purdah ingat dah boleh rujuk dia. rujuk jabatan agama la

  2. Anonymous says:

    NETIZEN PUN GENGAP TOLO TOLO SI FIN TU PUN DUA KALI LIMA BAHLOL TOLO BENGAP SUDAH SUDAH LAH KO FINN JAMAL TAK PAYAH LAA KO NAK JAWAB PASAL AGAMA KALAU TAK CUKUP ILMU BODO SESUNGGUH LERR DIA TU ..HADOOOIIII..JANGAN LAH TUNJUK BONGOK TU WEYY FINNN

  3. Aqilah says:

    Setahu aku, sepanjang ask dan perkongsian drpd kak fynn. Yg aku faham, dia dari awal mmg ada terangkan bahawa ‘ayah’ kpd anak luar nikah ni mmg tiada kaitan. Mmg tak boleh berbintikan nama si ‘ayah’ apatah lagi jadi wali. Bukan dia membabi buta buat hukum sendiri ye. Dan aku tk rasa apa yg dia kongsikan bercanggah dgn apa yg peguam syarie tu bentangkan. Pelik ye, bukan semua orang buta agama dan tak boleh beri pendapat.

  4. Ifa Rodziah says:

    Yg netizen pun 1 bengap…yg ko g tanya si fin jamal ni bab2 agama knpa..cm dh xde ustaz2 lain lak utk buat rujuk

  5. Anonymous says:

    “7 kali pergi usrah sudah pandai tepis fatwa”.Amboi! amboi amboi amboi~ amboi amboi amboi~

Loading...