February 22nd, 2020

Sejak beberapa hari lalu, kecoh isu mengenai tindakan Datuk Seri Aliff Syukri yang berkunjung ke rumah balu Allahyarham Abam Bocey iaitu Noor Hidayah dan dikatakan bertanyakan soalan sensitif berkaitan harta peninggalan arwah. Apa yang dilakukannya itu dianggap tiada adab dan secara tidak langsung telah mencetuskan kontroversi antara Hidayah dan keluarga Abam.

ali puteh aliff syukri

Menerusi sidang media yang diadakan semalam, Ali Puteh mengakui dia sangat terguris dengan tindakan usahawan kosmetik itu menjadikan waktu pilu dihadapi keluarganya sebagai kesempatan untuk meraih keuntungan. Terasa dipergunakan oleh Aliff yang cuba untuk meraih publisiti bagi melariskan saluran YouTube miliknya

Dia memohon agar Aliff bertaubat kerana secara tidak langsung sudah memecah belahkan silaturahim keluarga kedua pihak yang kini menjadi cemuhan masyarakat.

View this post on Instagram

Saya sedih sangat sbb apa yang saya lakukan sekadar ingin memberi bantuan hasil perniagaan sy @as.legacymalaysia bersama team CSR saya. . Sebelum ni kalau korang tengok pun saya banyak membantu orang lain dan kalau saya bantu saya akan buat live tak kisah siapa pun dia.. Kalau difikirkan saya beli rumah saya yang saya duduk sekarang ni pun tak de pun saya guna duit youtube beli kereta semua tak ada pun. Rancangan terlajak kasih ni pun sy lakukan untuk salurkan sedikit drpd rezeki sy kpd mereka yg lbih memerlukan di luar sana. . Duit youtube brapa sen sangat dorang bayar.. Rasanya perkataan mengaut keuntungan tu tidak wajar diajukan kepada saya…malah saya habis duit untuk program ini.. Bukan saya untung pun. . ( vedio full ada kat youtube) . Bagi yang nk berjaya bersama sy dan berminat untuk buka franchise jenama Dherbs yg telah berada di pasaran lebih dari 10 tahun boleh whatsapp 0102386451 modal serendah rm30k sahaja slide pic cawangan kami di malawati mall kuala lumpur contoh butik (utk 10 org shaja) Korang boleh tunggu penjelasan saya selanjutnya… Terima Kasih

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Mana adab dia sebagai seorang Islam. Sepatutnya soalan itu perlu minta persetujuan kedua-dua belah keluarga. Nak beri sumbangan, saya bersyukur sangat. Tapi bila dengar soalan itu, cuba bayangkan perasaan ibu saya.

Kepada Aliff Syukri yang sangat hebat, bertaubat lah, pintu taubat sentiasa terbuka. Jangan pecahkan silaturahim keluarga. Dimana adab kamu kepada keluarga yang kamu pecah belahkan.

ali puteh aliff syukri taubatKami tidak menyebelahi mana-mana pihak tetapi hanya meluahkan pendapat secara umum. Memang tidak salah untuk memberikan sumbangan serta melakukan kebajikan tetapi biarlah dengan cara yang betul agar tidak menyinggung hati mana-mana pihak.

Sumber Berita : mStar Online

11 responses to “Pecah Belahkan Keluarga Arwah Abam, Ali Puteh Minta Aliff Syukri Bertaubat”

  1. Ahmad Albab yang punya says:

    Aish.. salahkan org saja… bermulanya dlm keluarga kau tu.. hari kedua da sibok citak ttg ccm 2500 apa kes? bkn Insuran tanggung ker kira da lump sump settle? iye kew eyk?

  2. Kaka says:

    Kau sendiri yg dah layan dayah dgn teruk..keluarga kau mmg dah berpecah belah.. nak salahkan aliff syukri pulak.. Dayah sure besyukur Allah hantarkan AS utk bantu dia.. Kalau tak dia serupa ditindas tau dlm family tu.. Org skrg nmpk saper si ali ni yg sbnrnye.

  3. Anonymous says:

    Masih ada tanya ‘kenapa’ , ‘apa’ and etc. Samada bendul atau sarcasm, jawapannya sudah dia bagi. Korek telinga dan dengar btoi2

  4. B+#i geng malaysia ..ada 3 ekor ..ponen , badak n pondan says:

    Ponen ..dah happy kau ..dah buat byk duit pondan ooi ?? Jenis manusia sampah kau ponen … Allah uji kau dgn duit byk ..nyata la kau failed .

    Kai pecah belah kkan family org ..tapi kau dgn geng sejenis kau vida ssajat memang tak reti bertaubat

    .

    Kau memang la ponen sial sama sejenis mcm vida n sajat

  5. Bawang says:

    Knapa plu mtk kebenaran kluarga belah sana yer..hidayah tu bukan kluarga arwah ker…rasanya hidayah dh bagi kbenaran kot…xplu la nk dtg hantar sumbangan canang sampai semua kluarga ada kot…sbb rasanya hidayah layak buat kputusan sdiri..bukan budak bawab umur pun nk mtk kebenaran kluarga belah sana

Tinggalkan Komen Anda Di Sini