Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Peguam Syarie Tegur Fynn Jamal, Jangan Memandai Jawab Soalan Isu Anak Luar Nikah

Entah kenapa masyrakat kini lebih mempercayai seorang selebriti ataupun Instafamous dengan imej alim untuk bertanyakan soalan tentang agama termasuklah isu serius seperti taraf anak luar nikah.

Advertisement

Terbaru, nama Fynn Jamal sekali lagi diperkatakan apabila seorang peguam syarie memuat naik kenyataan menegur Fynn berkaitan jawapannya tentang soalan isu anak luar nikah.

Jawapan yang Fynn berikan agak meragukan, oleh itu peguam tersebut tampil menjelaskannya dari sudut agama dan undang-undang.

“Bukan bidang kita, janganlah pandai-pandai nak ulas. Main jawab ikut sedap tangan menaip sahaja.”

Kena faham maksudnya dahulu

Kebenaran berkahwin dan juga batas pergaulan


Advertisement

Hukum nafkah anak-anak tidak sah taraf



Anak tidak sah taraf bukan insan terbiar, juga berhak dapat keistimewaan dengan pertimbangan adil

Harapnya penjelasan ini juga dapat menjawab segala persoalan masyarakat tentang anak tidak sah taraf. Apa-apa pun, selalu rujuk pada mereka yang lebih arif dalam bab agama dan undang- undang bukan orang yang berpakaian dan tampil alim.

Sumber Berita : Facebook

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

22 Comments

  1. Anonymous

    June 28, 2019 at 8:49 am

    yang supporter dia ni yang aku takfaham. jangan sebab dia pakai purdah ingat dah boleh rujuk dia. rujuk jabatan agama la

  2. Anonymous

    June 28, 2019 at 7:45 am

    NETIZEN PUN GENGAP TOLO TOLO SI FIN TU PUN DUA KALI LIMA BAHLOL TOLO BENGAP SUDAH SUDAH LAH KO FINN JAMAL TAK PAYAH LAA KO NAK JAWAB PASAL AGAMA KALAU TAK CUKUP ILMU BODO SESUNGGUH LERR DIA TU ..HADOOOIIII..JANGAN LAH TUNJUK BONGOK TU WEYY FINNN

  3. Aqilah

    June 28, 2019 at 1:48 am

    Setahu aku, sepanjang ask dan perkongsian drpd kak fynn. Yg aku faham, dia dari awal mmg ada terangkan bahawa ‘ayah’ kpd anak luar nikah ni mmg tiada kaitan. Mmg tak boleh berbintikan nama si ‘ayah’ apatah lagi jadi wali. Bukan dia membabi buta buat hukum sendiri ye. Dan aku tk rasa apa yg dia kongsikan bercanggah dgn apa yg peguam syarie tu bentangkan. Pelik ye, bukan semua orang buta agama dan tak boleh beri pendapat.

  4. Ifa Rodziah

    June 27, 2019 at 11:55 pm

    Yg netizen pun 1 bengap…yg ko g tanya si fin jamal ni bab2 agama knpa..cm dh xde ustaz2 lain lak utk buat rujuk

  5. Anonymous

    June 27, 2019 at 11:53 pm

    “7 kali pergi usrah sudah pandai tepis fatwa”.Amboi! amboi amboi amboi~ amboi amboi amboi~

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top